INGEZONDEN BRIEF: Beste Geldmaat,

Het bedrijf moet nog een aantal technische maatregelen nemen bij de automaten, maar heeft een personeelstekort waardoor het werk niet kan worden uitgevoerd. Ook is er nog geen zicht op wanneer de automaten aan het Burgemeester Winklerplein wel gaan werken. (Archieffoto Hans van der Aa / Sliedrecht24)

Geldmaat, jullie maken er een potje van!

Zondag 14 november 2021 waren de geldautomaten nog buiten gebruik aan het Burgemeester Winklerplein. De hele dag kon er nergens in Sliedrecht geld worden gepind, want ook de winkels als Primera en Jumbo Van Geest, waar pinautomaten binnen staan waren gesloten.

Noodgedwongen weer naar een buurgemeente rijden…

Als je als onderneming op deze manier met je klanten omgaat, dan houd je geen klant meer over. Hoe durf je zo met ons inwoners om te gaan, Geldmaat? Jullie moeten je schamen. Nu al ruim een maand kunnen mensen niet over hun geld beschikken, als zij dat willen. 

Als zelfs inwoners dreigen de automaat uit de muur te gaan rukken, één van onze lezers was dat, dan weet je dat de boot aan is. 

De situatie drijft inmiddels boven de inwoners uit, maar ook wethouder Piet Vat (SGP-ChristenUnie) van Financiën en Economie van de gemeente Sliedrecht wil geen stap zetten. Dat heeft hij mij kenbaar gemaakt. Eerder zijn hem door Slydregt.NU vragen gesteld over het vertrek van de Rabobank en dus ook de daar aanwezige geldautomaat. Geldmaat kwam daarvoor terug met een openbare pin- en stortautomaat aan het BW plein.

Nu deze het al geruime tijd niet doet, zouden politieke partijen aan de bel moeten trekken bij de gemeente Sliedrecht. Geen idee waarom dit niet gebeurt? Geen idee waarom het College van B & W zich niet achter de oren krabt. Zij moeten toch ook weleens geld pinnen? 

Geldmaat krijgt binnenkort met landelijke media-aandacht te maken, waar ze niet op zitten te wachten. Daarnaar solliciteren ze! Inwoners pikken het niet meer. 

Het is gewoon fijn om altijd iets van nominaal geld in je portemonnee te hebben naast een pinpas. Omdat het zo maar in de zo meteen drukke decembermaand kan zijn dat er een pinstoring gaat optreden. Daar sta je dan met je boodschappen in de winkel.

Actie Geldmaat! Actie! En zo snel mogelijk in gebruik stellen. Morgen als het kan.

Actie Gemeente. Trek bij ze aan de bel, college, want het interesseert Geldmaat geen ene lor. 

En Rabobank! Wanneer wordt door jullie uitleg gegeven?

Peter Donk

Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op online krant Sliedrecht24 is verschenen.

Redactie Sliedrecht24

23 gedachten over “INGEZONDEN BRIEF: Beste Geldmaat,”

  1. Ik trof een automaat die her wel deed. Uk stortte daar mijn geld maar de automaat telde te weinig. Ik kon niet meer terug of annuleren. Ik moest doorgaan en kreeg 150,00 teweinig. Ik kon n klacht indienen daar kwam uit dat er geen verschil was aangetroffen dus weg geld. De bank wijs naar geldmaat en geldmaat naar de bank. De bank staat onder controle van de Nederlandsw bank. De geldmaat is gewoon een bedrijf en staat niet onder controle. Wat ik meegemaakt heb komt heel veel voor en is te le,en op internet.

  2. Mensen doen dat toch ZELF.
    Ze gaan allemaal betalen per pin.
    Of laten zich betalen per pin.
    Je geeft de banken toch ZELF alle macht.
    Als iedereen gewoon contant bleef betalen was het probleem er niet.
    Maar nee de consument kiest ZELF voor het gemak.
    Hebben ze over zichzelf afgeroepen

  3. hebben jullie het niet door?????
    Ze zijn toch bezig om al het contant geld te verwijderen en wat is dan makkelijker om alle geldautomaten buiten dienst te stellen of andere smoezen.
    Dan is de klap die ze gaan uitdelen om het contantgeld naar het land der fabelen te sturen een feit en dat gaat nu gauw komen.
    Volgens de agenda van de VN moet eind 2022 geen contant niet meer op te nemen zijn.
    Dus bereid je maar voor ,het word niet beter ,alleen maar slechter.

  4. In vlaardingen ook kloten bij storten als dat überhaupt al gaat als die werkt geen bonnetje en als i wel werkt blanko bonnetje ook staan de automaat op gevaarlijke plekken voor oudere mensen in ons geval in vlaardingen tegenover een café te gek voor worden dit STOPPEN MET DIT ONZIN BEDRIJF EN GEWOON WEER TERUG NAAR DE BANK DIE AUTOMATEN!!!!!! WAT EEN ……..BEDRIJF DAT GELDMAAT!!!!!

  5. Ook in Hoogeveen een probleem!
    Als je er wat over zegt worden de schouders opgehaald.
    Kijk maar in de buurt of je daar ergens kunt storten.
    En dan ook nog een bericht sturen dat een briefje van
    €200– na storten in de geldmaat nog € 195…waard is en dat geldt ook voor een briefje van €500…ivm controle op echtheid…!
    En als je dan naar de bank gaat met het geld willen ze daar het geld niet aan nemen terwijl ze dat wettelijk verplicht zijn!

  6. Als je op zaterdag op een beurs hebt gestaan en veel contant geld hebt ontvangen moet je eens op de website van geldmaat kijken waar je het geld kunt storten je moet ze stuk voor stuk aanklikken om te kijken waar dat kan. Als je er dan een hebt gevonden in een straal van 25 km moet je wel erg veel geluk hebben dat het storten kan want meestal is de automaat buiten werking of nog niet in bedrijf. Over storten van munten zullen we het helemaal maar niet hebben. In de plaats waar ik woon zijn abnamro, Rabobank en ING inclusief alle automaten weg en is er 1 geldmaat voor in de plaats gekomen die het bijna nooit doet. Wie gaat hier iets aan doen ?

  7. Hier in Dordrecht ook diverse problemen .
    Geldmaat doet het niet goed. Banken zijn er gemakkelijk van af , nu probleem op bordje consument

  8. Als je met een buitenlandse debet card geld trekt uit geldmaat wordt er ineens 4% extra gerekend, schandalig!! Als je belt om uitleg dan zeggen ze ligt “waarschijnlijk” aan de bank in het buitenland maar dat is absoluut niet waar, dus er wordt zelfs gelogen en ik heb geen keus, lekker makkelijk hè om OPLICHTER te zijn zonder dat er wordt ingegrepen.

  9. Alle betrokken instanties v.w.b. geldmarkt, hebben maling aan deze klachten. Zij bepalen de dienst en dat is al jaren zo. Het kapitaal regeert over de rug van de burgers.

    Betaal gewoon eens een keer een rekening niet op tijd, dan zie je hoe snel ze zijn.

    Er in berusten valt zeker niet mee, maar boor je eigen gezondheid is hetmisschen wel het beste.

    Of rekening dag een dikke klacht schrijven als je daar tijd voor hebt cq neemt.

  10. Bijzonder dat Geldmaat een ander antwoord aan onze redactie heeft gegeven.
    Technische problemen en personeelstekort.

    Niemand voelt zich kennelijk verantwoordelijk om het probleem op te lossen.

  11. Zojuist de volgende reactie gekregen van Geldmaat na mijn klacht van vanmorgen
    Citaat:
    ” De [voormalige ABN AMRO] locatie aan Burgemeester Winklerplein 24 in Sliedrecht is nog in het migratieproces om overgenomen te worden door Geldmaat.
    Zodra de geldmaat in gebruik gaat wordt dit op onze locatie wijzer vermeld. ”
    Einde citaat!

    Maw. Geen reactie op de vraag wanneer de problemen zijn opgelost en geen antwoord op de vraag wanneer we nu eindelijk in Sliedrecht gewoon ons geld uit de muur kunnen trekken. Dit kan zelfs nog lange tijd gaan duren. Een voorzetje om je moedeloos te maken en om van cashgeld te gaan afzien zodat je waar ook en hoe dan ook te controleren bent misschien als je alleen nog maar straks per pin ga betalen?

  12. Klassiek voorbeeld van “wel de lusten, niet de lasten”.
    De banken verdienen miljarden, intussen is de service aan de consument volledig uitgekleed. Gelegaliseerd geboefte..

  13. De service en dienstverlening van geldmaat is ver onder peil. Moet regelmatig ver rijden om contante betalingen te kunnen storten. Arrogantie ten top als je klaagt en vraagt om actie. Dood dienders als excuus maar de macht van het monopolie

  14. Hier in Maastricht hetzelfde
    Vaak zijn de geldmaten buiten dienst.Ben zelf bij ING. In het centrum pas een groot ING kantoor gerenoveerd.Men kan daar alleen terecht voor hypotheken en beleggingen.Schande gewoon,men kan hier gewoon niet meer voor geld pinanen en geld storten terecht. Alle ING automaten zijn er wegehaald

  15. Hier in Goes precies hetzelfde. Afstorten vrijwel onmogelijk. Service van de banken waardeloos en ze behandelen je als ’n achterlijke.

  16. Lijkt me een manier om indirect af te dwingen om geen cash te gebruiken. Indirect iets afdwingen is populair.

  17. Zelf het vinden om automaat om af te storten . Is niet goed . We waren herfst vakantie snel erop uit gegaan en wilden geld dan onderweg storten . Je komt bij automaten die dit niet kunnen of stuk zijn . Dit voorjaar friesland door gereden.

  18. Schandalig hoe de banken hier mee omgaan .ze schuiven veiligheid en service alles van zich af maar de kosten vergeten ze niet . Hier in Enschede wordt je gek als je wilt afstorten

  19. De service van de geldmaat-banken is sowieso niet best.
    Wat dachten jullie van het volgende:
    Geld storten, dat kost per keer wel geld. Bedroevend is dan te moeten constateren dat dat ook geldt voor het “afstorten” van collecte-gelden (van kerken bijv.); en dan ook nog apart, zowel voor papiergeld als voor munten. Schamen moeten die banken zich!
    GELD STORTEN KOST GELD!

  20. In zeeland precies zo! 2 weken met 2400 euro cash door hele provincie gereden.
    Te gek voor woorden dit!
    En niemand doet er wat aan

  21. Nou niet alleen in sliedrecht hoor. Hier in eindhoven ook 4 dagen rondgereden met 2000 euro op zak om te storten. Maar geen enkele geldmaat was open of in gebruik daarvoor. En als je ook nog muntgeld hebt moet je weer op een andere lokatie zijn. Om te janken zo slecht.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld