Maritiem e-commerce platform ShipSupport.com van Royal IHC groeit flink

KINDERDIJK / SLIEDRECHT – Binnen een jaar tijd bereikt Maritiem e-commerce platform ShipSupport.com van Royal IHC een nieuwe mijlpaal en biedt klanten één miljoen producten (zoals reserve-onderdelen) in samenwerking met meer dan veertig leveranciers, bericht Royal IHC donderdag 19 september 2019.

Het in november 2018 gelanceerde platform www.shipsupport.com is één van de meest ambitieuze en snelst groeiende scale-ups in de wereldwijde maritieme industrie. (Foto ShipSupport)

ShipSupport investeert aanzienlijk in het verbeteren van de online klantervaring en zaken die van belang zijn om de explosieve groei in goede banen te leiden. “Het team is er terecht trots op dat we binnen een jaar tijd kunnen vieren dat ShipSupport dé one-stop shop voor alle maritieme reserveonderdelen is geworden”, zegt managing director en oprichter van ShipSupport Maaike de Rover,“We leven in een wereld waar onze klanten de beste producten snel nodig hebben. Dat is waar het bij ShipSupport om draait. Eenvoudig online bestellen, het bieden van transparante prijzen en levertijden, logistieke diensten waardoor we wereldwijd kunnen leveren en services waarbij onze klanten centraal staan.”

Tekst gaat verder onder video.
Dit is de teaser van ShipSupport.

Tussen partijen faciliteren
Daarnaast zorgt ShipSupport voor een significante versimpeling van de supply chains, wat aantrekkelijk is voor veel internationale bedrijven die we tot onze klanten mogen rekenen. De Rover: “Het continu najagen van leveranciers en offertes, kost scheepseigenaren, aannemers en (reparatie-) werven onnodig veel tijd en draagt niet bij aan hun kernactiviteiten”. Bart Joon, ShipSupport’s Director Commerce, vertelt verder: “Naast de webshop kunnen we op ShipSupport contracten tussen partijen faciliteren, waardoor bedrijven met meerdere partners zaken kunnen doen op één platform. En met onze MyFleet functionaliteit bieden we scheepseigenaren een op maat gemaakte productcatalogus voor hun schepen.”

Tekst gaat verder onder video.
Een uitleg van ShipSupport. 

Geweldige prestatie
De ambitie van ShipSupport stopt hier echter niet, meldt het scheepsbouwbedrijf. “Ook in de maritieme wereld speelt digitalisatie een steeds grotere rol en biedt het kansen om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. De verdere ontwikkeling van het platform is dan ook van groot belang.” Zegt Maaike de Rover. “Bedrijven vanuit de hele wereld kopen onderdelen op ShipSupport.com en we werken er iedere dag hard aan om hun online ervaring verder te verbeteren. Het feit dat we ruim één miljoen producten aan kunnen bieden is een geweldige prestatie, maar we streven er naar om onze klanten alle onderdelen van elk type schip ter wereld te kunnen aanbieden.”

Plaats een reactie

*=Verplicht veld