SLIEDRECHT / UTRECHT – Martijn Standaart uit Sliedrecht is met ingang van maandag 6 juni 2016 de nieuwe Commercial Director FC Utrecht Business. Standaart is afkomstig van Shopping Minds, waar hij als Commercial Director (COO) werkte. Een functie die hij eerder bekleedde bij NRC Media en Reed Elsevier.
Martijn Standaart op de tribune van de voetbalclub. Hij is de nieuwe commercieel directeur van FC Utrecht. (Foto FC Utrecht)
Algemeen directeur Wilco van Schaik kijkt uit naar zijn komst. “Hij neemt een ruime ervaring in het commerciële vak mee. Is bekend met vele nationale klanten en ook gewend met het MKB te werken vanuit zijn ervaring. Dat is een ideale ervaring die wij ook nodig hebben. En hij heeft de commerciële teams die hij aanstuurde allemaal weten te laten groeien. Groei is waar wij ook voor staan met onze hele club en commercie in het bijzonder. We merken de potentie in de regio. Ons business netwerk neemt daar een steeds prominentere plaats in. Samen met Lagardère Sports hebben we bewust deze keuze en investering gemaakt, en gekozen voor een persoon en karakter als Martijn met een dergelijke ervaring.”
Veel positivisme
Het team van FC Utrecht Business blijft verder intact. Arnaud Miltenburg blijft eindverantwoordelijk en eerste aanspreekpunt voor de bestaande relaties, de uitbouw hiervan en de innovatie hierbinnen. Deze professionalisering van het businessteam is voor Lagardère Sports een verdere investering in FC Utrecht en Nederland. Martijn Standaart kijkt uit naar zijn nieuwe werkomgeving. “FC Utrecht heeft afgelopen jaar zijn naam weer laten horen in Nederland. Ik merk veel positivisme rondom de club. Relaties die ik spreek, roemen de kracht van het netwerk en de verbindende factor van FC Utrecht Business. Er ligt dus een goede basis om die uit te bouwen en meer relaties te laten profiteren van de mogelijkheden tot businessgroei door het netwerk van FC Utrecht. Ik kijk er naar uit en ben er trots op onderdeel uit te mogen maken van zo’n mooi voetbalbedrijf”.