INGEZONDEN BRIEF: Brief aan de Sliedrechtse Reiziger

Het openbaar vervoer. Een onderwerp dat ons allemaal al lange tijd bezig houdt. Bijna een maand geleden heeft het CDA Sliedrecht een meldpunt geopend, zodat u klachten over het openbaar vervoer bij ons kunt melden. Er is veel gebruik gemaakt van het meldpunt (leverde 48 meldingen op – red.) Heel veel dank daarvoor.

Mede dankzij uw tientallen opmerkingen hebben wij al een goed beeld gekregen van de problemen die u soms dagelijks meemaakt. Wat voor klachten hebben wij binnengekregen? De belangrijkste zetten wij op een rijtje:

* Terugkeer buslijn naar Dordrecht (ziekenhuis) en Papendrecht Centrum
Heel veel mensen willen weer een directe lijn naar het ziekenhuis in Dordrecht of naar het centrum van Papendrecht. Mensen balen ervan dat zij eerst moeten overstappen in Papendrecht. Die overstap gaat niet altijd vlekkeloos.
* Meer gebruik van bushaltes Lekstraat, Prickwaert, Deltalaan en Merwebolder
Veel mensen zijn teleurgesteld dat de bushaltes Lekstraat, Prickwaert, Deltalaan en Merwebolder een stuk minder gebruikt worden. Zeker, omdat op die plekken seniorenflats of zorginstellingen zitten.
* Meer inzetten op een inclusieve samenleving
Reizigers zijn ontevreden over de toegankelijkheid van bussen en treinen. Als je met de trein wilt reizen, moet je dit twee uur van te voren aangeven. Dat is jammer. Ook mensen met slecht zicht hebben vaak pech. Tekst op de informatieborden is voor hen onleesbaar.
* Betrouwbare bussen
Het is nodig dat de bussen en alle apparatuur, zoals incheckpalen en reisinformatieborden, van goede kwaliteit zijn; bussen met pech moeten verleden tijd zijn. Ook is het belangrijk dat de bussen gewoon op tijd rijden en netjes komen opdagen. Het uitvallen van bussen kan eigenlijk niet meer.

En nu?

Deze klachten hebben wij uiteraard gedeeld met Qbuzz. Wij hebben hen opgeroepen om bij de evaluatie goed te denken aan de reiziger. Betekent dit nu dat wij ons hierbij neerleggen? Zeker
niet! De problemen zijn inmiddels bekend, maar zijn niet gelijk opgelost. Daarom kunt u nog steeds uw klachten bij ons melden via het meldpunt. Samen met u blijven wij werken aan goed openbaar vervoer in Sliedrecht.

Frank Dunsbergen en Vincent Prins
CDA Sliedrecht

Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op onze website is verschenen.
 
Redactie Sliedrecht24

1 gedachte over “INGEZONDEN BRIEF: Brief aan de Sliedrechtse Reiziger”

  1. Prima actie met heldere probleempunten. Maar hoe gaat zoiets zo ontzettend fout? Komt dat door de Provinciale Staten? Ik vraag dat omdat het zo logisch lijkt om deze punten direct bij de aanbesteding als eis mee te geven.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld