Passagiers opnieuw dupe van problemen bij vervoerder Qbuzz

SLIEDRECHT – Het lijkt een dagelijkse trend te worden. Problemen op de MerwedeLingeLijn. Vervoerder Qbuzz kampte donderdagmorgen 30 juni 2022 met een defecte trein, waardoor passagiers de bus moesten pakken. 

Dit is donderdagmorgen vroeg de bushalte bij station Sliedrecht. (Foto Hans van der Aa / Sliedrecht24)

Rond 09.00 uur begon het treinverkeer weer een normale loop te krijgen. Reizigers kijken niet meer op van de problemen op het spoor van de MerwedeLingeLijn. Ze vragen zich af of het ooit nog goed komt en uiten zich op sociale media. 

5 gedachten over “Passagiers opnieuw dupe van problemen bij vervoerder Qbuzz”

  1. Een heel slecht bedrijf met veel problemen. We moeten zorgen voor een directe buslijn tussen Dordrecht en Slydrecht. We zijn te laat voor onze scholen en werken bijna wekelijks.

  2. Ik vind het slecht dat Qbuzz de dienstregeling zo heeft geregeld dat je min 20 min in Dordrecht moet gaan staan wachten voor je een intercity kan pakken. Ook het onderhoud van de treinen van Qbuzz is zeer slecht. Als je dan met een 30 min dienstregeling rijdt, zorg dan dat je per rit twee treinstellen inzet. Donderdag 30 juni heb ik er 2.5 uur over gedaan om van Sliedrecht naar Rotterdam-Noord te komen, waar ik normaal een uur over doe.

  3. En ik mail ze elke keer met de fouten van ze en ene medewerker die vertel ook wat anders dan het is en ze wordt boos als ik tegen ze zeg of ze op haar plek zit maar de bestuurders van de trein krijgen ook fouten info of helemaal niet maar de passagiers zijn voor de zoveelste keer de klos

  4. Dit is weer z’n geweldig aanbesteding geweest van onze provincie Qbuzz gegund in de aanbesteding nee kwaliteit van dienstverlening is niet heel best bus rijden niet of wel treindienst komt gewoon niet zoals als afgesproken. En wie is verantwoordelijk de provincie

  5. Het is inderdaad dramatisch slecht de laatste tijd kan ik bijna dagelijks gebruiker bevestigen.Halvering dienstregeling, uitval, no shows bussen, geen vervangend vervoer beschikbaar bij uitval. Aangepaste dienstregeling betekent ook (voor mij) meer dan 40 minuten extra reistijd per dag door zeer slechte aansluiting op NS.

    Respect overigens voor de medewerkers die het volhouden bij deze werkgever. Lijkt me niet prettig werken zo.

    Provincie en overheden moeten nog eens kritisch kijken bij aanbestedingen. Zo jaag je mensen weer de auto in en had juist een paar jaar terug bewust gekozen voor OV in het kader van duurzaamheid.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld