SLIEDRECHT – Onder het motto ‘Geef een glimlach!’ begint vervoerder Qbuzz dinsdag 27 mei 2025 met een verbindende campagne. Dat moet ervoor zorgen dat reizigers en chauffeurs onderweg dichter bij elkaar brengt. Een glimlach is klein, maar het effect ervan kan volgens de vervoerder groots zijn.
Qbuzz wil laten zien dat vriendelijkheid onderweg écht het verschil kan maken voor iedereen. (Foto Qbuzz)
“In een wereld die steeds individualistischer wordt, raken mensen vaak onbewust van elkaar verwijderd. Een glimlach is universeel, verbindend en werkt aanstekelijk. Het is een kleine handeling met grote betekenis”, zegt Nathalie Koevoets, brand manager bij Qbuzz, “In de bus, op straat of op het station kijken we steeds vaker naar ons scherm, en steeds minder naar elkaar. Juist daarom is deze campagne nodig. Om mensen weer even op te laten kijken, letterlijk én figuurlijk.”
Tekst gaat verder onder foto.
Pin een glimlach en reis gratis
Dinsdag worden o.a. in de Qbuzz regio Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem tijdens de ochtend- en avondspits vrolijke smiley-pins uitgedeeld aan reizigers. Koevoets: “Deze pins symboliseren de glimlach die reizigers met zich meedragen.” Zaterdag 14 juni 2025 kunnen reizigers op vertoon van de pin gratis reizen met Qbuzz in deze regio’s. Als extra blikvanger rijdt er tijdens de campagne in de regio een speciale Smiley Qbuzz bus rond. Een opvallende bus bedrukt met smiley’s die een glimlach tovert op het gezicht van wie ‘m ziet.” Met de campagne wil Qbuzz laten zien dat reizen niet alleen draait om reizigers op bestemming te brengen, maar ook om de verbinding onderweg. Met een simpel gebaar wordt elke reis net een beetje mooier.