Volgens gemeente hoog cijfer voor Het Bonkelaarhuis, maar ook kritiek

SLIEDRECHT – Een meerderheid van bezoekers van Het Bonkelaarhuis is volgens de gemeente Sliedrecht tevreden. Ze geven een gemiddeld rapportcijfer van 8,1. Dan gaat het om onder meer openingstijden, wachttijd en toegankelijkheid. Eenderde van de ondervraagden is niet (geheel) tevreden over de privacy. “Balie en wachtruimte zitten dicht bij elkaar, wat niet iedereen prettig vindt”, aldus het Onderzoekscentrum Drechtsteden (OCD), die op verzoek van de gemeente Sliedrecht het cliëntenonderzoek uitvoerde. 

“Een resultaat om blij van te worden”, noemt verantwoordelijk wethouder Hanny Visser-Schlieker (PRO Sliedrecht) van Sociaal, Zorg en Welzijn het. Ze trakteerde de medewerkers van Het Bonkelaarhuis daarom woensdag 29 januari 2020 op taart. Er is een attentie voor bezoekers. (Foto gemeente Sliedrecht)

Inwoners kunnen bij Het Bonkelaarhuis terecht met al hun vragen over jeugd- en gezinshulp, zorg & welzijn en werk & inkomen. Verbeterpunten die verder worden aangedragen zijn onder andere een airco, betere parkeergelegenheid en meer plaats voor kinderwagens bij het consultatiebureau. Ook mag het nog duidelijker zijn welke diensten Het Bonkelaarhuis biedt. De gemeente noemt de minder positieve zaken ‘aandachtspunten’. 

Snel verder helpen
De komende tijd wil de gemeente Sliedrecht de bekendheid en vindbaarheid van de diensten van Het Bonkelaarhuis verder vergroten. “Er komt een nieuwe, gezamenlijke huisstijl. Daarmee communiceren de verschillende organisaties onder één naam en gezicht. Binnenkort gaat ook de nieuwe website van Het Bonkelaarhuis online. Deze moet inwoners snel verder helpen met hun vragen over jeugd- en gezinshulp, zorg & welzijn en werk & inkomen”, schrijft de gemeente Sliedrecht. 

Vragenlijst en antwoorden
Het Bonkelaarhuis opende begin oktober 2018 de deuren aan het Bonkelaarplein in Sliedrecht. “Na het eerste jaar heeft de gemeente onderzoek laten doen naar de ervaringen van zowel bezoekers als mensen die telefonisch contact opnemen. In totaal hebben 186 mensen een vragenlijst ingevuld. Een grote meerderheid (82%) van de ondervraagden vindt het handig dat men met alle vragen op één plaats terecht kan. Tweederde vindt dit een verbetering ten opzichte van de oude situatie, toen alle organisaties verspreid over de gemeente zaten. Een kwart zegt niet te kunnen beoordelen of dit een verbetering is”, legt de gemeente Sliedrecht uit. Bijna twee derde van de ondervraagden weet volgens de gemeente met welke vragen je in Het Bonkelaarhuis terecht kunt.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld