INGEZONDEN BRIEF: ‘Het nieuwe normaal van de gemeente Sliedrecht?’

We hebben 1 auto en zetten onze auto al een paar jaar, sinds we hier wonen, op deze parkeerplaats. Opeens uit het niets ligt dit geschreven briefje door de brievenbus en staat er een bord bij de parkeerplaats en ligt er een tegel in de grond. Deze werkzaamheden zijn nota bene uitgevoerd, toen onze auto daar geparkeerd stond!

Wat een gebrekkige en amateuristische communicatie van de gemeente Sliedrecht. Als dit briefje überhaupt al bij hen vandaan komt, want je verwacht dan toch een iets formeler schrijven. Op z’n minst een briefje dat ik ook daadwerkelijk kan zien dat het afkomstig is van de gemeente Sliedrecht. En dan zo’n dreigende toon aanslaan in het briefje, terwijl onze auto er al een tijdje stond, alvorens dit tot een invalideplek is gemaakt.

En is dit tijdelijk i.v.m. het tijdelijke tekort aan parkeerruimte in onze wijk? Of is dit voorgoed een invalideplek? Doen we alles tegenwoordig zonder overleg? En op een fatsoenlijke manier communiceren is er ook niet meer bij? Direct dreigen met boetes?

Als deze parkeerplaats nodig is voor deze bestemming, dan is het niet anders. Dan zet ik de auto wel ergens anders neer. Maar dat brengt mij direct bij een volgend probleem. Wegens de werkzaamheden aan de Deltalaan, is een enorm deel van de parkeergelegenheid bij de Populierenhof volledig verdwenen. Voor meer klachten over de Deltalaan verwijs ik u overigens graag naar andere artikelen en brieven op deze site. Voldoende leesvoer hierover te vinden.

Het gaat mij in deze echter vooral om de manier van communiceren. Als ik toestemming vraag om een simpele rommelmarkt in de voortuinen van onze wijk te organiseren, dien ik allerlei formulieren in te vullen en duurt het maanden voordat ik überhaupt een reactie krijg. Maar andersom voldoet een simpel handgeschreven briefje? Sorry, maar ik begrijp de omgang met elkaar even niet meer.

John van der Aa

Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op online krant Sliedrecht24 is verschenen.

Redactie Sliedrecht24

7 gedachten over “INGEZONDEN BRIEF: ‘Het nieuwe normaal van de gemeente Sliedrecht?’”

  1. Helemaal eens met dhr.N Linde.
    Misschien was het wel goed bedoeld om u even te waarschuwen?
    En ja, het is hoe dan ook i.d.d niet netjes gecommuniceerd van de gemeente.
    Maar om er nu zo’n punt van te maken.

  2. Eens met N Linde: dit is overduidelijk een briefje dat een van de werklui geschreven heeft om u even te waarschuwen, geen officieel communicatiemiddel van de gemeente. De “dreigende toon” is ook nogal overdreven.

    Dat de gemeente dit wat duidelijker had mogen communiceren naar omwonenden: eens, maar meld dat dat aan de gemeente inplaats van op hoge poten een brief naar Sliedrecht24 te schrijven over deze vermeende bedreiging.

  3. Eens met N Linde maar ook met John van der Aa.
    Ja, het is netjes van die persoon om een briefje te schrijven vanuit zijn eigen verantwoordelijkheidsgevoel maar het lijkt mij toch echt normaal dat als er iets gaat veranderen, in dit geval een invalideplek, dat je als gemeente dan netjes met een foldertje of hoe dan ook, zoiets bekendmaakt?

    Wij hadden hier in het verleden ook zoiets: ineens een bord: wegsleepregeling van kracht terwijl je auto daaronder geparkeerd stond…..groot bord met verboden te parkeren, ineens. Dat is een vreemde gewaarwording. Dus moest je elkaar wijzen op dat bord en om de auto weg te halen. En dat voor best een lange tijd. Geen probleem natuurlijk, was nodig i.v.m. (uiteraard) ruimtegebrek maar ook hier: gemeente, doe eens wat aan communicatie.

    Nog vervelender is het dat de gemeente, die dit leest, daarover geen twijfel (tenzij die afdeling in Dordrecht huist) niet de moeite neemt wat uitleg te geven en de persoon die dit briefje schreef een complimentje geeft.

    Er wordt veel te weinig gebruik gemaakt van het goedkoopste middel om inwoners tevreden te houden en zaken te laten begrijpen: COMMUNICATIE en daarmee TRANSPARANTIE.

  4. Beste dhr vd Aa

    U zou het ook op een andere manier kunnen bekijken. Het is toch ook aardig bedoeld van deze mannen, die ook gewoon hun werk deden om een parkeerplaats te voorzien van een bord en tegel, dat zij u direct op de hoogte brachten door dit briefje. Uiteraard was een officiële brief netter geweest. Maar nu bent u direct op de hoogte en zo kan her u inderdaad een boete besparen. Volgens mij dreigen zij helemaal niet met een boete, ze willen u alleen op de hoogte brengen van hun werkzaamheden en de mogelijke gevolgen u besparen.

    Het lijkt wel of het soms te veel gevraagd is om ook eens positief naar dingen te kijken. Zou de wereld zo veel mooier maken als we ook eens op een positieve manier naar dingen en zouden denken; wat fijn dat ik gelijk op de hoogte ben. Aardig van deze mannen.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld