(Aangeleverde foto)
Ik snap echt nog steeds niet waarom bij Afrit 24 niet is nagedacht over de doorstroming. Wie heeft ooit verzonnen om van twee rijstroken naar één rijstrook te gaan om vervolgens weer op twee rijstroken terecht te komen?
Ik vind het onbegrijpelijk dat hier niets aan wordt gedaan. Er is ruimte genoeg om te verbreden, of zie ik het nou verkeerd? Gewoon een beetje uitbreiden naar rechts óf de middenberm versmallen en de lantaarnpalen verwijderen en er andere er voor in de plaats te zetten ter zijde van de weg.
Ik vermoed dat het veel ergernis oproept bij automobilisten die balen van het feit dat menig ongeduldig weggebruiker probeert zich er op het laatste moment tussen te wringen.
En dan nog de tunnel naar de oprit naar Rotterdam, ook zoiets waarvan ik denk, die had toch veel breder gekund? Want nu, als je naar Nijverwaard wilt, moet je je er ook weer tussen dringen. Wie het wél snapt mag het zeggen. Hoe moeilijk was het nou destijds om een rijstrook voor rechtdoor en een voor rechtsaf te maken? Regeren is vooruitzien, er wordt hier nóch geregeerd, nóch vooruit gekeken, trieste zaak.
Planologen, doe er iets aan a.u.b.
Mede namens anderen die zich verbazen over hoe bepaalde zaken in ons dorp zijn geregeld…
Jan Bons
Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op online krant Sliedrecht24 is verschenen.
Redactie Sliedrecht24
Afgelopen vrijdag bijna iemand tegen mijn auto aan gehad, kwam via afrit A15. Degene reed niet eens meer door oranje, maar had gewoon vol rood. En dan kijken ze raar op als je toetert, bleef ook doorrijden vond dat hij dat recht had schijnbaar. Wanneer komt hier controle op? Kan de kas inderdaad gelijk gespekt worden.
Zoals Aad Pot al schrijft, maak van die busbaan / bussluis een gewone weg voor alle verkeer.
Veel beter voor het lokale verkeer van Sliedrecht richting Papendrecht en andersom.
Dat moet nu allemaal een eind omrijden via het in het artikel genoemde knelpunt.
Je ontlast dan tevens voor een groot deel het beruchte verkeerspunt bij afslag Sliedrecht-West.
@Johan,
Kan wel zijn, maar tóch is het vreemd dat je van twee naar een én vervolgens weer naar twee rijstroken gaat.
Als al op de afrit een scheiding wordt gemaakt voor het verkeer wat naar de Nijverwaard wil én een voor het verkeer naar de Crayestein, en desnoods een verhoging op het stuk na de afrit plaatst, gaat het vast beter.
Je kunt toch niet ontkennen dat de wegversmalling een slechte beslissing is geweest?
Als de weg die nu busbaan is opengesteld zou worden,
Zou het lokale verkeer geen last meer hebben van dit kruispunt.
Dit zou tevens de sluiproute Baanhoek ook ontlasten.
Win win
Betere doorstroming gaat ook weer voor meer sluipverkeer zorgen.
Sommige navigatiesystemen sturen je nu al binnendoor als het op de A15 vaststaat.
Van de regen in de drup.
Er moet gewoon zo snel mogelijk een extra rijstrook richting Gorinchem komen.
Als de bestuurders die van de a15 komen gewoon netjes gaan stoppen als het licht oranje word i.p.v nog even gauw de kruising vol knallen en deze blokkeren dan stroomt het vrij goed door. Als je vanaf Baanhoek west naar het dorp wil kunnen er max 3 auto’s door het groene licht omdat er eerst nog een stuk of 6 drammers vanaf de a15 de bende blokkeren. Inclusief de vrachtauto’s die maar gewoon de volledige kruising blokkeren. Afgelopen week moest er een ambu door. Die kon dus niet op tijd zijn omdat er zonodig een zandwagen door oranje knalde. Zet er een paar keer een politie neer en u zult zien dat alles gewoon doorstroomt/misschien iets stroopt maar de schuld ligt echt bij de a15 doordrammers. Bovendien goed voor de staatskas. Geld ook voor de kruising naar de Nijverwaard. Stop bij oranje licht en plank nog niet even met zn 4en door rood en je zult zien dat het redelijk stroomt.
Precies dit. Moet voor mn werk regelmatig van Ketelweg naar Nijverwaard rijden, nou na 1530 geen doorkomen meer aan, record staat op 75(!) minuten
Mee eens. En wat te denken als je s middags vanuit Baanhoek-West even naar t dorp wilt? Trek maar een halfuurtje uit voor een enkele reis.