Nog voor aansluitingen via DELTA actief zijn aankondiging prijsverhoging

SLIEDRECHT – In Sliedrecht wordt nog altijd glasvezel aangelegd van DELTA Netwerk. Maar nog voor ook maar één aansluiting in het dorp actief is, kondigt de provider voor onder meer internet, telefonie en aansluitingen voor radio en televisie een prijsverhoging aan per 1 januari 2024.

De aanleg van glasvezel. (Archieffoto DELTA Netwerk)

Mensen, die de groene glasvezel al bij hun woning hebben liggen, kregen donderdag 7 december 2023 een e-mail. “Met ingang van 1 januari 2024 voeren wij wijzigingen door in de tarieven van onze vaste diensten. Reden hiervoor is de inflatie, ofwel toegenomen kosten, waar ook wij mee te maken hebben. Voor alle wijzigingen geldt uiteraard dat ze pas ingaan zodra het door u bestelde abonnement is geactiveerd én een eventueel actietarief is verstreken”, bericht DELTA Fiber Nederland B.V. Dat betekent bijvoorbeeld dat het maandbedrag van uw internetabonnement DELTA Flexpakket 1000 Mbps € 55,– wordt en het maandbedrag voor een tv-pakket met 120+ zenders naar € 27,50 per maand gaat. 

17 gedachten over “Nog voor aansluitingen via DELTA actief zijn aankondiging prijsverhoging”

  1. Ik vind het belachelijk die prijsverhoging voordat ik überhaupt een MB gebruikt heb.
    Na het lezen van de reacties twijfel ik ook of ik het nog moet annuleren. Heb met KPN ook veel gezeik gehad maar dat is gelukkig allemaal verholpen.
    Ik wil wel graag glasvezel maar hoe zit dat precies? De kabel is toch in principe nog ‘van’ delta?

  2. Hmm Als ik zo de reacties lees begin ik toch te twijfelen. I k wil alleen internet.
    De kabel van Delta licht nog niet in huis wacht er al twee jaar op. Wat is verstandig delta of een andere provider nemen. Ik heb nu ziggo in Papendrecht en daar wordt ik momenteel ook niet vrolijk van want het internet valt gemiddeld 6 a7 keer per dag weg ook in de nacht monteur geweest en die snapt er niets van want alles zag er goed uit.

  3. Beste Paul Monshouwer,

    Helaas is dat niet geheel het geval. Ze schijnen toch bepaalde prijswijzigingen door te kunnen voeren. Ik heb bv het standaard internet+de 1Gb optie. De 1Gb optie blijft de 1e 12 maanden gratis en dus ook zonder prijswijzigingen. Maar het basispakket kunnen ze blijkbaar tussentijds wel verhogen. Ik heb 20m aan de lijn gehangen met Delta en uitgelegd dat het belachelijk is reclame te maken voor, in mijn geval €45,- per maand voor de 1e 12 maanden, en toch te gaan verhogen na, in mijn geval, 7 maanden. Dus als ik bv in november of december het abonnement af had gesloten had ik maar 2 maanden of 1 maand €45,- hoeven betalen om daarna gezellig meer te moeten gaan betalen. Is misleidende reclame als je het mij vraagt. Maar is daar allemaal heel normaal…!

  4. Tja, daar zit ik dan, want eerder deze week me aangemeld bij Delta voor een glasvezel TV+Internet verbinding.
    Overigens heb ik met Delta (voorheen Zeelandnet) al jarenlang gewoon hele goede ervaringen met de aansluiting in mijn vakantiehuisje in Kortgene, Noord Beveland. Geen storingen, prima internet en TV, alsmede behulpzame mensen aan de telefoon.

    De tijd zal het leren, maar ik ben er niet zo bang voor, zelfs na de aangekondigde (en inderdaad) nogal onverwachte prijsverhoging. Immers, dan nog steeds ligt het “volle” tarief van Delta (inclusief ESPN) na de aanbiedingsperiode nog 23 Euro per maand lager dan Ziggo (exclusief ESPN), terwijl de internetverbinding via glasvezelkabel vijf keer sneller is.
    Zelfs al zou Delta de helft daarvan “liegen”, dan nog is glasvezel 2.5 keer sneller.

    Overigens ik sluit niet uit, dat ook Ziggo volgend jaar een prijsverhoging door gaat voeren, want ook daar zijn de personeelskosten e.d. immers gestegen.

    Ik heb me – n.a.v. de reacties – wel voorgenomen om Ziggo pas op te zeggen, nadat de Delta verbinding daadwerkelijk 100% goed functioneert.

    Ben benieuwd en in beide gevallen (positief of negatief) plaats ik volgend jaar nog wel een vervolg bericht.

    PS: In Zeeland hoorde ik ooit het gerucht, dat Ziggo bezig zou zijn met de overname van Delta; lijkt me niet onlogisch, maar verder nooit vervolg daarop gehoord.

  5. De laatste info die ik weet is dat er waarschijnlijk pas +/- eind 2e kwartaal 2024 signaal op het net komt.

  6. Hier dezelfde ellende, al 2 jaar aan het wachten op de aanleg van glasvezel. Al 2 keer abonnementskosten verhoogd. Afgesloten voor een lagere prijs. Helaas nog geen gebruik van kunnen maken.
    Ga het zaakje ongeregeld opzeggen.

  7. Er staat letterlijk in dit bericht én in de mail van Delta dat de wijzigingen pas ingaan nadat mensen zijn aangesloten én gebruik hebben gemaakt van hun actietarief.

    Dus als je nog aan het wachten bent op een aansluiting is er niets aan de hand. Je betaald straks de eerste 12 maanden het tarief van toen je de aansluiting hebt aangevraagd. In ons geval is dat €42 per maand.

  8. Niet aan beginnen drama delta tv moet ook via utp aangesloten worden want wifi kennen ze daar niet op geen apps op de interactieve kastje is echt terug in de tijd ook is de afstandsbediening weer IR ipv bleutooth. Over 1,5 jaar ga ik terug naar ziggo.

    En delta nooit meer zoveel dat ze fout deden

  9. Wacht pas 3 jaar. Nu zit het kastje eindelijk binnen hebben ze 2 aansluitingen gekruist…daar wacht ik nu bijna 6 maanden op. Heb grote twijfels op dit in 2024 opgelost wordt. Vraag me af of ik nog over moet op glasvezel……

  10. Het enige wat ze hier goed voor elkaar hadden is de schreeuwende reclamecampagne voordat ze glasvezel gingen leggen .
    Voor de rest is het één grote ellende geweest met dit stelletje Zeeuwse amateurs.
    Niets, maar dan ook niets van hun mooie beloften komt uit , beloofde zenderpakket klopt niet, storing na storing en de bereikbaarheid is bar slecht of je krijgt iemand die totaal van niks weet.
    Ik ga weet gewoon terug naar de coax, dan heb ik keuze genoeg hier . Delta komt er hier noooooit meer in!!

  11. ken iemand nam halve dag vrij heeft 5 uren gewacht niks. keek in brievenbus lag kaart ze in ochtend geweest waren.
    Dus niet tussen 12 en 17 uur ze wacht nu op nieuwe afspraak.

  12. De mail met verhoging ontvangen en per direct opgezegd. Betaalde ook vastrecht vergoeding per maand omdat de woning in het buiten gebied staat. Bij een andere aanbieder kosteloos nieuwe kabel laten leggen waarbij hetzelfde abonnement zelfs 35,- per maand goedkoper was

  13. Hahaha stumperds. Lijkt me echt zo’n partij die in no-time klapt. Of ze moeten echt heel veel verbeteringen door gaan voeren. Maar komt er bij mij voorlopig niet in!

  14. Waardeloos begint al, als het uitvoerende bv aan de slag gaat, onze stoep ligt er niet meer strak bij, maar nu lekker hobbelig en scheef.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld