Minister praat met weggebruikers van snelweg A15

ALBLASSERDAM / SLIEDRECHT – Bij een tankstation langs de A15 ter hoogte van Alblasserdam is minister Melanie Schultz van Haegen (VVD) van Infrastructuur en Milieu woensdagmorgen 8 februari 2017 in gesprek gegaan met gebruikers van de snelweg. Vooral tijdens de spits loopt te weg muurvast.

De minister (rechts) in gesprek met Hans Tanis, wethouder in Sliedrecht en portefeuillehouder Verkeer en Vervoer binnen het Drechtstedenbestuur. (Foto Martin Dekker / Sliedrecht24) 

De minister kwam na de spits aan. Voor weggebruikers niet het goede tijdstip. Ze hadden de minister graag tijdens de spits ontmoet.

Doorstroming
Het Drechtstedenbestuur wil samen met de provincie Zuid-Holland en gemeenten dat de snelweg A15 wordt aangepakt. Ze zijn het zat dat de weg alleen maar bekend is van files. Hans Tanis (SGP-ChristenUnie) wil dat er meer doorstroming komt. Goed voor de economie, goed voor het bedrijfsleven in Sliedrecht en de regio. De minister sprak met verschillende regiobestuurders en lokale politici, die hun kans schoon zagen om de bewindsvrouw aan te spreken. De A15 is de toegang naar de Randstad en is op verschillende plaatsen nog tweebaans.

8 gedachten over “Minister praat met weggebruikers van snelweg A15”

  1. In- en uitvoegen heeft alles met afstand houden te maken. Iets dat menig vrachtwagenchauffeur niet doet. Liever in een treintje rijden en niemand er tussen laten.
    En het is natuurlijk heel normaal wanneer je als vrachtwagen bij Sliedrecht-West 1 collega gaat inhalen en pas bij de Texaco Hardinxveld-Giessendam er voorbij ben. Dat is pas tijdwinst natuurlijk!

  2. @Herman, Klopt! Ik blijf dan liever een half uur langer in bed liggen… Gewoon het inhaalverbod (her)invoeren en uitbreiden. Hogere boetes voor vrachtwagenchauffeurs die strak in colonne rijden en vertikken andere chauffeurs er tussen te laten, omdat ze niet willen (af)remmen om bang te zijn dat ze wat teveel diesel gebruiken… Vrachtwagen rechterbaan, verplicht genoeg afstand (= minder remmen dus minder spoorvorming etc. etc.) EN het belangrijkste: ik kan een half uur later opstaan….

  3. Het inhaalverbod weer instellen heeft totaal geen toegevoegde waarde.
    Als je de vrachtauto’s laat inhalen, is het verkeersbeeld rustiger, grotere open ruimtes tussen de collone.
    En het voordeel daarvan is, makkelijker in- en uitvoegen van het overige verkeer en veel overzichtelijker. Bijkomend voordeel geen extra belasting van het rechter rijspoor, waardoor er geen spoorvorming optreed.
    Maar helaas ziet de automobilist dit niet, die heeft alleen maar haast en stapt liever een half uur later zijn bed uit dan een half uur eerder.

  4. @weggebruiker, u begrijpt mijn subtiele hint. 😉

    De VVD zal eens even vlak voor de verkiezingen laten zien hoe serieus ze bezig zijn.
    Belangrijkste puntje was alleen vergeten,…. in de spits komen.(dus vanaf 6.15 was ze welkom geweest, en vooral begrijpend knikken erbij he?)
    Waar ik btw wel moet zeggen dat ik vind dat dhr Tanis de laatste tijd wel goed bezig is.
    (vooral met het Drechtsteden gebeuren en mobiliteits- vraagstuk op de kaart te zetten)

  5. Dat is de VVD wethouder uit Papendrecht die haar werk en verkiezingscampagne niet goed gescheiden kan houden.

  6. Weer een verkiezingstunt!
    We weten allemaal al jaren dat het een driebaansweg moet worden.
    Sta al 10 jaar in de file!
    En sinds de vrachtwagens mogen inhalen, is het nog erger geworden.
    En nee, openbaar vervoer is lang geen optie!

  7. Inderdaad Tinus, sinds dat opgeheven is is het bal.
    Maar daar zal deze minister eerst wel onderzoek naar moeten doen.
    Wat doet die mevrouw met VVD-sticker daar eigenlijk?

Plaats een reactie

*=Verplicht veld