SLIEDRECHT – CDA Sliedrecht legt zich niet neer bij eerdere antwoorden op vragen rond de reclamemast aan de Kubus. Raadslid Vincent Prins (CDA) stelt vrijdag 5 februari 2021 opnieuw vragen aan het College van B & W. In januari 2021 deed Prins dat voor het laatst. Toen antwoordde het college dat het ‘altijd bereid is’ om met de exploitant van de reclamemast aan de Kubus in gesprek te gaan over minder lichthinder. Daar gaat Prins nu op in.
De reclamemast aan de Kubus, net naast de snelweg A15. Al in de eerste week waarin de ledschermen op de nieuwe reclamemast aan de Kubus in werking waren, wisselden de reclamebeelden sneller dan is toegestaan. Op grond van het Sliedrechtse reclamebeleid mogen de beelden niet binnen acht seconden wisselen. (Archieffoto Hans van der Aa / Sliedrecht24)
Het CDA wil niet dat de exploitant van de reclamemast een loopje neemt met het Sliedrechtse reclamebeleid. “Ten oosten van de voetbalvelden, aan de overkant van de sloot, staat sinds jaren een reclamebord. Op grond van het Sliedrechtse reclamebeleid mocht de reclamemast aan de Kubus alleen worden gebouwd ter vervanging van dat reclamebord. Het oude bord staat er echter nog steeds. Zolang dat reclamebord er staat, lijkt het mij logisch dat de ledschermen van de reclamemast worden uitgezet”, zegt Prins.
Uitschakelen
De reclamemast aan de Kubus staat dicht bij de velden van VV Sliedrecht. Prins: “Op grond van het Activiteitenbesluit milieubeheer moet in Nederland de verlichting van sportvelden in de buitenlucht tussen 23.00 uur en 7.00 uur uitgeschakeld zijn. Een reclamemast mag echter dag en nacht branden. Dat voelt krom. Hopelijk kan een landelijk besluit worden genomen over het instellen van een soort avondklok voor ledschermen. Dat leidt tot minder overlast voor omwonenden, verkeer en natuur.”
Vragen
Daarom komt Prins met vragen aan het college, waarop hij graag binnen veertien dagen een antwoord wilt. Hij wil weten of het college aan de exploitant van de reclamemast al heeft gemeld dat de reclamebeelden niet voldoen aan het vigerende reclamebeleid. “Zo ja, wat heeft dat opgeleverd? Zo nee, waarom nog niet?”, aldus Prins, die ook graag hoort of het college het met het CDA eens is dat op grond van het Sliedrechtse reclamebeleid de nieuwe reclamemast geen reclamebeelden mag tonen zolang het oude reclamebord er staat. Prins: “Bent u bereid om van de exploitant van de reclamemast te eisen dat hij de ledschermen uitzet zolang het oude reclamebord nog aanwezig is? Zo ja, wanneer gaat u dit doen? Zo nee, hoe past dit volgens u binnen het Sliedrechtse reclamebeleid?” Ook denkt CDA Sliedrecht aan een ‘avondklok’ voor de mast. “Vindt u een avondklok voor ledschermen op reclamemasten een goed idee? Zo ja, bent u bereid
om hierover – eventueel samen met andere gemeenten in de regio – een verzoek te sturen naar de landelijke overheid? Zo nee, waarom niet?”
Zo maar een overpeinzing los van Emotie Ruime meerderheid? Van Meer dan 33.33 %
1e SGP CU 35O8stemmen van de 19362 stem en kiesgerechtende inwoners 19362 draagvlak
18.2 % andere Partijen Draagvlak 8006 stemmen is 41.34 % de ZWM 7848 stemmen is het draagvlak 40.54 %
2e Berekend op uitgebrachte stemmen 11514 3508 SGP.CU Draagvlak 30.46 % overige 69.54 % Ruime Meerderheid?.
Beste Sliedrecht24,
De foto van morgen wordt toch niet de “Make love not war” reclame, waarop “2 mannelijke & 2 vrouwelijke voeten onder één dekbed” worden getoond op het scherm?
Ik kan mij niet voorstellen dat een partij als de ChristenUnie SGP dit kan waarderen als deze de gehele dag over Sliedrecht wordt tentoongesteld (wat overigens sinds afgelopen zondag al wel het geval is)
Kom op Christenunie SGP, laat van je horen met jullie meerderheid van ruim 1/3 van de Sliedrechtse stemmen…
Bedankt Vincent Prins. Het uitzicht op en aanzicht van deze reclamemasten is niet om aan te zien.
Het is maar de vraag of dit een goede reclame is. Verwijzend naar de inhoud van dit artikel. Maar houd onze artikelen rond de reclamemast aan de Kubus in de gaten. Morgen komt er nog één foto!
Goede reclame voor “BEDDENPLEIN.NL via Sliedrecht24
Ter informatie. De slogan ‘Groot in doen!’ heeft de gemeente Sliedrecht alweer geruime tijd geleden in de prullenbak gegooid. Mogelijk beviel deze niet.
Perfect! laten ook andere partijen zich eensgezind aansluiten bij deze actie! Laat de politiek hier vorm geven aan ‘Sliedrecht groot in doen’. Wat zou het winst zijn als deze masten een beetje moeten gaan dimmen! Wat is het al winst als alle politieke partijen zich sowieso uitspreken!!
Ik hoor alleen het CDA tot nu toe…. Zijn er ook andere partijen die hun nek uit durven steken en een krachtig ‘nee’ durven laten horen??
Goed en noodzakelijk initiatief. Vraag; Kan de ‘avondklok’ ook voor de reclamemast t.h.v. Sliedrecht-West in dit proces meegenomen worden?
Ook hier is er sprake van overlast.
Goed dat je er een “deadline” aan verbindt, Vincent Prins (CDA). Ik heb woensdag 20 januari ook vragen gesteld aan de gemeente Sliedrecht over de reclamemast aan de Kubus, nu 16 dagen later nog steeds geen enkele reactie van hen.
Synchroon laten tonen van reclame op beide schermen zou prettig zijn voor bewoners van wijk De Grienden, daar (naast het feit dat de huidige uitingen korter zijn dan de vastgestelde 8 seconden) we in deze wijk zicht hebben op 2 schermen tegelijk die allebei andere reclame-uitingen laten zien. Dus een dubbel portie flitsbeelden binnen 8 seconden….
Bedankt voor jouw inzet, Vincent!
Zover ik kan zien is het CDA de enige politieke partij die zich bezig houdt met deze kwestie…..waar zijn de andere partijen waar in het verleden door mensen uit Sliedrecht met hun stem het vertrouwen aan is gegeven?!?!?!?! #17maart #tweedekamerverkiezingen