INDAR en Bakker Repair + Services: ‘samen maritieme klanten bedienen’

SLIEDRECHT – Bakker Repair + Services uit Sliedrecht gaat wereldwijd elektromotoren, generatoren en onderwatermotoren repareren en onderhouden voor de maritieme klanten van het Spaanse INDAR Electric, wereldleider op het gebied van elektrische roterende machines. Beide bedrijven hebben hiervoor een samenwerkingsovereenkomst gesloten.

De samenwerkingsovereenkomst werd op 4 juli 2018 getekend bij INDAR door algemeen directeur Remko Hitzert (rechts) van Bakker Repair + Services en Jagoba Mardaras van INDAR, unit-directeur van INDAR Marine, Industry and Cogeneration business. (Foto via Bakker Repair + Services)

Monteurs van het Sliedrechtse bedrijf kunnen voortaan overal ter wereld worden ingezet als maritieme gebruikers van INDAR service nodig hebben voor hun roterend materiaal. Bakker Repair + Services kan ingeschakeld worden voor onderhoud, diagnose, inspecties of technische assistentie voor klanten van INDAR en kan op verzoek gebruik maken van de aanvullende kennis en expertise die INDAR beschikbaar stelt. Ook kan INDAR de benodigde reserveonderdelen leveren.

Ervaren bedrijven
Het in 1940 opgerichte INDAR is een wereldwijde fabrikant van roterende elektrische machines. Het bedrijf heeft een sterke marktpositie in verschillende sectoren zoals windenergie, waterkracht, elektriciteitscentrales, olie & gas en water. Het heeft decennia aan ervaring in de maritieme markt, waarvoor het geavanceerde voortstuwingsmotoren, generatoren en onderwaterpompen levert. Bakker Repair + Services heeft ruim veertig jaar ervaring met wereldwijd onderhoud en reparatie van elektromotoren, generatoren en transformatoren. Beide bedrijven werken al sinds 1975 samen.

Hoge kwaliteit
Tot nu toe onderhoudt en repareert Bakker Repair + Services een uitgebreide vloot aan INDAR-machines over de hele wereld. ,,Beide partijen hadden behoefte aan een nauwere relatie waarbij wordt aangegeven dat Bakker Repair + Services geaccrediteerd en geautoriseerd is als servicepartner van INDAR in de maritieme sector,” vertelt Mark van den Berg van Bakker Repair + Services. ,,We hebben samen in al die jaren een enorme ervaring opgedaan op het technische en relationele vlak. Daardoor weten we beiden met wie we zaken doen. Dat is essentieel als je service van hoge kwaliteit levert voor installaties die cruciaal zijn voor het primaire proces van onze klanten.”

Processen stroomlijnen
,,Bakker Repair + Services is altijd een perfecte match geweest voor INDAR als het gaat om het onderhouden van onze producten. Deze overeenkomst helpt ons om onze processen te stroomlijnen en ons wereldwijde reactievermogen te versterken om excellente service te verlenen aan onze klanten in de maritieme sector,” zegt Jagoba Mardaras.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld