Waardeburgh ontvangt certificaat ‘Koploper 2015’

SLIEDRECHT – Stichting Waardeburgh ontving donderdag 7 januari 2016 de waardering ‘Koploper 2015’. Deze waardering wordt toegekend aan de best presterende zorgorganisaties in Nederland.

Peter de Wit, voorzitter Raad van Bestuur Waardeburgh (links) ontvangt het certificaat Koploper 2015 van Marcel Lankhaar, partner bij Pricewaterhouse Coopers (rechts). (Foto stichting Waardeburgh)

Waardeburgh neemt deel aan de Benchmark in de Zorg, gehouden door PwC Pricewaterhouse Coopers (PwC) in samenwerking met Actiz, organisatie van zorgondernemers. Dit houdt in dat de stichting vergeleken wordt met andere zorgorganisaties en laat zien wat de sterke punten zijn. De benchmark is verdeeld over drie aspecten; cliënten, personeel en bedrijfsvoering. Op alle onderdelen scoorde Waardeburgh een A, de hoogst haalbare score. Drie keer een A-score zorgt voor de waardering ‘Koploper’. De onderzoeken onder cliënten, medewerkers en de bedrijfsvoering van Waardeburgh vonden plaats in 2014 en 2015.

Nieuwe initiatieven
Peter de Wit is vastberaden om deze koppositie vast te houden en te verstevigen. “Deze waardering is een bekroning op de inzet van alle medewerkers van Waardeburgh. We blijven ons richten op de kwaliteit van onze zorg voor de cliënten, onder andere door ervoor te zorgen dat we het Gouden PREZO-keurmerk behouden. Daarnaast ontplooien we ook nieuwe initiatieven. Zorgcentrum Overslydrecht in Sliedrecht wordt de komende jaren verbouwd tot een BOPZ-vrije locatie. Dit is een vernieuwend concept, waarbij cliënten met een ernstige vorm van dementie zonder vrijheidsbeperkende middelen zorg zullen ontvangen. Ook zetten we ons in voor een gezond en professioneel werkklimaat. De scholing van ons personeel staat hoog op de agenda. Komend jaar komt er extra geld ter beschikking voor goede scholing en verdere professionalisering van onze medewerkers.”

Viervoud
Het certificaat is in viervoud geleverd, zodat in elk van de vier zorgcentra van Waardeburgh een exemplaar hangt. “Een  certificaat om als organisatie en medewerker trots op te zijn”, aldus Peter de Wit.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld