Pleidooi om bewoners mee te laten denken

SLIEDRECHT – De heer J. van der Jagt sprak dinsdagavond 28 maart 2017 ook in over het verkeers- en mobiliteitsplan bij de gemeenteraad. “Hande af van het groen. Waar moeten bewoners van de Merwebolder wandelen als het Willem Dreespark wordt doorsneden? Een weg er doorheen is eigenlijk crimineel”, sprak Van der Jagt. 

Van der Jagt pleitte voor het besparen van twee ton. “Er is genoeg kennis in Sliedrecht.” (Foto Hans van der Aa / Sliedrecht24)

Hij verwacht een verkeersafname. Van der Jagt gaf aan slapeloze nachten te hebben. “Als je kiest voor wonen aan de Stationsweg dan kies je voor verkeer voor de deur”, aldus Van der Jagt, die zelf in de Waalstraat woont. “Niets doen, is de optie”, volgens Van der Jagt. Hij noemde het grootste deel van het Verkeers- en mobiliteitsplan onzin. De Tiendweg mag geen autoweg worden, vond Van der Jagt en het Willem Dreespark moet blijven.

ASVZ-terrein
Inwoner Joop van den Dool woont aan de Craijenstein. Hij zette meteen wat recht. “Toen hij daar kwam wonen, was niet bekend dat de afritten A15 bij de Stationsweg dicht gingen. Wij hebben er niet voor gekozen”, sprak Van den Dool. Hij pleitte ervoor de weg van de Craijenstein te verleggen dwars door het ASVZ terrein. Op zijn wensenlijst stonden ook dubbele fietspaden, nieuwe parkeerplaatsen en nutsvoorzieningen kunnen blijven liggen, waar ze nu liggen. Van den Dool wilde om geld te besparen best meewerken aan een schetsplan. Als vrijwilliger. “Daar hoeft u geen dure krachten voor in te huren.”

Grap
René van Valen uit de Werensteijn dacht eerst dat een enorme slechte 1 april grap was. Hij wilde er eerst niet intrappen. “Zoiets serieus maken wij geen grap van kreeg ik terug”, aldus Van Valen die vervolgens ging nadenken. “De Tiendweg heeft een recreatieve functie en is een buffer met de rijksweg. Sliedrecht is smal en dat pad biedt de veiligheid aan fietsers.” Volgens Van Valen is er geen verkeersprobleem. “Ja, ik sta stil achter een bus, die op de rijbaan stopt.”

Tunnels
De heer Van Vliet uitte eveneens zijn zorgen. “Veel verkeer dat de afslag West neemt, gaat volgens hem naar het centrum en oost.” Van Vliet noemde het verkeer dat de doorgaande wegen gebruikt, gebruik maken van de ‘aorta’. Hij wil het sluipverkeer verleggen naar de noordkant van de snelweg. “De Leeghwaterstraat en aansluiten op de Sportlaan. Ik pleit wel voor een ondertunneling van de Stationsweg.” Tunnels aanleggen zijn kostbaar, maar volgens Van Vliet leken de tunnelbuizen een oplossing. Ook naar wijken toe en dat zou dan op bepaalde plaatsen éénrichtingverkeer moeten zijn. “Geen auto’s dus op de Tiendweg.”

4 gedachten over “Pleidooi om bewoners mee te laten denken”

  1. Bewoners mee laten denken en het moet bij denken blijven als ik alles zo zit te lezen.

  2. Slecht van de gemeente Sliedrecht: veel te weinig zitplaatsen. Intimiderend om een doel te bereiken. Roeland Bijdeziende van de integere VVD wil doorzetten. Weet je gelijk wat je daaraan hebt, maar dat is geen nieuws vind ik. Gerrit Venis stelde ook wat nutteloze vragen zoals gebruikelijk. PRO Sliedrecht: stuur die man weg! Al met al de burgers in Sliedrecht worden in het ootje genomen. Mijns inziens schandelijke politiek. En wat Anton van Rees heeft gezegd: leuk feestje achterin de limousine, maar wie zat er achter het stuur.

  3. Van TIENDWEG EN DREESPARK AFBLIJVEN …..we mochten t vanavond niet zelf zeggen….maar alleen LUISTEREN ….dus zeg ik t nu hier……en voordat er commentaar komt dat ik die 2 benoem…..zeg ik lekker buitenom met dat verkeer…..laat t dorp lekker n dorp en geen doorgangsroute

  4. Wat hij zegt over de Stationsweg slaat nergens op. Mijnheer van der Jagt ging langs de rijksweg wonen. Dan wéét je dat zo’n weg herrie maakt. Maar opeens moesten er geluidsschermen komen van mijnheer. Beetje vreemd dus wat hij nu over de Stationsweg zegt.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld