CDA Sliedrecht bij lange na nog niet tevreden over vervoerder Qbuzz

SLIEDRECHT – Het CDA Sliedrecht is na het aanhoren van klachten, vragen stellen en het aanbieden van tientallen klachten aan vervoerder Qbuzz en de Provincie Zuid-Holland allerminst tevreden. “De fractie van het CDA hoort nog steeds klachten over het openbaar vervoer. De ene keer gaat het over te volle bussen. De andere keer over treinen die station Sliedrecht Baanhoek voorbij rijden. Of over een gemiste overstap op de snelbus naar Rotterdam. En nog steeds is de verdwenen busverbinding naar het ziekenhuis in Dordrecht voor veel inwoners een groot gemis”, somt raadslid Vincent Prins (CDA) op.

De CDA fractie is allerminst tevreden met de huidige vervoerder in de regio Qbuzz. Raadslid Vincent Prins stelt wil in de besluitvormende vergadering van dinsdag 15 oktober 2019 meer duidelijkheid vanuit het College van B & W. (Archieffoto Peter Donk / Sliedrecht24)

Prins komt daarom opnieuw met vragen naar het College van B & W van de gemeente Sliedrecht. Prins: “De grote vraag is, waar gaan we in Sliedrecht naartoe met het openbaar vervoer?”

Betrouwbaar OV
Tijdens de beeldvormende vergadering van dinsdag 21 mei 2019 overhandigde de CDA-fractie tientallen klachten aan vertegenwoordigers van de Provincie Zuid-Holland en Qbuzz. De vertegenwoordiger van Qbuzz vertelde dat er eind 2019 een evaluatie zou komen. We leven inmiddels in het vierde kwartaal van 2019, maar het blijft helaas erg stil.” In de komende jaren zal de behoefte aan goed openbaar vervoer volgens Prins toenemen. “Denk maar aan het besluit van vorige week over het woningbouwprogramma voor de komende jaren. Het CDA wil betrouwbaar openbaar vervoer. Voor mensen met en zonder beperking. Nu en in de toekomst”, zegt Prins.

Vragen
Namens CDA Sliedrecht wil Prins weten of het college na dinsdag 21 mei 2019 nog iets van de Provincie of Qbuzz heeft gehoord over de klachten die bij het CDA waren binnengekomen. “Vindt u ook dat de beloofde evaluatie van Qbuzz lang op zich laat wachten? Wat gaat u eraan doen om te zorgen dat de evaluatie van Qbuzz nog dit jaar gaat plaatsvinden? Hoe gaat u ervoor zorgen dat er weer een directe busverbinding tussen Sliedrecht en het ziekenhuis in Dordrecht komt? Hoe gaat u voorkomen dat reizigers last hebben van te volle bussen en treinen?”, pareert Prins. Hij wil ook weten of het college het met de CDA-fractie eens is dat er in de komende jaren extra treinstellen moeten komen in de spits. ” Zo ja, wat gaat u daarvoor doen? Zo nee, waarom niet?”, vraagt Prins. 

4 gedachten over “CDA Sliedrecht bij lange na nog niet tevreden over vervoerder Qbuzz”

  1. Ook de halte bij de Merwebolder naar centrum Sliedrecht is vervallen! Waarom? Tevens klopt de 9292 OV app niet net de tijden van Qbuzz. Het wás voorheen zó goed geregeld met Arriva!!

  2. Een vraag stellen en dan meteen beantwoorden, dat nodigt niet echt uit om te antwoorden door QBus
    Verkeerde benadering >>>> sancties >>> we haDDEN een goede verbindingsstrategie met Arriva maar…het moest weer goedkoper. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop.

    Waar blijft de regeling voor 55+ voor vrij(reis)verkeer?

  3. Vraag aan de heer Prins>>> waarom is (juist) de lijn over de Rembrandtlaan (halte voor de 55plus flats en Winklerplein) komen te vervallen. Slecht beleid is GEEN beleid en aanbesteding staat etr discussie>>>>

  4. Heb al een keer opgemerkt bij aanbestedingen is er altijd een bestek van opdrachtgever nodig ,waar schrijf je op in, desnoods eenvoudig “zoals het NU gaat” (ook Arriva heeft een en ander na jarenlange ervaring tot stand gebracht) en ga pas DAARNA bezien of er VERBETERINGEN mogelijk zijn. Nu gaat het kennelijk om schrijf maar goedkoop in, doe het op onze manier en bezuinig dan zoveel mogelijk…

    Nu in bijzonder om bereikbaar Ziekenhuis Dordrecht vanuit Sliedrecht. Ben al lang bezig te ontdekken hoe dat moet. In eerste instantie bleek dat alleen met overstappen te gaan, maar dan nog geen goede dienstregeling-omschrijving (bus naar Baanhoek, daar naar Station, en van station Dordrecht naar ziekenhuis). EN als je dan een dienstregeling vindt: alleen OP DAT MOMENT, niet iets van “alleen op werkdagen”.

    Sinds enkele weken rijdt er nu een bus lijn 8, die gaat rechtstreeks via Ziekenhuis rijdt naar een of ander industrieterrein, maar Ooh Ooh Ooh wat jammer: alleen een stuk of 4 ritten ’s morgens en weer in de namiddag. Kennelijk bedoeld voor industrie. Dat betekent dus dat als je dat net kan benutten voor heen (al vroeg dus) alleen laat terug kan, of omgekeerd. Beseft men dan niet dat het gaat om poli en bezoek. EN dat dat om nogal veel mensen gaat!!! Wij hebben daar dus NIETS aan.
    Heb daarover Qbuzz ook enkele weken geleden gemaild. ER is inmiddels met één mailtje op gereageerd: we hebben het doorgezonden. Nog niets gehoord. Heb daar ook bij gevraagd, hoe moeten we dan de overige uren daar komen, WAAR stappen we over enz.

    Maar dan zal er wel een mailtje komen met iets van sorry voor het ongemak, zo hebben WIJ het uitgedacht. EN DAN KOMEN WE WEER BIJ HET BEGIN, de allereerste verantwoordelijkheid van de PROVINCIE: Er is sprake van AANBESTEDING!! DAN IS ER TOCH EEN COMPLEET BESTEK waarin is aangegeven wat de bedoeling is. KAN NOOIT ZO ZIJN JE HEBT DE VRIJE HAND EN GA JE GANG MAAR??? En als de Provincie eventueel dan ook aanmerkingen zou hebben? Geen zeggenschap meer.

    Voorlopig breng ikzelf of familie maar naar Dordt. In elke geval hebben jullie langs deze weg nu weer een stukje info gekregen.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld