‘Entree dorp moet visitekaartje worden’

SLIEDRECHT – De intentie is dat vanaf 1 juli 2016 de digitale informatieborden, waarover Sliedrecht24 eerder berichtte, in werking zijn. Dat schrijft het college in een brief aan de raad. Het punt staat op de agenda voor de besluitvormende raad van dinsdag 8 maart 2016. Voor het functioneren van de borden zijn de exploitanten afhankelijk van o.a. netbeheerder Stedin.

Het communiceren met zoveel tekst zal het voor passanten lastig maken om alle informatie snel te lezen. Dit is weliswaar een impressie van de informatieborden. (Impressie CityOutdoorMedia – Alblasserdam)

De bestaande informatieborden met stadsplattegronden worden vervangen door nieuwe digitale informatieborden waarbij de stadsplattegrond op de achterzijde geplaatst gaat worden. De drie locaties waar de borden komen, zijn de stopplaats Ouverture (ter hoogte van de kerk), de stopplaats Parallelweg (ter hoogte van het bedrijf Berg&Berg) en de stopplaats Sportlaan (ter hoogte van Trapezium). 

In het college uitvoeringsprogramma staat de ambitie om de ‘entree van Sliedrecht’ aan te pakken. “We maken de plaatsen waar het verkeer Sliedrecht binnen komt het visitekaartje van het dorp. Hiermee laten we zien wat Sliedrecht haar inwoners en bezoekers van buiten te bieden heeft. Dit doen we door langs de toegangswegen naar het dorp analoge of digitale informatieborden te plaatsen waarop belangrijke informatie, activiteiten en (gemeente-) evenementen worden aangekondigd. Denk hierbij aan gemeente-informatie als wegafsluitingen, door de gemeente gesteunde evenementen en ondersteuning aan niet-commerciële organisaties als het bevolkingsonderzoek of collecte.”, schrijft wethouder Hanny Visser-Schlieker (PRO Sliedrecht).

Kostendekking
Het beheer is in handen van de afdeling communicatie die de borden als communicatiemiddel in zullen zetten. Visser: “Net als bij de andere communicatiemiddelen, zal er een juiste afweging gemaakt worden wat er wel en niet op komt.” Komende tijd wordt – na het raadsbesluit – gewerkt aan de installatie van de nieuwe borden. Op basis van een openbare aanbesteding heeft inmiddels gunning plaatsgevonden aan een partij die gedurende tien jaar op drie locaties digitale informatieborden/reclameborden gaat plaatsen, onderhouden en exploiteren. De aansluitkosten en het werkelijke stroomverbruik zijn ook voor deze partij. De kosten worden door de exploitant gedekt door de inkomsten van reclame.

3 gedachten over “‘Entree dorp moet visitekaartje worden’”

  1. Als ik het voorbeeldplaatje bekijk, denk ik vooral: ‘Betaalt onze belastingopstrijker AH hier ook aan mee???’ Dealtje gesloten met de gemeente (u weet wel gemeente legt geld bij voor vergroten AH) Stinkpolitiek.

  2. Of de entree via de afrit Oost.
    Vaak staat er een trailer van het vrachtwagenbedrijf midden op de weg, de verlichting brandt niet op het kruispunt, alles onder de paardenstront, blubber van de grondbank over heel de dijk, en als klapper een mededeling die niemand kan lezen op een loswapperende banier.
    Misschien eerst eens beginnen om de groene aanslag van de entree borden te verwijderen, dat oogt al een heel stuk netter, lantaarnpalen rechtzetten, wegenborden rechtzetten, allemaal simpele zaken die inderdaad netter ogen.
    Ga daarna maar eens nadenken over iets digitaals.

  3. Jammer dat bij de entree van Sliedrecht op de Craijenstein komende vanaf de A15, rechts na de 2e grote bocht, zo tegen de (nieuw geplaatste) afvalcontainers van de Merwebolder aan kijkt. Had dit dan niet op een andere plaats aangelegd kunnen worden op dit grote terrein? Dit is geen visitekaartje!! Er staat ook geen struikgewas of scherm voor!

Plaats een reactie

*=Verplicht veld