SLIEDRECHT / REGIO – Met een aantal vragen aan het college van B & W wil het CDA weten hoe het staat met het functioneren, organisatorisch en financiëel, van het Drechtstedelijk Klant Contact Centrum (DKCC).
Eén van de argumenten voor het DKCC was dat de ontwikkeling van een e-loket voor inwoners gezamenlijk (en daarom goedkoper) opgepakt zou worden. “Wij hebben kennis genomen van de besluitvorming door de gemeente Hardinxveld-Giessendam om niet deel te nemen aan DKCC. Hoe kan het dat hun argumentatie (geen besparing en geen efficiency-voordelen) tegenovergesteld is aan die van de gemeente Sliedrecht (wel besparing en wel efficiency-voordelen)”, wil fractievoorzitter Ton Spek (CDA) weten. Ook wil de partij o.a. op de hoogte worden gesteld over de veranderingen voor inwoners, DKCC-medewerkers en de organisatie sinds de invoering van het DKCC.
Geschiedenis
In 2013 is het plan van aanpak en een business-case opgesteld. Vertrekpunt daarvoor vormde het voorstel dat in juni 2013 is voorgelegd aan de zes colleges van de Drechtstedengemeenten, die daarmee instemden. Wel was er toen als voorwaarden gesteld: dat het DKCC regionaal een besparing op zou leveren, zou zorgen voor een toekomstbestendige dienstverlening en spraken ze het voornemen uit te participeren in de nieuwe hostingsorganisatie.