SLIEDRECHT – Als klant (adverteerder) in huis-aan-huisblad De Merwestreek is de gemeente Sliedrecht er kennelijk nog niet zeker van dat de bezorging van de papieren krant met hun gemeentepagina goed gaat verlopen. Na een gesprek zijn er volgens hen wel afspraken gemaakt. “Natuurlijk houden wij de vinger aan de pols en we hebben het komend halfjaar structureel overleg met De Persgroep”, schrijft het college van B & W aan fractievoorzitter Peter de Borst (PRO Sliedrecht), die vragen stelde over het gesprek en de bezorging.
Oorzaak van het slecht of niet ontvangen van De Merwestreek waren problemen met aantal bezorgers van de krant, voornamelijk in Sliedrecht-Oost. (Foto Peter Donk / Sliedrecht24)
Op dit moment komen er volgens de gemeente Sliedrecht signalen binnen dat De Persgroep de situatie weer onder controle heeft, maar de afgelopen weken ging het nog niet goed met de bezorging huis-aan-huis in Sliedrecht.
Stevige gesprekken
Tussen zondag 7 oktober t/m dinsdag 23 oktober 2018 kwamen er 26 bezorgklachten binnen bij De Persgroep en drie bij de gemeente Sliedrecht. De Borst besloot (na gestelde technische vragen donderdag 11 oktober 2018- red.) maandag 22 oktober 2018 vragen te stellen over de bezorging. Het College van B & W antwoordt aan De Borst: “Hierdoor hebben groepen inwoners geen kennis kunnen nemen van de door de gemeente gepubliceerde zaken. Wij betreuren dat. Dit was voor ons aanleiding voor stevige gesprekken met De Persgroep. Wij vinden het namelijk, net als u, belangrijk dat onze inwoners goed worden geïnformeerd. Bovendien hebben wij met De Persgroep een contract afgesloten met voorwaarden waaraan voldaan moet worden.”
Inzicht resultaten gesprekken
De gemeente bericht aan De Borst dat het ‘echter de plicht heeft om besluiten bekend te maken in een gemeentelijke pagina’. “Dit doen wij in De Merwestreek. We hebben op basis van een aanbesteding een contract met De Persgroep. De verantwoordelijkheid voor een juiste en tijdige bezorging ligt bij De Persgroep”, aldus het college. Voor de raad is het volgens De Borst van belang inzicht te hebben in de resultaten van de gesprekken. College: “Niet relevant voor de raad is met wie en waarover de gesprekken zijn gevoerd. Het resultaat telt!”
De Merwestreek al 3 weken niet meer ontvangen.
Formulier bij “krant gemist” 3x online ingevuld,geen enkele reactie ontvangen.
Dan maar bellen,na 10 minuten een dame aan de lijn met de mededeling dat ik de krant maar in de bieb op moest gaan halen.
Ik had nog een telefoonnummer van de vorige bezorger,die heb ik even gebeld.
“Ik ben er 3 weken geleden mee gestopt” zei hij.Goh,das nou toevallig.
Die vorige bezorger nam blijkbaar WEL de moeite om in de Dorlandsweer of Ambachtsweer een paar trappen op te lopen.
De bezorging van De Merwestreek is de laatste weken in de Lijsterweg uitstekend. We krijgen De Merwestreek nu zelfs twee keer in de week. Wel twee keer de zelfde.