De Winter duizendste online cursist Luxaflex®Academy

HARDINXVELD-GIESSENDAM / SLIEDRECHT – Wat begon uit noodzaak, doordat door de lockdown de fysieke trainingen wegvielen, blijkt nu een groot succes: de online training van Luxaflex® Academy. Luxaflex® heeft inmiddels al de 1.000ste online cursist verwelkomd.

Om dit te vieren werd de 1.000e cursist Marcel de Winter met zijn collega Marjo van firma De Winter Kleur uit Sliedrecht in het zonnetje gezet en ontvingen zij een verrassing (bloemen en een Google Mini Assistant). (Foto Luxaflex®Academy)

Het raambekledingmerk hecht veel waarde aan het opleiden van haar dealers en biedt sinds maart 2020 al trainingsvideo’s aan voor dealers. Daarbij werd zeven weken geleden gestart met het aanbieden van online cursussen via een livestream. Deze worden zeer goed gewaardeerd en bijgewoond.

Online bijscholing 
Vanuit de nieuwe studio naast de trainingsruimte van de Academy streamen Luxaflex® dealertrainers Arjan van Alfen, Esther Wagenaar en Eric van der Wende sinds januari 2021 hun cursussen via Microsoft Teams. In sessies van ongeveer twee uur worden de cursisten bijgepraat. Naast basiszaken, zoals omgaan met collectieboeken en het prijzenboek, komen ook specifieke trainingen aan bod over bijvoorbeeld toepassingen voor draai-kiepramen en hordeuren. De Academy zorgt ervoor dat dealers op een snelle en efficiënte manier bijleren, waarbij de chatfunctie tijdens de sessies zorgt voor onderlinge interactie. Marketing manager Jaap-Jene Langevoord van Luxaflex®: “Hoewel wij hadden verwacht dat de trainingen online en per video een meerwaarde zouden hebben, zijn we aangenaam verrast door het succes. Gelukkig hebben we snel geschakeld, zodat we onze klanten nu deze service kunnen bieden. Wij hopen overigens snel weer een mix van fysieke en online training aan te kunnen bieden, maar tot die tijd is dit een mooie oplossing.“

Persoonlijke stijl
Luxaflex® is het belangrijkste raamdecoratie merk van Hunter Douglas, dé wereldmarktleider in raambekleding en architecturale producten. Het merk ontstond in 1951 en introduceerde de aluminium horizontale jaloezie. Sindsdien worden regelmatig innoverende originele producten gelanceerd, in binnen- en buitenzonwering. Uitgangspunt hierbij is dat eenieder een persoonlijke stijl kan creëren met de producten van Luxaflex®. Daartoe worden functionaliteit, esthetiek, licht- en warmtewering gecombineerd, zodat inspirerende, hoogwaardige en marktgeoriënteerde collecties ontstaan. Kijk voor inspirerende ideeën op hun website.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld