SLIEDRECHT – Geldmaat kan nog niet zeggen wanneer de automaten in de muur van het Burgemeester Winklerplein gaan werken. Dat bleek woensdagmorgen 10 november 2021 uit een terugbel-telefoontje van Geldmaat. Het bedrijf moet nog een aantal technische maatregelen nemen bij de automaten, maar heeft – zo zegt de woordvoerder – een personeelstekort, waardoor het werk niet kan worden uitgevoerd.
Ook is er nog geen zicht op wanneer de automaten aan het Burgemeester Winklerplein wel gaan werken. (Archieffoto Hans van der Aa / Sliedrecht24)
Sliedrecht zit al een maand zonder een werkende openbaar bereikbare Geldmaat. Er kan niet worden gepind en ondernemers kunnen geen geld afstorten. Dat betekent dat er op zondag geen geld in Sliedrecht kan worden opgenomen, omdat ook de winkels gesloten zijn (waar ook kan worden gepind en afgestort, zoals bij Primera en gepind bij Jumbo Van Geest). Geldmaat heeft online krant Sliedrecht24 beloofd dat ze ‘er bovenop zitten’ en ‘melden als ze werken’.
Gesprek met Rabobank
Het probleem van Geldmaat is bekend bij directievoorzitter Roelf Polman van Rabobank Lek en Merwede, waaronder de tot voor kort in Sliedrecht gevestigde Rabobank Merwestroom onder valt. Journalist Peter Donk van online krant Sliedrecht24 sprak dinsdagmiddag 9 november 2021 in het Rabobank-kantoor in Gorinchem met Polman. Donk heeft daar het ongenoegen kenbaar gemaakt over hoe in Sliedrecht wordt gedacht over het ‘stille’ vertrek van Rabobank Merwestroom en het niet contant geld op kunnen nemen. “Ik heb letterlijk gezegd de beerput open te trekken en heb alles opgesomd wat er in het dorp niet meer mogelijk is. De vele reacties van inwoners kenbaar gemaakt en het feit dat er op zondag momenteel geen geld is te pinnen bij een openbaar beschikbare automaat in Sliedrecht. En de vraag gesteld wat de Rabobank hier mee gaat doen?”, zegt Donk. Polman had kennisgenomen van de vele reacties op Sliedrecht24 en sociale media. Hij heeft toegezegd over de situatie na te zullen denken. Sliedrecht24 verwacht binnen afzienbare tijd een reactie van Polman.
Banken leggen hun verantwoordelijkheid buiten op straat en In shop in shop winkels. De straat moet
hun problemen
nu oplossen. Dat geldt zowel voor pinnen als voor storten. Zoek maar uit cliënten! Wat we nog kunnen doen om hun macht te breken. Massaal pinnen en contant betalen
Kloten bende hadden beter gewoon bij het ouwe kunnen houden hier in Koudum ligt dat ding er ook al een maand uit en dan zeggen we zijn der mee bezig hahaha als dat zo was was het al klaar geweest
Dit probleem is in delft ook ik vind het triest ze hadden dit allang klaar kunnen hebben ,mensen komen in de problemen
Toch apart hoe velen over de Rabobank vallen nu, net of dat de enige bank is en alleen verantwoordelijk is voor geldautomaten. Ja, het was toevallig de laatste bank met een kantoor hier in het dorp, waar er eerder al meerdere banken vertrokken zijn. Maar om nu alles maar ven bij hun neer te leggen, is dat reëel?
In meer plaatsen kan men bij Geldmaat geen geld opnemen.
Wij hopen dat Roelf Polman meeleest! Gelukkig is het (nog) geen zondag.
Hoelang moet die polman nadenken,metstille trom vertrokken uit SLIEDRECHT,en wij zitten zonder geldautomaat,je moet je eigen kapot schamen polman[GEEN HOOFDLETTERS WARRDIG]die man.
Een heel dorp achterlaten zonder iets te laten horen,echt gewoon schandalig.
Nog een extra service.. Nu ligt ook de App eruit dus geen cash geld en geen digitaal geld beschikbaar bij de Rabo… Het gaat steeds beter
Hier een Brabant Zuidoost…komt het erg vaak voor dat die geldmaten buiten dienst zijn…..tot voor enkele weken terug kon er nog .binnen geld worden opgenomen. Dat is ook al verleden tijd….
De bank is al een drama maar geldmaat is ook helemaal kansloos, automaten die niet werken en de dichtstbijzijnde is dan 20 km verderop??
Gewoon de winkels op zondag openen, alles opgelost winkeliers blij en de meeste inwoners van Sliedrecht blij. En we kunnen weer geld op nemen. Problemen simpel opgelost. Denk hier maar eens over na B en W.
Mijnheer Polderman gaat er over nadenken. Wordt het niet tijd dat hij er wat aan gaat doen. Na diverse telefoontjes (na 32 minuten wachttijd) met de Rabobank, wordt je gewoon minzaam uitgelachen. Ze zullen het melden aan de betreffende beambten. Hoe kon deze bank zo groeien met deze twijfelaars?
Ik trek dat pleuris ding uit de muur binnenkort!
Dit komt zo in het artikel van Geldmaat te staan.
Komt er nog een verslag van je gesprek met de Rabobank?