(Archieffoto DELTA Netwerk)
Hallo beste dorpsgenoten,
Ik vraag me af hoe de ervaring van de mensen die al zijn aangesloten en dus gebruik maken van de glasvezel van Delta is.
Is dit werkelijk een verbetering? Of kloppen de recensies die door het hele land gegeven worden, namelijk dat het niks is of niet wat de mensen ervan verwacht hadden.
Ik zelf ben nog niet aangesloten maar wel aangemeld voor de diensten van DELTA, maar begin nu dus te twijfelen aan wat er gezegd is inmiddels al lang geleden en wat ze ervan waar kunnen maken.
Vandaar mijn vraag aan de bewoners van Sliedrecht wat hun ervaring is tot nu toe. En of er meer mensen zijn die dit zich afvragen en twijfelen.
Ik zie graag uw reacties en ervaringen hier verschijnen voor iedereen die dit ook graag zal willen weten.
Janny Timmers
Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op online krant Sliedrecht24 is verschenen.
Redactie Sliedrecht24
Het is gewoon één grote klotebende die Delta en Caiway,regelmatig uitval. Gewoon de kabels niet diep genoeg gelegd waardoor er geregeld palen van tijdelijke bewegwijzering door de kabel geslagen worden en de buurt weer een paar dagen zonder zit. Maar van compensatie hebben ze nooit gehoord. Maar nu hebben ze wel een rek. gevonden van 3 jaar oud die niet betaald zou zijn,terwijl alles automatisch wordt afgerekend toch? Maar wij wonen in de polder,een alternatief is er niet, dus nu zegt men betalen of we sluiten af.
Niet doen!!
Wij hebben 1,5 maand Delta gehad en het is zo slecht we betaalde voor. 1 gig upload en download maar kwamen nooit boven de 200mb uit, ook viel het internet continue uit. En was soms de up en download maar 50. De service is w super en nadat we 5x een monteur hebben gehad en dat op gegeven moment zelfs gezegd is dat het modem gewoon niet goed is. Mochten we toch kosteloos het contract ontbinden. Nu weer lekker bij Ziggo dat bevalt 10x beter.
Ik heb alleen glasvezel voor internet van Delta en veel problemen met storingen. 99% zeker veroorzaakt door (hun) modem. Maar ook op mijn eigen kosten wenst Delta niet me te werken aan vervanging daarvan; laat staan goed te testen. Beroerde klantenservice waarbij zelfs in mijn geval de dame aan de telefoon voor het blok werd door haar collega. Die dan weer niet aan de telefoon wilde komen. Niet best dus. Omwille van het krijgen van een andere modem ben ik maar overgestapt op hun pro pakket in de hoop dat dat dan wel goed komt.
Wij zijn na jaren Ziggo overgestapt op Delta glasvezel. Goede service en alles werkt prima. Het signaal gaat via wifi en dat is erg fijn: geen draden en kabels meer door het huis heen. Delta was bovendien een stuk goedkoper, zeker het eerste half jaar met de kortingsactie.
Delta glasvezel internet is een enorme vooruitgang op gebied van stabiliteit, up én downloadsnelheid en veel lagere kosten voor een compleet pakket. Zelfs combikorting icm mobiel.
Was over ziggo goed te spreken. Sinds we via Delta zitten, is tv kijken waardeloos.
Ook films via chromecast, is waardeloos.
Zit vast aan contract. Maar als dat afloopt is Delta verleden tijd.
Ook om tel. contact te krijgen is waardeloos.
Er is in Nederland maar plaats voor 2 netwerken om kosten dekkend te draaien. Kpn gaat koperdraad uitfaseren. Op div. Tech site’ s wordt al gespeculeerd over een evt. overname van Delta door kpn. A. Hebben ze direct een groot gebied met glasvezel . B. Delta is van een aantal durf investeerders die ook weer eens geld willen zien. Het blijven nog lang roerige tijden in internet land.
Het is heel simpel.
Glasvezel is gewoon sneller en beter, gewoon omdat glasvezel gewoon veel meer en sneller data kan verwerken dan de oude koperkabel. Ook al zou je het nu (misschien) nog niet volop gebruiken, in de toekomst zal koper gewoon verwijnen. Dus als je de kans hebt om het te laten aanleggen, dan gewoon doen. En wat de tv betreft, is het ook prima. Gaat zeker beter als met Ziggo. Gewoon zo goed als geen storing. En wat het aantal zenders betreft en de mogelijkheden betreft, hangt natuurlijk af van het abonnement wat je afsluit. Maar over hel algemeen is het zo, wat bij Ziggo kan, kan ook bij Delta. En Delta is ook een stuk goedkoper. Zelfs nog als je een uitgebreider abonnement afsluit. En de WiFi is ook prima. Lekker stabiel en een snelle Wifi-6 verbinding die ook nog makkelijk is te installeren en ook nog voor drie verdiepingen bijv. voor beneden, boven en op zolder. En dat allemaal bij het abonnement inbegrepen.
Dus ik zou niet weten waarom niet voor Delta te kiezen.
Wilde overgaan naar delta. Mooie aanbieding en bevestiging ontvangen. Nooit iets meer gehoord, maar opeens wel een pakket op een andere naam ontvangen. Onze order was.nergens te vinden en ze konden ons ook de aanbieding niet meer geven. Zij maken de fout toch???. Maar.goed. moesten alles opsturen en ze zouden het uitzoeken. Nou. We wachten nog steeds op antwoord. We blijven maar bij onze huidige leverancier. .
Waardeloos bedrijf,werd hier in Terheijden gezegd we brengen het tot binnen kost U niets anders kost het later (aansluiten vanaf straat €500,00)dus ik zeg prima.
Na 3 ja 3 jaar gebeurt er iets aansluiting binnen 3 dagen later en aansluitbox +bericht van monteur wanneer het schikt.??Wat ik wil en hief niks.Nu al vanaf April bezig met Delta.Wachttijden via tel 30 to 40 minuten.Maar via chat zegt men de administratie is er mee bezig??,Maar we wachten af nog niks afgeschreven dus??,doei
Glasvezel.ligt in straat. Oude bewpner wilde dit niet in zijn meterkast. Nu ben ik.nieuwe bewoner en moet ik ruim €2.000,- betalen om de glasvezel vanaf de straat naar mijn meterkast te krijgen!
Leek mij veel te duur dus niet gedaan. Nu KPN met oude koperlijn 29Mb/s 🙁
De gewone gebruiker heeft echt geen Gb nodig,en ben het eens met Morris McCHance.
Ad Kuyer, 1 Gb op een tablet ?
Of er hangt een kabel aan, maar daar heb je geen tablet voor?
Hier ook Delta, inmiddels al een jaar en gisteren voor 2 jaar verlengd. Het internet is naast sneller ook stabieler dan Ziggo. Enige waar Ziggo in beter was, was de tv service maar dat is een kwestie van wennen want alles werkt wel goed. Ik denk wel dat voor de standaard gebruiker (Tv en wat websites bekijken) het goedkoopste pakket voldoende is.
Van ziggo overgestapt op delta , snellere verbinding en stabiel voor stuken minder geld in de maand. Maar sinds de overstap werkt mijn hp netwerk printer niet meer naar behoren. Moet hem om het half uur resetten. Even rond gevraagd en blijkt dat er veel meer mensen hier last van hebben. Bij delta gemeld en beland in het spelletje het ligt aan HP. Antwoord hp, het ligt aan delta. Wie heeft er een oplossing
Lieve mensen,
Stabiel internet is belangrijker dan internet snelheid. Snelheid is alleen belangrijk als U grote pakketjes moet downloaden zoals films en programma’s via torrentsites bvb.
Voor de meeste mensen is 50 tot 100 mbit meer dan genoeg. Echter wat je ziet is dat de prijzen de spuigaten uitlopen. Maar ja Nederland is internet verslaaft en je moet het hebben. Met elkaar helpen we de providers met het toestaan van het opschroeven van de prijzen. En dat weten ze.
Dus moet je met z’n allen zoeken naar een onafhankelijke provider zoals bvb SpaceLink. Je ziet nu ook de dat provider Ziggo ’t moeilijk heeft door leegloop van klanten die glas willen. Maar ook omdat KPN de alleen heerser van koper stopt met koper aansluitingen. Hierdoor word je straks gedwongen om over te stappen.
Letsel! Als we dit massaal doen zal de rekening nog duurder worden. Wacht hier niet op. Immer de aanleg van glas moet nog terug betaald worden. Delta is daar al een tijdje mee bezig. Echter gaat de concurrentie aan en legt nog een glasleiding aan voor eigen transport. Dus nog meer kosten. Dat moet wel allemaal terug verdient worden.
Dit is niet veel anders dan de aanleg van stadsverwarming die ook qua prijs niet meer aantrekkelijk is voor de consument.
Daarom heb ik gekozen voor SpaceLink, om de providers te laten inzien dat ze fout bezig zijn. Dagelijkse voorzieningen om normaal te kunnen leven moet betaalbaar blijven. Je gaat toch niet eeuwig op het eten bezuinigen. Want dat is wat de meeste Nederlanders doen.
Kortom, we kunnen als consument nog meer doen. Als we maar samenwerken. Want we gaan door onbetaalbaarheid naar een steeds meer criminaliteit en agressie. Geloof me, een gelukkig mens is veel gezonder en is beschaafder. Maar ja hoe pakken we dit aan. Ook de NS die ooit geprivatiseerd is, was een nog steeds een staats bedrijf. Als wij snel van fossiele brandstof af wilt kunnen beter gratis met de trein of extreem naar een goedkoop kaartje.
We kunnen veel oplossen, maar de verkeerde mensen zitten aan t roer.
MorrisMcChance,
Ga naar SpaceLink €50 p/m
Het is altijd maar afwachten wat je er voor krijgt. Het is niet altijd de techniek, maar ook de dubieuze service van vele providers. Ze zijn graag in controle en spreken graag iedereen met je en jij aan. En ze jagen je op kosten als niet gehoorzaamt. Onbeschoft als je het mij vraagt.
Ik heb nu internet van SpaceLink.Dit voor een vast bedrag van €50 p/m .Echt alles draadloos en betrouwbaar en snel. Zeer stabiel en gemiddeld 200 mbit. Meer dan voldoende. 4K tv kijken ook prima. Dankjewel Elan Musk!
Ik heb wel ziggo prima tv en 1 gb internet snelheid en als je het programma opneemt en later terug kijkt kan je wel doorspoelen
Verder wil ik wel wijzen op de apparatuur die je gebruikt , is het al wat ouder dan haal je de snelheid niet ligt niet aan de provider maar aan apparatuur
Toen ik nieuwe tablet gekocht had haalde ik met gemak 1 gb
Ik heb Delta maar modem in de meterkast, slecht verbinding voor tweede en derde verdiepingen
Beter modem in de woonkamer
Zoals Ziggo
Maar oploed snelheid beter dan Ziggo .
Glasvezel is een hype.
Heb hier Ziggo 400/40 Mb en haal zelfs iets meer binnen. Div. snelheids testen uitgevoerd.
Deze snelheid is ruim voldoende voor doorsnede internetters. Verder het televisieplarvorn van Ziggo is het beste wat er is. Wordt jaarlijks door diversen vergelijkings testen bewezen.
Het aanleggen van het Delta kastje was al 1 groot drama. Is nu nog niet goed signaal komt niet goed door. We gaan er aan werken , nooit meer iets gehoord. Blijft hie gewoon Ziggo. Altijd tevreden. En ook met de prijs valt er wel wat te regelen. Maar je moet er ff wat moeite voor doen
wij hebben alleen internet van caiway en dat werkt goed. Chromecast, laptop en pc zijn verbonden via internet (utp) kabels. Willen we toch tv kijken dan maken we gebruik via nlziet, op die manier hoef je geen gebruik te maken van een tv kastje.
Heel blij dat ik overgestapt ben naar Delta. Prima internet, goede service. Zendernummering even aan wennen. Nooit meer wat anders
Heel het Sperwerflat zit al een maand of 2 te wachten op DELTA.
Ze hebben toen een afspraak met de mensen gemaakt en zijn nooit geweest.
De kabels hangen los op de verdiepingen,en niets meer gehoord.
Ik lees hier ook dat veel mensen het verschil niet weten tussen een Mb, MB of Gb, GB.
1 MB(Megabyte) is ongeveer 8 Mb(Megabite).
Voor een gezin is 200 Mb meer dan genoeg, Gb is voor mensen die veel downloaden of bedrijven.
Ik heb bijna 1 jaar alles van Delta ,3 tv in huis en alles via WiFi en het werkt perfect , ik ben bij delta gekomen omdat ik niet terugkon naar KPN , Dus Delta is klasse
De voordelen van glasvezel zijn vaak niet waarneembaar in en thuissituatie. In mijn optiek zorgt glasvezel voor een snellere verbinding met een service aan de andere kant van de lijn. Het belangrijkste is de lijnstabilitiet die glasvezel met zich meebrengt. Ikzelf heb 8Gb glasvezel maar mijn thuiswerk is ‘slechts’ 100 mbit. Nog steeds meer dan ruim voldoende voor de thuisgebruikers. In ons kantoor hadden destijds een 100 mbit netwerk voor 200+ gebruikers (ontwikkelaars). Niemand klaagde over de netwerksnelheid. Ik bedoel maar
Hoi Janny, glasvezel wordt erg gehypt. Je kan het tot in de meterkast hebben liggen, maar als het laatste stukje binnen niet aangepast is heb je er totaal geen voordeel van. Het is ook wat je er mee wil doen. Als je er tv mee kijkt, beetje internet of streamingsdiensten op gebruikt is het zonde van je geld.
Ik heb tot 1 juli een ouderwetse adsl lijn die het altijd prima heeft gedaan.
Tot nu toe geen klachten mooi tv beeld en internet is ook goed ik ben eind april aangesloten wel even wennen om de zenders op te zoeken .Gr Remmelink
Bij mij fantastisch snel internet. Ik heb nu rond de 400mb per seconde (wifi) door het hele huis.
Televisie is inderdaad minder, zoals ook Heleen al aangeeft.
Via Delta kun je wel Youtube en Pathé via de box bekijken, maar Netflix, Disney en Prime niet. Ook is het opstarten van de tv-box soms erg traag.
Hier zijn we er blij mee. Voorheen zaten we bij Ziggo en hadden meerdere bewoners in de straat net als ons last van een storing op de kabel. Dit probleem is verholpen door de nieuwe glasvezelkabel. Deze kabel is van Delta, maar u kunt zelf ook kiezen voor een andere provider. Zelf heb ik gekozen voor Odido omdat ons telefoonabonnement daar ook loopt en je zo alles in 1 overzicht (app) hebt. Het internet is snel (1GB up en download) en het TV pakket werkt ook prima. Vooruit spoelen van reclame gaat helaas niet maar dat ging bij Ziggo ook niet. Qua prijs zijn we goedkoper uit dan bij Ziggo , en als nieuwe klant krijg je de eerste maanden ook nog een flinke korting. Glasvezel is niets nieuws, het is gewoon met veel bombarie aangekondigd hier. Zo’n 8 jaar geleden hadden we al glasvezel in Dordrecht;) ohja: 1 enkele storing tot nu toe en dat was wegens graafwerkzaamheden en er was een kabel geraakt. Ik heb. Welgeteld 2 uurtjes zonder internet gezeten en er kwam ook direct melding van de storing in de app. Uitstekend geregeld vind ik het.
Internet is lekker snel. TV is minder. Heb je een oudere TV dan mijn je niet zomaar Netflix kijken, bijvoorbeeld. Daar moet je dan een apart kastje voor aanschaffen.
Verder kun je niet door reclames heen spoelen,ook niet als je het programma gaat kijken nagaat he het hebt gepauzeerd. Dat jongen weer bij Ziggo wel
Dus Internet is prima bij ons..TV is goed maar niet geweldig