INGEZONDEN BRIEF: Verzekering huisdier

Ik had voor ons hondje zes jaar geleden een Total Care abonnement afgesloten bij Basic Vets Clinic en Hospital in Sliedrecht.

Ons hondje is inmiddels bijna dertien jaar en wij namen dit abonnement, omdat bijna alle zorg voor ons beestje zou worden vergoed. Zodat wij hem zolang als nodig alle zorg konden bieden, die nodig is.

Eind mei 2023 kregen wij een e-mail dat dit abonnement voor ons – maar uiteindelijk voor alle Total Care abonnementen – zou worden beëindigd met als reden de macro economische omstandigheden.

Een hondje verzekeren kan meestal tot zeven jaar en als een hondje gezondheidsproblemen heeft op dat moment betaal je de hoofdprijs voor een verzekering. In ons geval bijna dertien jaar. We kunnen nergens anders terecht en dus betalen we ook de hoofdprijs, omdat het abonnement gestopt is.

Volgens Basic Vets Clinic en Hospital was het geen verzekering, Maar het kwam volgens mij wel op hetzelfde neer.

Ik ben vooral benieuwd of er meer mensen mee te maken hebben bij deze dierenkliniek. Welke actie onderneem jij? Of moeten we gezamenlijk iets doen? Reageer! 

Vriendelijke groet,
Rénate van Stenis

Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op online krant Sliedrecht24 is verschenen.

14 gedachten over “INGEZONDEN BRIEF: Verzekering huisdier”

  1. Bij ons precies hetzelfde verhaal. Dan denk je alles goed geregeld te hebben financieel dat je alle zorg kan geven die je dier nodig heeft. Helaas heeft mijn hond veel pech gehad en was ik blij dat ik alleen zorgen had over mijn hond en niet over het financiële gedeelte.
    En dan zeggen ze we willen nog betere zorg geven… Nou mijn dier lijd eronder en wij ook. En ook de reactie van Basic vets toeh wij reageerde op hun mail over stopzetting van het abbonnement/verzekering, echt gewoon om te kotsen, respectloos. Onze hond is 8 jaar oud, met HD, krijgt apoquel, atrose voor, problemen met galblaas. U begrijpt geen verzekering neemt hem aan. Er was er 1, Figo die op basis van leeftijd wel hem zou aannemen, maar op basis wat hij mankeert niet. Wij zijn zo boos en nog steeds op Basisvets…. ben ook gelijk weg gegaan daar. Geen euro verdienen ze aan mij. Het gaat niet om betere zorg voor het dier, het is alleen maar verdienen! En mijn hond is de dupe…we hebben afgelopen week weer veel dierenarts bezoeken gehad en het is financieel nu bijna niet te doen. Hij krijgt iedere maand al librela injectie en dan heb ik het niet over die andere medicatie. Nu kreeg hij van andere dingen last… even naar de spoed…alleen al het consult om binnen te komen is 195 euro!! Deze week zit ik al aan 800 euro.
    Dit soort grapjes kan ik niet te vaak hebben!
    Als ik dit had geweten had ik mijn hond wel bij een grote organisatie in de verzekering gegooid toen het nog kon.
    Vond de laatste tijd de zorg ook minder. Wachttijd wanneer je terecht kon, het werd steeds gekker.
    Basicvets het is schandalig! En jullie schuld wanneer ik mijn hond de zorg niet meer kan geven die hij nodig heeft.

  2. Helaas kreeg ik vandaag ook een mail , dat mijn verzekering stop per 14 februari.
    Mijn hond is 8 jaar en kan nergens meer een verzekering afsluiten omdat mijn hond te oud is.
    Kon nog wel bij Figo verzekeren maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs. Vraag me af of dit zomaar kan . Heb wel jaren lang premie betaald

  3. Helaas is hier ook per 1-11 abonnement opgezegd omdat het niet rendabel was
    Dus jammer .. nu maar ieder maand een bedrag apart sparen voor dierenarts kosten die komen gaan

  4. Ook wij hebben bericht gehad dat onze verzekering gestopt wordt per 1 januari 2024 . Ik baal hier enorm van omdat ons hondje een huidallergie heeft en hier apoquell voor krijgt. En deze werden vergoed. Va 1 januari geen verzekering meer ,geen totale care pakket. Ik vindt het echt niet netjes van basic vets , nu hij 8 is te stoppen hiermee. Je krijgt op deze leeftijd nergens meer een verzekering voor het hondje. Er zijn vele gedupeerde. Ik vind dat dit echt niet kan van basic vets!

  5. Ook wij hebben onlangs te horen gekregen dat het abonnement stopt. Heb een mailwisseling gehad met ze omdat ik het er niet mee eens ben. Onze hond is 9 en we zijn 6-7 jaar Total care. Dit hebben we toen gedaan voor als hij ouder zou zijkanten zorg nodig zou hebben. Hij heeft inmiddels veel zorg nodig en nu worden we ineens op kosten gejaagd. Ze verschuilen zich erachter dat het een abonnement is en geen verzekering en dat het wettelijk dicht getimmerd is. Ik overweeg de rechtsbijstand in te schakelen en/of radar. Jullie al iets ondernomen?

  6. Net als de vorige schrijver leg ik nu geld weg voor mijn 2 katten. Beide zorgenkindjes en door Totaal Care heb ik ze 5 jaar lang alles kunnen geven wat nodig was. Operaties, medicijnen,onderzoek. Zonder verzekering is dat lastiger. Ook bereikbaarheid en artsen die geen Nederlands spreken (ik beheers geen talen) is een reden dat ik nu weer naar mijn oude dierenarts in hendrik ido ambacht terug ben. Alleen die afstand is minder fijn. Jammer was heel tevreden met basic vets voor de overname

  7. Misschien via een rechtsbijstand verzekering ik ben dat aan het onderzoeken, of dit allemaal zomaar kan.
    Want ik lees dat er veel meer mensen gedupeerd zijn door hen.

  8. Het is bizar, maar het bedrijf is overgenomen en de dieren worden er door gedupeerd. Het is geen verzekering maar een abonnement, mail sturen naar partij voor de dieren?

  9. Vezekering bij andere dieren verzekering is wel mogelijk maar daar moet je eerst voor uit betalen en daarna krijg je maar 80%vergoed

  10. Wij hadden ook een abonnement. Ik begrijp dat het voor velen een domper is, want met dit abonnement werd heel veel vergoed.
    En je stond niet voor onverwachte uitgaven.

    Alleen als ik vroeg om ander merk, bij bv anti vlo, dan was dat niet mogelijk en als je het niet gaf werd je abonnement beëindigd.. Dat stond mij persoonlijk enorm tegen, maar ook het onpersoonlijke, het slecht bereikbare (telefonisch lange wachtrijen) en niks ten nadelen van de kundige dierenartsen daar hoor, maar het is m’n persoonlijke ervaring..

    Wij hebben inmiddels een fijne andere dierenarts gevonden. Reden, het is persoonlijker. Hoeft niet te wachten, kan afspraak maken op de tijd die je schikt. En gewoonweg altijd fijn bereikbaar.

  11. Juli gestopt, en op dat moment was mijn hond net 7 geworden, overal gezocht maar kom nergens meer aan een andere verzekering aangezien je maar tot 7 jaar een verzekering kan afsluiten. Dit hadden ze mij wel eens eerder mogen zeggen zodat ik dan al eerder naar iets anders had kunnen kijken.Helaas heeft mijn hond ook Artrose in zijn achterpoten en ging hij goed op de fysio en de medicijnen maar nu kan ik de fysio iig niet meer betalen, deze was al aan de prijs maar deze hebben ze ook maar meteen even goed verhoogt. dit alles gaat dus ten koste van mijn hond.hadden ze dit niet veel eerder moeten aangeven? Als we hier iets tegen kunnen doen dan doe ik.ook mee.

  12. Onze hond is 8 jaar oud en heeft blaasproblemen. Ook heeft ze veel artrose. De medicatie hiervoor kost ons 3 euro per dag en dat hebben we niet. Ook kunnen we onze hond, in verband met haar problemen en leeftijd, nergens anders meer verzekeren. Nu durven we niet naar de dierenarts te gaan omdat het zoveel geld kost en dat hebben we niet.

  13. Ik ben met onze hond ook bij hen verzekerd geweest: geen kwaad woord wmb. Wij betaalden Total Care iets van 82 per maand maar hadden medicatie nodig voor de hond twv 100-150 euro per maand. Dat de medicatie nodig was was al bekend en toch mochten we nog total care afsluiten. Uiteindelijk is het na 2 jaar toch door Basic Vets beëindigd, eerlijk gezegd had ik die beëindiging al eerder verwacht dus had er wel vrede mee.

    Succes met zoeken van een goedkopere dierenarts waar je op relatief veel plekken snel terecht kan (spoiler: die is er niet, mensen komen niet naar Basic Vets vanwege het mooie design van hun pand ofzo).

  14. Ook wij hebben een abonnement bij Basic Vets! Deze loopt 1 sept af en ik krijg mijn honden nergens anders verzekerd. Mocht ik er wel 1 vinden betaal ik de hoofdprijs. Ik ga nu per maand zelf geld opzij zetten. Er is weinig wat je zou kunnen doen vrees ik ?!

Plaats een reactie

*=Verplicht veld