SLIEDRECHT / REGIO – Reizigers waarderen de MerwedeLingelijn (treintraject tussen Dordrecht-Geldermalsen) met een 7,8 ten opzichte van een 7,6 vorig jaar en stijgt daarmee naar de 11e plaats op de landelijke rangordelijst. De MerwedeLingelijn behoort met dit mooie cijfer tot de 3 best beoordeelde regionale treindiensten. Dit blijkt uit de jaarlijkse OV-klantenbarometer 2016, een onafhankelijk onderzoek onder reizigers.
Het item punctualiteit is voor de MerwedeLingeLijn gestegen van een 7,6 naar een 8 (landelijk een 7,3). Vervoerder Arriva is zeer tevreden. (Foto Arriva)
De klanttevredenheid in de regio Drechtsteden is gelijk gebleven met een 7,6. Gedeputeerde Floor Vermeulen, opdrachtgever voor het OV in Zuid-Holland: “De positieve waardering door onze reizigers bevestigt dat de provincie en de vervoerders samen op de goede weg zijn. Gezamenlijk werken we er aan het openbaar vervoeraanbod steeds verder te verbeteren, zodat steeds meer mensen van het openbaar vervoer gebruikmaken.”
Taart
Anne Hettinga, bestuursvoorzitter Arriva Nederland: “Ieder jaar is het weer een spannend moment als de resultaten van de OV-klantenbarometer worden gepresenteerd. Steeds meer onderzoeksgebieden worden door Arriva gereden. Ik ben er trots op dat we er ieder jaar in slagen hogere beoordelingen van onze reizigers te krijgen. Dat verdient een groot compliment voor alle medewerkers die dag en nacht bezig zijn de dienstverlening naar onze klant zo goed mogelijk te verzorgen. Dat dit gewaardeerd wordt moge duidelijk zijn. Deze mooie resultaten vieren we vandaag met taart.”
Mijn Arrivatevredenheid wordt zo nu en dan nadelig beïnvloed vanwege het feit dat in spitstijd met één treinstel vanuit Dordrecht wordt vertrokken, zo ook gisteren om 16.41 uur…