SLIEDRECHT – Bewoners van de Havikflat zitten sinds donderdag 4 januari 2018 zonder lift. “Vele mensen zijn hier de dupe van en vinden het dan ook een schande dat het zolang moet duren”, zegt één van de bewoners tegen Sliedrecht24.
De flat is eigendom van woningcorporatie Tablis Wonen. (Foto Peter Donk / Sliedrecht24)
“Volgens de laatste berichten vanuit Tablis Wonen kan het nog wel een paar dagen duren. Dit terwijl vooral ouderen en moeders met kinderwagens nu hun huis niet uit kunnen. Bewoners vinden dit niet acceptabel, dat het zolang moet duren”, aldus een woordvoerder namens een aantal gedupeerde bewoners.
Gerepareerd en geholpen
Tablis Wonen bericht dinsdagmiddag 9 januari 2018 dat de lift inmiddels is gerepareerd en kwam met een uitgebreide reactie. “De defecte lift was donderdag bij ons gemeld. Er is toen een monteur bij geweest. Deze is vrijdag met zijn collega teruggekomen. Zij hebben toen geconstateerd dat er een nieuwe printplaat besteld en geplaatst moest worden. Dat is vanmorgen gebeurd. In de tussentijd zijn de bewoners hiervan op de hoogte gesteld. Voor de bewoners die niet mobiel zijn, was er de mogelijkheid om geholpen te worden door de huismeester. Sommige bewoners hebben hiervan gebruik gemaakt. Ook heeft de huismeester geholpen met het dragen van kinderwagens en boodschappen”, laat Tablis Wonen weten.
Is ook belachelijk dat het zo lang moet duren.
Snap niet dat ze zo een onderdeel gewoon niet op voorraad hebben!
Zijn toch twee liften? Allebei kapot lijkt me levensbedreigend in geval van spoed. Zelf paar jaar in portiekflat gewoond op 4 hoog zonder lift. Is inderdaad minder handig, zeker wanneer je de lift gewend bent.