SLIEDRECHT – Stichting Open Jeugdwerk Sliedrecht (SOJS) heeft een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Dat maakte de stichting dinsdag 22 september 2015 bekend. Volgens SOJS was er behoefte aan een nieuw logo, omdat het oude logo de jongeren onvoldoende aansprak. SOJS hoopt met het kleurrijke logo een breder publiek te bereiken.
SOJS biedt de Sliedrechtse jeugd een ruim aanbod aan activiteiten en diensten. Om een logo te creëren dat jongeren aanspreekt, heeft SOJS junior designer Jeske Adriaanse benaderd, een trouwe bezoekster van jongerencentrum Elektra en vrijwilligster bij het Tuinfeest.
SOJS zegt over het logo: “In het nieuwe logo zijn verschillende kernwoorden verbeeld, waar SOJS voor staat. SOJS richt zich op jongeren en met een beetje verbeelding kun je in het beeldmerk een abstract persoon zien. SOJS is op allerlei fronten in Sliedrecht aanwezig. De stichting organiseert diverse sportieve en creatieve activiteiten, beschikt over een jongerencentrum met onder andere een poppodium en fitnessruimte, maar houdt zich ook bezig met ambulant jongerenwerk en jongerenhulpverlening. De verschillende gekleurde elementen geven dit weer. De elementen staan met elkaar in verbinding. Socialisatie staat bij SOJS hoog in het vaandel. Naast dat SOJS diverse projecten en activiteiten organiseert, staat of valt de stichting met inzet van vrijwilligers. In jongerencentrum Elektra zijn zo’n 60 jonge vrijwilligers actief in één of meerdere werkgroepen. Recentelijk, is ook een Sport Promo Team opgericht die betrokken is bij de organisatie van diverse sportactiviteiten in de wijk en tijdens evenementen. De lijn die de elementen met elkaar verbindt, is oneindig en staat symbool voor het jeugd- en jongerenwerk dat gezien kan worden als een continu proces. Het logo en de kleuren hebben een vriendelijk en open karakter waar kinderen, maar ook jongeren zich mee kunnen identificeren. “
De nieuwe huisstijl en activiteiten die staan gepland, staan binnenkort op de Facebookpagina SOJS.Sliedrecht en de website.