Mobiele bankservice Rabobank als alternatief voor sluiting van kantoor

SLIEDRECHT – De sluiting van het kantoor van Rabobank Merwestroom aan het Bonkelaarplein is met ingang van maandag 1 november 2021 een feit. De bank biedt als alternatief onder meer mobiele bankservice. “Mocht je fysiek niet in staat zijn om ons kantoor te bezoeken, komen zij op aanvraag bij je langs om te komen tot structurele oplossingen voor je bankzaken”, schrijft Roelf Polman, directeur coöperatieve Rabobank, aan de leden van de bank.

Steeds meer klanten regelen hun bankzaken via internet of de Rabo App. Volgens de bank eenvoudig en snel. Daarnaast maken de geldautomaten van alle banken plaats voor de (gele) automaten van Geldmaat. Daardoor zijn er binnenkort geen automaten meer binnen in Rabobank kantoren aanwezig en vind je deze soms elders. Dat alles leidt ertoe dat steeds minder mensen een bankkantoor bezoeken. Dat betekent dat dit bankgebouw sluit. (Archieffoto Hans van der Aa / Sliedrecht24)

Alle dagelijkse bankzaken kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week online worden geregeld. Polman: “Ook voor gespecialiseerd advies, bijvoorbeeld over de hypotheek, kun je bij ons terecht via een telefoon- of videogesprek. Zo kun je je bankzaken blijven doen zoals je gewend bent, zonder dat je daar de deur voor uit hoeft. Heb je vragen? Kijk altijd eerst of je de antwoorden online kunt vinden. Typ je vraag in de zoekbalk in en zie direct waar je de antwoorden kunt vinden. Moet je iets regelen? Iets aanvragen, een pas blokkeren, een rekening openen? Kijk hier wat je allemaal zelf via de Rabo App regelt.” Rabo Online Bankieren vind je op de website van de bank of je kunt de Rabo App downloaden op je mobiel of tablet.

Contact mogelijkheden
Veel bankzaken kun je ook telefonisch regelen (via 088 – 7226600 – red.) door een adviseur. Polman: “Voor een persoonlijk adviesgesprek via video of een afspraak bij je thuis, in een van onze kantoren of elders, neem je contact met ons op. Soms lukt het niet om op bovenstaande manieren je bankzaken zelf te regelen. Om je goed te helpen, hebben we de Mobiele Bankservice. Nu kun je ons bellen, maar zodra het weer kan staan onze mobiele adviseurs klaar voor persoonlijke afspraken. Mocht je fysiek niet in staat zijn om ons kantoor te bezoeken, komen zij op aanvraag bij je langs om te komen tot structurele oplossingen voor je bankzaken.”

12 gedachten over “Mobiele bankservice Rabobank als alternatief voor sluiting van kantoor”

  1. De servicekosten kunnen dan flink naar beneden.
    Degene die zegt wr niet meer te komen afgelopen 6 jaar weet vast niet dat er veel ouderen, niet digitaalvaardig, wéér de dupe zijn?
    De servicebus door alle uitschot gebruikt kan worden om de boel te bedonderen? Schandalig!!!

  2. Wat lopen we weer lekker te klagen. Maar hoe vaak komt u nog in het filiaal van de rabobank? Zowel zakelijk als privé ben ik al ruim 6 jaar niet meer binnen geweest. Wat is dan de reden om dit filiaal open te houden?

  3. Vreemd, het is toch een COOPERATIEVE vereniging van ONSzelf, bestaande uit LEDEN? Hebben de leden dan niet tenminste inspraak gehad bij zo’n belangrijk gebeuren?? Wat heeft anders het coöperatieve nog voor zin???

  4. En de ondernemer kan geld storten bij Primera, lekker als alle andere klanten in je nek staan te hijgen.
    Muntrollen halen bij de gamma of karwei.
    ????

  5. Het is te triest voor woorden.
    Van de Rabobank had ik wel verwacht dat ze zouden inkrimpen. Welke bank niet. Het draait uiteindelijk om geld. Maar een vertrek ipv een kleiner kantoor…..
    Dat had ik niet zien aankomen.
    Ik weet van inwoners van Sliedrecht die hier grote moeite mee hebben omdat ze niet digitaal vaardig zijn.
    Ik weet ook dat die niet snel hulp aan huis zullen vragen.
    Hier worden toch een aantal mensen, toch echt òòk klanten, de dupe van.
    Coöperatief had ooit iets ‘samen sta je sterker te maken……..

  6. Je betaal voor service die je niet krijg hoe kan een bank zoals rabobank die vorig jaar miljarden winsten maak wie zeg een cooperative bank te zijn dit kantoor sluiten hoe kan het dat niemand in gemeenteraad dit tegen gehouden heeft sliedrecht is qua inwoners aantal gegroeid we hebben niks in dit dorp alles sluit maar abn weg waar wij voor betaald hebben postkantoor weg en we zijn het afvoerputje van Dordrecht criminelen die hier komen wonen al die chemicaliën die door onze rivieren stromen ik hoop dat sliedrecht 24 ook eens verantwoordelijke hier over interviewd

  7. meneer pleysier de beslissing kwam uit amsterdam van hoofd kantoor. of rabobank in beneden -hardinsveld nog is?
    dat men afbouw(figuurlijk) merkte ik toen inlog probleem had met raboscanner.moest op ipad ik was te langzaam,drukte te hard .

  8. Kijk eens aan, daar gaan we weer. Maar misschien heeft de RABO bank het wel voor elkaar. Het is niet moeilijk om iets te voorspellen in deze. Iedereen heeft het weleens meegemaakt denk ik. Wat dacht je van:
    1. ‘Het is drukker dan verwacht, probeer het later nog een keer’.
    2. ‘Wist u dat u heel veel zelf kunt doen via internet? Kijk op de site’.
    3. ‘Om u beter van dienst te kunnen zijn stellen wij u vier vragen…….’
    4. Muziekje met tussendoor melden dat alles via internet kan.
    5. ‘Er zijn nog zeven wachtenden voor U, Wist u dat……..’
    6. ‘Helaas, ik kan u niet helpen als u de laatste vier cijfers van uw bankrekening niet kan noemen’.
    7. ‘Hier heb ik niet voldoende kennis over, ik kan u helaas niet doorverbinden. Belt u dit nummer aub?
    8. Terug naar 1.
    9. etc etc

    Zomaar wat voorbeelden. Wie je ook belt, telecombedrijven, kranten, banken, zorg dat je vooraf alle gegevens hebt, neem je bloeddrukpillen tijdig in, zorg daarna voor hoofdpijnstillers, doe wat oefeningen, ga vroeg naar bed…..want je moet een groot bedrijf bellen dat steeds verwijst naar een collega of naar internet.

    Natuurlijk moet een bedrijf met de tijd mee maar doe dan niet net alsof je alles voor de klant voor elkaar hebt. Je doet het werk met minder mensen, verhoogt de winst en je doet dat door de klanten aan het werk te zetten. Kan gebeuren maar dan geen halleluja verhaaltje alstublieft.

  9. Rabo is ook al jaren mijn bank. Als je soms vragen had kon je zo binnenlopen. Jammer dat dat nu verdwijnt. Had gehoopt dat na sluiting van de ABN/Amro en de ING in Sliedrecht de Rabobank open zou blijven in een kleiner gebouw.

  10. Modern management , waar trouwe oudere klant niet bij gebaat is.
    Is al meer dan 50 jaar mijn Bank , maar niet lang meer.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld