Kritiek op gesloten accommodaties van bronbad

SLIEDRECHT – Ontevredenheid bij bezoekers van bronbad De Lockhorst. Op sociale media laten verschillende bezoekers zich uit over de situatie bij de accommodatie woensdag 20 juli 2016 aan de Sportlaan, een warme zomerdag. Bronbad De Lockhorst reageert verbaasd op de opmerkingen op sociale media en vindt dat gebruik moet worden gemaakt van een klachtenformulier. 

Het bronbad dacht het buiten zo goed opgelost te hebben en dacht dat klanten tevreden waren. (Foto Optisport)

Verschillende onderdelen van het bad waren woensdag namelijk niet toegankelijk of waren zaken volgens de bezoekers niet goed geregeld. “Zo was het buitenpeuterbadje dicht, de waterglijbaan gesloten, gleden kinderen uit door de modder en ontbrak in de wc toiletpapier”, laat een lezer op Facebook weten. Er waren meer opa’s en oma’s en vader en moeders die zo reageerden woensdagmiddag. 

IJsjes
Anderen stonden lang in de rij om een ijsje te krijgen. “Slecht geregeld allemaal”, schrijft weer een ander. “Dat mensen lang moesten wachten voor een ijsje daar kan ik helaas niets aan doen. Horeca is niet van Optisport en gaat buiten ons om. De mensen die daar werkten hebben heel hard gewerkt. Maar als er 1350 bezoekers zijn, is het niet meer dan logisch dat je iets langer op je ijsje moet wachten lijkt mij”, zegt woordvoerder Elize Worthington, teamleider Receptie donderdagmiddag.

Opmerkingen
Ook is er ontevredenheid over de hygiëne. “Slecht zwembad. Vind het vies daar ook, bah”, laat een Sliedrechtse weten op Facebook. Andere zijn ook niet positief. “Het is sinds Optisport een grote rotbende”, schrijft weer een ander. “Wij vinden het heel erg vervelend dat we zulke reacties krijgen via Social Media. Hier kunnen we ook niets mee. We hebben klachtenformulieren liggen en de mensen kunnen altijd een e-mail naar ons sturen. Dan kunnen we serieus in gaan op de klachten die de mensen hebben en kijken wat we kunnen verbeteren. Maar nogmaals wij hebben geen klacht gekregen”, aldus Worthington.

Reactie
Bronbad De Lockhorst zegt juist geprobeerd te hebben om in te spelen op het weer en de wensen van de klant door eerder open te gaan en een bad extra open te stellen. Omdat het erg warm zou worden, ging het bad woensdag al om 09.30 uur open in plaats van 11.00 uur. Zo wilde Optisport de klant tegemoetkomen. “We hebben extra toezichthouders neergezet en het recreatiebad, het wedstrijdbad, het doelgroepenbad en het buitenbad waren open. De glijbaan buiten was heel de dag open en zo ook onze air trampoline. We hebben ruim 1350 bezoekers gehad woensdag en alles verliep goed. Er was een gezellige sfeer. De mensen waren vriendelijk en ik heb geen klachten gezien of gehoord. Via Social Media is het altijd makkelijk om lekker te mopperen”, zegt Worthington. Woensdagochtend liep er een schoonmaakster en in de middag heeft volgens Worthington één van de personeelsleden steeds een rondje kleedkamer en wc’s gedaan en alles aangevuld. “Er zijn gisteren wel klanten naar ons toe geweest om mede te delen dat het wc papier weer op was. Op dat moment hebben we dit ook weer extra aangevuld.”

Problemen
De leiding van de pomp van het peuterbadje buiten is vorige week gesprongen waardoor het nu inderdaad gesloten is. Worthington: “Alles is in gang gezet om dit te maken, maar dat kan niet zo maar 1,2,3. Om veiligheidsredenen is dit dus gesloten. Om de mensen toch de gelegenheid te geven dat de ouders met hun peuters buiten kunnen spetteren, hebben we 5 opblaasbaden gekocht en die staan op het veld bij het peutergedeelte. Deze 5 baden vullen we elke dag met vers water. Er staan parasols bij etc. Door dat de leiding van de pomp van dit peuterbadje buiten kapot is gegaan, is het gaan lekken in de machinekamer en hierdoor is de pomp van de glijbaan binnen ook stuk gegaan. Dus dat er twee dingen kapot zijn, dat klopt. We zijn hier heel de week al druk mee bezig om alles weer gemaakt te krijgen. Verder was alles gisteren gewoon open, zelfs nog een bad extra dan normaal.” 

5 gedachten over “Kritiek op gesloten accommodaties van bronbad”

  1. Het zwembad kost na 11.00 uur nog steeds € 3,– glijbaan en kinderbad nog niet gemaakt. Recreatiebad en wedstrijdbad zijn wel open, Doelgroepenbad is deze hele week gesloten voor groot onderhoud.

  2. Problemen zijn nog steeds niet verholpen. Ik hoorde wel dat ze nu korting geven op toegangskaartje (kaartje € 3,– ipv € 4.90), maar kan dit nergens terug vinden (willekeur?). Toen ik er om vroeg werd er gezegd: “Geldt niet voor banenzwemmen, wel voor recreatiezwemmen.” Ben benieuwd wie er die korting heeft ontvangen?

  3. Jammer voor alle kinderen die door omstandigheden niet op vakantie kunnen! En naar bronbad de Lockhorst willen! Nou neem maar van mij aan!!! Papa mama opa oma koop een opblaasbadje voor in de tuin! Gaaaaa daar niet heen!!!

  4. Er is al veel langer onvrede over het zwembad, vorig jaar zelfs in AD/Dortenaar en gemeente heeft ook niet voor niks contract eind dit jaar opgezegd met Optisport. Er is inderdaad veel achterstallig onderhoud, dat weet en ziet iedereen, jammer, ik hoop wel dat we zwembad kunnen behouden in Sliedrecht, ik ga er iedere week nog heen, al worden de mensen die echt iedere week banen komen zwemmen in de vakantieperiode slecht behandeld met matige openingstijden en je betaalt voor een abonnement wel € 25,– per maand (te duur!). Mails die ik daar over gestuurd heb, worden niet beantwoord, maar dat is ook een bekende klacht over Optisport.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld