Column: Op glad ijs

Gaan zitten op de stoel van een commerciële partij.
Ik vind dat de gemeente Sliedrecht zich op glad ijs begeeft met de volgende oproep:

Laat de oproep aan De Persgroep over. Dat doe je uitsluitend als je een belang hebt – de gemeentepagina in dit geval -, want anders had de gemeente Sliedrecht dit nooit gedaan. Bespreek zoiets dan als gemeente Sliedrecht persoonlijk met de uitgever / uitgave waarin je adverteert en laat de krant zelf een oproep plaatsen. Het is dan aan de krant om met de bezorgers om de tafel te gaan zitten of zelf een dergelijke oproep te plaatsen. 

Ik vind dat de gemeente te ver gaat, omdat het hier een commerciële organisatie betreft. Er wordt zelfs een link gegeven naar de commerciële partij, niet naar een adres bij de gemeente waar de klachten worden verzameld. De desbetreffende krant, die schijnbaar niet hele trouwe bezorgers heeft, zou deze oproep moeten doen en niet een adverteerder, in dit geval de gemeente Sliedrecht.

Wat kunnen we nog meer verwachten van deze gemeente als deze oproepen al worden geplaatst op social media? Straks een oproep over ons, uw bedrijf of jou als persoon? Ik kan er van alles bij bedenken. Stop als gemeente met dit soort flauwekul! Laat het in dit geval over aan de krant. 

Het komt nu over als ‘kijk ons, hoe we ons best doen!’ Ik kan er niets anders bij bedenken. Je beschadigt zelfs een ondernemer (Persgroep) en volgende keer zijn wij het of jouw bedrijf of instelling. Houd afstand!

Peter Donk
redactie Sliedrecht24

Let op! Een column bevat altijd een mening. Dit artikel staat dan ook op de pagina Opinie. Elke lezer mag een column aandragen (let op de column is echt een column en geen ingezonden brief)

8 gedachten over “Column: Op glad ijs”

  1. Goede dag ik reageer op onderwerp Okay gemeente is meer dan wat op de stoelen zit lekker warm. Ik krijg al tijdje Merwestreek niet waarom hele straat niets krijgt ?

    Ga nu iets zeggen Mijn vader was overleden merwestreek kwam in gedeelte van sliedrecht niet. Ik werdt later door mensen aan gesproken hoe met pa ging.

  2. Meneer Donk,
    Ze mogen het nog wel eens plaatsen dan krijg ik misschien dit jaar mijn eerste krant.

  3. Ik vermoed dat het aantal klachten zo erg is toegenomen bij de gemeente, dat men dacht: hier moeten wij iets op bedenken. Helaas is de bezorging in delen van de gemeente nog slecht geregeld en dat betekent dat wij al weken geen Merwestreek ontvangen (Weren), ondanks klachten die bij de Persgroep zijn aangeboden. De gemeente kan beter met de Persgroep overeenkomen dat er voor de zekerheid stapeltjes extra kranten worden neergelegd op bepaalde plekken (gemeentehuis e.d.), zodat men daar zelf een krant kan ophalen als er niet is bezorgd. Zo’n service-idee vind ik sterker dan deze verwijzing.

  4. Het lijkt wel of de columns met de dag dommer worden, maar ja we weten natuurlijk allang dat het bij Sliedrecht 24 nooit om de inhoud gaat maar om de reuring….

  5. Ik had al eerder geageerd na weken geen krant (mijn werkgever adverteert hierin en heeft dit ook gedaan). Uiteindelijk, na weken, ontvang ik hem uiteindelijk wel, maar blijkbaar is dit een structureel probleem. Blijkens de reactie heeft de Persgroep de boel verre van op de rails, dus ik juich het toe dat ‘hogerhand’, in dit geval de gemeente, inspringt!

  6. Jeetje wat een onzin ‘column’. Er is in dit geschreven stukje maar 1 persoon/organisatie die zich daadwerkelijk op glad ijs begeeft!

  7. Ik heb er totaal geen moeite mee dat de gemeente dit doet. Zoals je al recent in een column memoreerde, zijn wij “de gemeente” en is de gemeente er voor ons. Het heeft geen zin om (de desbetreffende krant, die schijnbaar niet hele trouwe bezorgers heeft, zou deze oproep moeten doen en niet een adverteerder, in dit geval de gemeente Sliedrecht”” ) de krant de oproep te laten doen, want de mensen die geen krant krijgen lezen dit niet. Ga uit van het positieve, en zie het als een servicegerichte actie van de Gemeente!

Plaats een reactie

*=Verplicht veld