Iv-Infra werkt aan bereikbaarheid Maasvlakte 2

SLIEDRECHT –  Iv-Infra gevestigd in Sliedrecht heeft voor Havenbedrijf Rotterdam een referentieontwerp en een D&C-contract opgesteld voor het project Amaliaviaduct. Iv-Infra is een onderdeel van de Iv-Groep B.V. uit Papendrecht.

De Maasvlakteweg tussen het Maximaviaduct en het toekomstige knooppunt G wordt ook verbreed van twee keer een naar twee keer twee rijstroken. (Foto Iv-Infra)

Nieuwe overslagterminals en bedrijven verschijnen aan de horizon, kades worden aangelegd en kranen worden gebouwd. Er wordt steeds meer bijgebouwd en uitgebreid op Maasvlakte 2. Ook het verkeer neemt toe en om een goede bereikbaarheid van de containerterminals te behouden moet het wegennet worden uitgebreid. Iv-Infra werkt al jarenlang samen met Havenbedrijf Rotterdam, met name op het gebied van assetmanagement, waterbouwkundige, maritieme en droge infrastructurele projecten.

Gelijkvloers
In de eerste jaren na de opening van Maasvlakte 2 is ervoor gekozen een gelijkvloerse kruising op de Maasvlakteweg ter hoogte van de prinses Amaliahaven aan te leggen. Ter hoogte van deze kruising, komen verschillende wegen samen en wordt er tevens gelijkvloers een spoorlijn, leidingenstrook en een toekomstige Container Exchange Route (CER) gekruist. Om de bereikbaarheid van de containerterminals aan de Amaliahaven en het zuidelijk gelegen Terrein A te bevorderen, wordt deze gelijkvloerse kruising omgebouwd naar een ongelijkvloerse kruising.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld