SLIEDRECHT – In totaal bijna vijfig klachten kwamen bij het CDA Sliedrecht binnen over vervoerder Qbuzz. Dat gebeurde nadat de politieke partij een meldpunt opende. Vrijdag 24 mei 2019 gaf het CDA openheid over de klachten en die liegen er niet om.
Het moment waarop raadslid Vincent Prins (CDA) en (rechts) fractievoorzitter Frank Dunsbergen (CDA) de opmerkingen doorgeven aan de vertegenwoordiger van vervoerder Qbuzz en aan de provincie Zuid-Holland. (Foto CDA Sliedrecht)
Een greep uit de klachten: rechtsstreekse verbinding Dordrecht naar Sliedrecht en stoppen bij halte ziekenhuis en halte Merwebolder; structureel te laat komen van bussen; slecht materieel; mevrouw zat in een bus die niet was afgetankt; pittige vertraging; kan niet met cash betalen; pleidooi voor betere afhandeling van klachten; op kosten jagen van reizigers (verplicht met trein i.p.v bus); niet kunnen uitchecken (hierdoor te veel betalen); bussen rijden in verkeerde volgorde; mist bushalte Ouverture. Deze kan maar weinig gebruikt worden; toegankelijkheid voor ouderen met rollator / mindervaliden laat te wensen over; buslijn 191 sluit niet goed aan op de schooltijden. Volgens het CDA Sliedrecht komen er nog steeds klachten binnen.
Qbuzz kan het gewoon niet aan merwedelingelijn teveel reizigers vanuit Dordrecht die trein verstoppen die kunnen bv makelijk met de bus andere reizigers zijn de dupe laat ns weer rijden in spits met dubbeldekker treinen weg met met die aanbesteding ik reis vaak net voor de spits de treinen zitten al vol te kleine treinen die ingezet worden na 2200 avond geen personeel om veiligheid te waarborgen in de trein en ga maar door