MarieOlief binnenkort te zien in ‘How It’s Done’ op RTL-Z

SLIEDRECHT / LEERDAM – Er is een maatschappelijke urgentie op het terrein van duurzaamheid en hergebruik van goede materialen en daar is landelijk aandacht voor, zoals in programma’s als RTL. Dit denken sluit naadloos aan op de visie van MarieOlief. Om een bijdrage te leveren aan de bewustwording kregen de vestigingen van MarieOlief in Leerdam en Sliedrecht bezoek van een cameraploeg van RTL-Z.

Voor het programma ‘How It’s Done’ kwam MarieOlief uitgebreid voor het voetlicht. (Foto MarieOlief)

Duurzaamheid is niet een plaatselijke hobby, maar ook relevant voor mensen in Den Haag, Nijmegen, Katwijk, ’s Hertogenbosch, Rotterdam, Utrecht, zelfs uit Groningen en Middelburg. Uit deze plaatsen komen de klanten naar MarieOlief, vanwege het concept. Wilma van den Berg, eigenares van MarieOlief, is na twintig jaar nog steeds enthousiast: “Het stimuleren van hergebruik en de vriendelijke prijs en het waarborgen van kwaliteit zorgen ervoor dat kleding een tweede leven krijgt. Alhoewel dat aantrekkelijk is voor ieders portemonnee is dat vaak bijzaak. Reviews tonen dat mensen met een duurzaamheidsvisie steevast bewuste, creatieve en originele mensen zijn.”

Initiatief
Van den Berg begon met het verkopen van tweedehands kinderkleding: “In mijn vriendenkring zag ik dat er veel en dure kleding voor kinderen werd aangeschaft. Ik zag een ontwikkeling dat kinderen als prinsjes en prinsesjes gekleed op school verschenen. Echte merkkleding dragen leefde vooral bij ouders heel sterk! Het koste de ouders een behoorlijke duit! Op school werd soms sterk naar elkaars kleding gekeken en gemeten: je moest de mooiste spullen dragen. Maar omdat kinderen soms heel snel uit de kleding groeien werd nauwelijks gedragen kleding al weer weggedaan!” Wilma besloot dat probleem aan te pakken en begon kleding te verzamelen en door te verkopen, gewoon vanuit een zolderkamer. Dat steeds meer mensen zo denken blijkt uit de groeiende vaste klantenkring en de tomeloze inzet van een prachtig team. Naast de twee eigen winkels ontstonden elders in het land vergelijkbare initiatieven.

Uitzending
MarieOlief verschijnt drie zaterdagen in “How It’s Done”. Het is een informatief programma waarin een kijkje wordt genomen in de keuken van het midden-en kleinbedrijf. Ondernemers vertellen openhartig hoe zij hun producten realiseren en wat hen drijft. De uitzending is zaterdag 15 april, zaterdag 22 april en zaterdag 6 mei 2023 om 17 uur. 

1 gedachte over “MarieOlief binnenkort te zien in ‘How It’s Done’ op RTL-Z”

  1. Wat super voor de winkel! Dit is gewoon een prácht winkel. Het concept is doordacht, het is vriendelijk voor de portemonnee en het personeel is altijd heel aardig. Er is een enorme keus met allemaal unieke items. Gefeliciteerd mensen! Mijn ervaring is dat er vaak nieuwe kleding hangt en/of als nieuw. Een winkel vol sprankelende kleuren, ik ben helemaal enthousiast! En áls je kinderen hebt is het helemaal geweldig! Yes, ga door zo mensen!

Plaats een reactie

*=Verplicht veld