Lange-afstandkorting niet verrekend na software-update

HEERENVEEN / SLIEDRECHT – Wie in de periode van 5 t/m 26 juli 2016 een treinreis heeft afgelegd met onder andere de MerwedeLingelijn en daarbij de hele tijd op saldo reisde, is mogelijk gedupeerd door vervoerder Arriva. Het bedrijf bericht dat dinsdagavond 9 augustus 2016. Na een software-update OV-chipkaartapparatuur is mogelijk de lange-afstandskorting niet verrekend. 

Arriva sluit niet uit dat er mogelijk onterecht teveel saldo van de OV-chipkaart is afgeschreven door een fout in de prijsberekening van de OV-chipkaartapparatuur na een software-update. Dat gebeurde onder meer op de MerwedeLingelijn. (Foto Arriva)

Reizigers kunnen via de website van Arriva hun geld terugvragen. “Gedupeerde reizigers kunnen hun geld terugvragen door een restitutieverzoek bij ons in te dienen. Geef in de omschrijving duidelijk aan dat er teveel geld is afgeschreven doordat de lange-afstandskorting niet is verrekend”, zegt een woordvoerder. 

Voorwaarden
Een verzoek kan worden gedaan via de website van Arriva. Daarvoor moeten de persoonsgegevens worden ingevuld. Kies bij onderwerp voor ‘restitutieverzoek’, kies vervolgens ‘te hoog bedrag afgeschreven’, vul de gevraagde gegevens in. Het restitutieverzoek wordt na controle gehonoreerd als aan de volgende voorwaarden is voldaan: Er is gereisd in de periode van 5 t/m 26 juli 2016. De reis is afgelegd met de trein in de regio Achterhoek, de MerwedeLingelijn of Vechtdallijnen. De gehele reis bestaat uit een traject met NS en Arriva. De hele reis (dus zowel bij NS als Arriva) is met saldo gereisd. Er is een overstap gemaakt van NS naar Arriva, en niet andersom, op station Almelo, Apeldoorn, Arnhem, Arnhem Velperpoort, Dordrecht, Elst, Geldermalsen, Zutphen of Zwolle.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld