INGEZONDEN BRIEF: Liftproblemen Zuiderzeestraat

(© Archieffoto RPAS Peter Donk / Dronetv.nl)

Wij als bewoners van het Rondeel worden opnieuw geconfronteerd met diverse malen uitval van de lift. Nu heeft het management van Tablis besloten{en daar is niet over te praten} dat de lift er een hele week uitgaat voor onderhoud van 17/6 t/m 21/6-24.

Hoe en wat doen we met de bereikbaarheid van de 90-jarigen die op de zevende verdieping wonen?

Denk in deze aan arts, ziekenhuisbezoek en dit zijn maar enkele noodzakelijke omstandigheden.

Tablis moet zijn verantwoordelijkheid eens nemen.

De opmerking is ze kunnen met de noodtrap naar beneden. Stel je voor met een rollator of een scootmobiel de trap af, maar je moet ook weer terug de trap op. En wat de denken van de mensen van de verzorging die elke dag hier aanwezig moeten zijn, en eventueel een ambulance en artsen.

Nu kunnen de bewoners van woonlaag 1,2 en 3 via de lift van de koopwoningen er wel uit maar er niet meer in en dat alleen op de daguren, want om 22.00 uur gaat de nooddeur op slot tot de andere ochtend 07.00 uur.

Hoe of wat gedurende de avond en nacht bij calamiteiten?

En dan hebben we nog woonlaag 4,5,6,7. Deze mensen zijn helemaal overgeleverd.

Al met al geen goede regeling en een zeer starre houding van het Tablis management.

Namens de bewonerscommissie,
Co, Jan ,Cor en Rien

Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op online krant Sliedrecht24 is verschenen.

Redactie Sliedrecht24

8 gedachten over “INGEZONDEN BRIEF: Liftproblemen Zuiderzeestraat”

  1. Beste WM de Zwarte.
    In de brief van Tablis wordt aangegeven dat de nooddeur tussen 22.00 uur en 8.00 uur gesloten zijn. Voor de rest werkt de samenwerk perfect.

    Beste Rinus Buitelaar.
    Droom lekker verder. Ik kom op voor de huurders welke niet op de hoogte worden gehouden zoals het een bewonerscommissie betaamt.
    En , Nee ik spreek niet voor eigen parochie. Maar voor de huurders welke niet op de hoogte worden gehouden door de Bewonerscommissie. Maar volgens mij woont u niet in het Rondeel. Dan zou u wel beter weten.. Ik beantwoordt ook de vragen die aan mij gesteld worden. En niet aan de bewonerscommissie.

  2. Rito CB
    Als reactie ,de Hr .Wink geeft wel meer verkeerde voorstelling van zaken.
    Hij brengt alles of hij nog in de bewonerscommissie zit maar dat is allang niet meer zo
    Dus hij preekt voor eigen parochie. en niet met/over de Bewonerscommissie
    Dus bewoners met vragen aub naar de BWC Rondeel.

  3. Reactie op wat Dhr Wink schrijft over de ‘gesloten deuren’ van het koop gedeelte.
    Dit is een verkeerde voorstelling van zaken.
    Ik wil erop wijzen dat er een afspraak is met Tablis Wonen en de bewonerscommissie dat de vve op verzoek altijd de deuren openzet en de huurders van etage 1 tm 3 via onze galerijen gebruik kunnen maken van de lift van het koopgedeelte. Dit is al jaren zo en tot op heden verloopt dit naar ieders tevredenheid.

  4. Ik heb 2 x een mail naar Tablis gestuurd. Maar zeer professioneel geen antwoordt.
    Ik heb vorige week een mail naar de huurcommissie gestuurd, maar zit nog op antwoord te wachten. Al de bewoners van 5,6 en 7 hoog zij hiermee op de hoogte gesteld.

    Zodra ik antwoord hierop heb, en als de uitspaak in ons voordeel is. Stel ik tablis wonen aansprakelijk als hulp bij calamiteit te laat komt door midden van een gesloten nooduitgang tussen de huur en koop, en een lift die niet werkt. Dus nog even geduld.

    Ik kom voor mijn eigen belang op, en bewoners die naar mij toekomen. Dat zijn er meer dan 20 !

  5. Het verhaal vertelt niet om welk onderhoud het gaat. Heeft de schrijver van deze brief dit achterwege gelaten of heeft Tablis het niet vermeld (zou slordig zijn). Lekker makkelijk om direct te wijzen naar Tablis. Niet vergeten moet worden dat er rond om een lift veel veiligheidseisen zijn en dat de lift mogelijk wordt afgekeurd als er geen onderhoud plaats vind.
    Als de staalkabels vervangen moeten worden kan dat wel eens dagen gaan duren.
    Heel vervelend als een lift het niet doet. Het zijn wel afwegingen die je moet maken als je dagelijks afhankelijk bent van een lift of je ergens gaat of (blijft) wonen.

  6. Wie draagt er de uiteindelijke verantwoordelijkheid, juist Tablis toch.
    Mocht het mis gaan, brand, hartstilstand, of andere calamiteiten, wie wast zijn handen dan in onschuld,
    juist Tablis toch?

  7. Meneer of mevrouw Lanser, uw laatste opmerking ben ik het volkomen mee eens maar je zal er maar wonen. Ik woon in de Valkhof, loop met een rollator en zat een poos geleden een weekend zonder lift. Ik kan je vertellen dat je daar niet vrolijk van wordt.

  8. En wat vond Tablis van deze ingezonden brief?
    Er lijkt voortschrijdend inzicht te zijn , zie de Tuinfluitersoap, om vooraf dus onderhoud in te plannen na klachten. (die wellicht daarna evt. opgelost kunnen zijn??).

    Wie weet kan de lift tussendoor gebruikt worden, of is er daarna een functionerende lift.
    Het hoeft ook niet zo dramatisch zwart wit te zijn.
    Iedereen lijkt tegenwoordig wel liftmonteur,of deskundige, net als bondscoach binnenkort overigens. 🙂
    Ik krijg soms echt medelijden met Tablis, ….
    ze kunnen niet eens een lift in 1 dag toveren, belachelijk, laat ik een brief aan Sliedrecht 24 schrijven.

    ‘T mot eerst warre wilt reeie

Plaats een reactie

*=Verplicht veld