Melding via FIXI zou moeten leiden tot actie, maar is niet altijd het geval

SLIEDRECHT – Bij de redactie van online krant Sliedrecht24 zijn de laatste tijd verschillende klachten binnengekomen voor het ‘geen actie ondernemen’ door de gemeente na een melding via de FIXI-app. PRO Sliedrecht kaart het binnenkort aan in een overleg. Als dat niets oplevert, dan volgen er vragen van de lokale politieke partij aan het college.

Via de FIXI-app kunnen er meldingen worden gedaan, waar je voorheen de gemeente voor belde of mailde. Van een losliggende stoeptegel tot een vernieling aan een gemeentelijk eigendom. Doorgaans volgt wel een bevestiging dat het bericht is ontvangen, maar wordt niet altijd meteen actie ondernomen.

Cijfers en resultaten
PRO Sliedrecht heeft het zelfs al meegemaakt dat het probleem werd afgemeld (dat het was opgelost), maar dat even later werd ontdekt dat aan de situatie niets was veranderd. De FIXI-app is sinds begin oktober 2019 bij de gemeente in gebruik. Cijfers of resultaten met de FIXI-app zijn door de gemeente Sliedrecht tot heden niet bekendgemaakt. Wethouder Ton Spek (CDA) van Communicatie is vorige week om een reactie gevraagd, maar daar is niet op gereageerd. Naast de FIXI-app wil PRO Sliedrecht ook verbetering van de communicatie door de gemeente Sliedrecht. 

8 gedachten over “Melding via FIXI zou moeten leiden tot actie, maar is niet altijd het geval”

  1. We hebben nu zelf een viertal meldingen gedaan via FIXI en alle vier werd er binnen ‘no time’ gereageerd. Zeer snelle actie. Dat wilde ik toch ook even laten horen! Maar wellicht kan niet alles zo snel worden afgehandeld als we willen. Geen inzicht in.

  2. Kan alleen maar positieve berichten plaatsen. Die keren dat ik via Fixi melding deed van dingen die kapot waren of slecht functioneerden waren in no time weer opgelost. Complimenten!

  3. Is het te overwegen om beter duidelijk te maken, wat je wel en niet kunt melden bij Fixi?
    In het algemeen bestaat er nogal wat eh…. misverstand over wat je mag en moet verwachten
    van verschillende ( gemeentelijke en regionale)diensten. Door meer duidelijkheid te geven, wordt veel onterecht ongenoegen voorkomen.

  4. Sinds oktober 2019 heb ik bijna 100 Fixi-meldingen gedaan. Ruim 95% is hiervan correct afgehandeld. De meldingen die langer openstaan of die al op afgehandeld staan terwijl de klacht niet is verholpen, zijn vaak die van verlichting waarbij er een rol is voor Stedin.

    Ik ben dus in het algemeen een tevreden gebruiker van Fixi en vind dat we op deze manier kunnen meehelpen aan een schoner, veiliger en prettiger Sliedrecht.

  5. Inderdaad, het werkt totaal niet. Er wordt amper of geen gehoor aan gegeven. Sowieso niet als er vriendelijk verzocht wordt om eindelijk eens, de ‘vergeten tuintjes’ zoals wij ze bij ons in de buurt noemen, te snoeien… wordt dat niet gedaan!! Ja 1x per jaar of zo, zodat de begroeiing helemaal over de bestrating van de brandgang en voetpad hangt. En dat is nog maar één ding, ik kan er nog wel meer noemen.

  6. Mag geen nieuws heten. Als behulpzame bewoner zet de Gemeente Sliedrecht je in als een soort van vrijwillige opzichter. Ik denk dat zo’n 50 procent van ieders meldingen niet wordt opgepakt. Vaak sluiten ze het incident als ‘afgehandeld’ vervolgens ga je kijken of melding groen, afval of lantaarnpaal is opgelost. Blijkt zeer vaak niet het geval.

  7. Melding gemaakt op 7 december 2020. Dit mbt oversteek anne de Vries Deltalaan en de te korte oversteek tijd, na plaatsen nieuwe verkeerslichten. 14 april melding afgehandeld. Overstekende mensen 2 sec extra de tijd gegeven. 🙁

  8. Klopt. Meldingen over niet werkende lantaarnpalen wordt ook niet aan gewerkt. Hier al maanden geleden melding van gemaakt, maar tot nu toe weinig tot niks aan gedaan.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld