SLIEDRECHT – ING Nederland zegt maandag 24 oktober 2016 dat de sluiting van drogisterij-parfumerie DA De Gaper hen volledig heeft verrast. In het bedrijf aan de Kerkbuurt zat een ING Servicepunt dat ook meteen dichtging. De reactie van ING zegt tegelijkertijd veel over het contact met de medewerkers en exploitant van het servicepunt.
ING hoorde het bericht daags na de winkelsluiting, begin oktober. “De ondernemer heeft ons maandag 10 oktober 2016 volledig verrast en pleegde contractbreuk”, zegt woordvoerder Karin van de Pol maandagmiddag tegen Sliedrecht24.
De sluiting van het ING Servicepunt bracht ING Nederland in de problemen. Van der Pol: “Er kon geen geld meer worden gestort door sluiting van de zaak. We hebben ook niet meteen een nieuwe locatie in Sliedrecht voor handen. We hebben nog wel een poster op de deur op kunnen hangen met verwijzing voor het servicepunt in Hardinxveld-Giessendam en voor overige bankzaken naar het kantoor in Papendrecht. Het is allemaal heel vervelend en we zijn het niet eens met de gang van zaken.”
Communicatie
ING Nederland stelde zijn cliënten van het servicepunt in Sliedrecht niet op de hoogte en is dat ook niet meer van plan. Dat is volgens Van der Pol een bewuste keuze. “Net als de klanten zijn wij verrast. Klanten die het nog niet wisten, weten het al door de mededeling op de deur. We gaan hen daarover nu niet communiceren en benaderen er ook niet de lokale media voor.”
Nieuw servicepunt
ING Nederland heeft 243 kantoren en 382 servicepunten in Nederland. Wat Van der Pol betreft komt er spoedig weer een nieuw ING Servicepunt in het dorp Sliedrecht, maar dat is niet één, twee, drie geregeld. “We zoeken naar een nieuw servicepunt. Dat is altijd wel een traject, want er moet voldoende ruimte zijn, we moeten iemand hebben die het wil en daarvoor geschikt is en het moet passen bij het soort dienstverlening. Er komen nogal wat facetten daarbij kijken. We gaan als ING Nederland op zoek naar een geschikte plaats in Sliedrecht, maar ik heb geen idee wanneer er weer een nieuw servicepunt is in het dorp”, vertelt Van der Pol.
Geldautomaat
Over de ING geldautomaat in de muur bij Albert Heijn aan het Burgemeester Winklerplein zegt Van der Pol dat bevoorrading goed in de gaten wordt gehouden nu het ING Servicepunt dicht is. Afgelopen weekend was de automaat buiten werking, vermoedelijk omdat deze leeg was.
Wat denk je…net een brief van de ING ontvangen. En ik maar denken dat daarin staat dat de vestiging bij DeGaper is gesloten.
Helaas…ik kwam bedrogen uit. In de brief staan de gewijzigde tarieven 2017. Hiervoor weten ze je dus wel te vinden. Geldwolven!
Idd een gek verhaal. Heel sliedrecht wist dat De Gaper ging sluiten (al dan niet via Sliedrecht24????). En zij weten van niks? Medewerker heeft weken staan slapen? Wat ’n verhaal.
Overigens is communiceren naar je klanten niet n briefje op de reeds gesloten deur. Hier had zeker ’n mailing naar alle Sliedrechtse klanten uit gemoeten lijkt mij.
Ik kan en wil niet geloven dat Gerda niets aan ING heeft laten weten, al zal ING dat nooit toegeven. Gerda heeft ook naar de klanten/Sliedrecht vroeg gemeld dat zij ging stoppen. Wat stelt ING voor situatie voor… Gerda stopt met De Gaper maar blijft wel het pand huren om ING sevicepunt te blijven…..Belachelijke ING reactie.
De ING gaat volgens bovenstaand bericht ook hierover niet communiceren. Dus hebben ze klaarblijkelijk weinig geleerd. Hoopvol voor de service in toekomst :).
Ik vind het een raar verhaal, compleet verrast?… Hun medewerkster wist net zo als half Sliedrecht, dat er al weken opheffingsuitverkoop was, en de ING zou niet op de hoogte zijn geweest?
De dame in kwestie heeft toch zeker wel aan de bel getrokken hoe het verder ging met haar baan?
Mijn zoon moest nog een pasje ophalen, dit moet nu overnieuw want volgens de brief kon dat in Sliedrecht afgehaald worden, denk dat ik meteen de rekening maar weer ophef, want dit gaat hem niet worden zo!
Bedankt Sliedrecht 24.nl????????????????????voor jullie actie