INGEZONDEN BRIEF: Rectificatie op liftproblemen Zuiderzeestraat Tablis wonen

(© Archieffoto RPAS Peter Donk / Dronetv.nl)

Wij als bewonerscommissie van het Rondeel menen dat de directie met name Dhr. Kreeft zich van de goede kant heeft laten zien.

Dat mag ook weleens gezegd worden.

Betreft het liftprobleem hebben wij een duidelijk herzien standpunt ontvangen

Het probleem is voor de avond en nacht zo lijkt het daarmee opgelost.

De lift is dan van 17.00 uur tot 8.00 uur gewoon te gebruiken.

En voor de uren overdag van 8.00 uur t/m 17.00 uur is en was er hulp toegezegd voor b.v. het dragen van boodschappen etc. etc.

Al met al is het voor de huidige bewonerscommissie een welkom besluit.

Namens de bewonerscommissie
Co Jan Cor en Rien

Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op online krant Sliedrecht24 is verschenen.

Redactie Sliedrecht24

7 gedachten over “INGEZONDEN BRIEF: Rectificatie op liftproblemen Zuiderzeestraat Tablis wonen”

  1. Bedankt Jeannette de Groot.
    Jij ben waarschijnlijk 1 van de weinige die het begrijp. Wat geld kost bij Tablis vastgoed is niet gemakkelijk rond te krijgen. zeker niet de lift van diversen complexen. Maar de huurders zijn altijd de dupe.

  2. Droom lekker verder heer Buitelaar.
    Maar er is bij niemand bekend dat u ook betrokken bent bij de zogenaamde bewonerscommissiecommissie. Wat niemand in het Rondeel weet. Er hoort 70 % van de bewoners mee akkoord te gaan. Dat is geen probleem. Maar had de bewoners een kennisgeving gedaan. Wat is uw functie binnen de bewonerscommissie. Ook opzichter? Die functie was toch al bezet.!!
    Ik hoop dat u zich hard opstelt tegen Tablis , en het liftprobleem mede gaat oplossen.

    Vraag even bij bewoners die langer dan u hier wonen. (U woont op 3 hoog) Wat wij toen zichtbaar en financieel hebben bereikt voor de bewoners . Deze bewonerscommissie heeft zichtbaar nog niks voor de bewoners bereikt. O ja. Een kunst boom in de hal. Wij zijn toen jaren met de lift bezig geweest. Maar deze lift is voor Tablis een prestige kwestie geworden .Dat zullen ze nooit toegeven, en deze lift zal altijd een zorgen lift blijven.
    Inderdaad heb ik nog steeds geen antwoord van de huurcommissie ontvangen. Maar dat is normaal bij deze commissie. Maar u heeft de brief gelezen. Dus deze brief is wel verstuurd. Doe eens wat voor de bewoners, en zorg dat de lift geen zorgen kindje voor de bewoners meer is. Hou ook de bewoners eens op de hoogte , (waar u als zogenaamd lid van de bewonerscommissie ) waar u mee bezig bent zeker als het algemeen belang betreft.

    Maar ik laat het hierbij. Ik wens de huidige bewonerscommissie veel wijsheid toe. Maar ik denk dat de bewoners er niet wijzer van worden.

  3. Zo zien we maar weer Herber Wink, dat vooraf zoveel onrust helemaal niet nodig had hoeven te zijn. Er zijn echt wel oplossingen te bedenken op problemen.
    Maar de managers die het verzinnen zijn geïnteresseerd in vastgoed, en niet in mensen.
    Dat is de betonnen muur waar we constant tegenaan lopen.

  4. Geachte Heer Wink,
    Ik als lid van de Bewoners Commissie ( waarvan U allang geen lid meer bent ) zal U even uit
    de droom helpen over de gang van zaken betreffen de genoemde probleem lift.
    Wij hebben contact gehad met de Huurcommissie in Den Haag en daar was Uw vraag en naam niet bekend. Daarna zijn wij wederom in gesprek gegaan met Tablis wonen en hieruit volgde dat de Wooncoaches van Tablis Wonen persoonlijk op de verdiepingen 5 en 6 en 7 langs alle deuren zijn geweest voor een persoonlijk gesprek.
    Daarna is de 2e brief door Tablis Wonen opgesteld en aan alle bewoners rondgestuurd.
    Dit is mede tot stand gekomen door de huidige Bewoners Commissie en Tablis Wonen.
    En niet door de zogenaamde brief van U (welke wij ook hebben gelezen maar waar U geen
    antwoord op heeft gekregen.)
    Stop nu eens met commentaar leveren als je niet het juiste van de hoed en de rand weet.

  5. Ik heb Tablis wonen namens een aantal bewoners aansprakelijk gesteld als hulp te laat is door de afgesloten lift, en de nooddeuren tussen de huur en koop welke om 22.00 op slot gaan.

    Ik denk dat deze zet de heer Kreeft ook aan het denken heeft gezet.
    Ook heb ik de huurcommissie er bij betrokken. Is ook een harde zet.
    Maar ik ben maar een huurder. Die voor ander huurders is opgekomen. Ik heb de bewoners van 5,6 en 7 wel via een brief op de hoogte gesteld. Dat waren de meest kwetsbare huurders. Ik heb vele bedankjes gehad voor deze actie. Zelfs een bos bloemen.

    De bestaande bewonerscommissie van het Rondeel heeft zich tegenover de bewoner op geen enkele manier geuit. Een schrijven dat ze er, en op wat voor manier ze ermee bezig zijn, is niet aan de orde geweest. Toch een kwalijke zaak. Hou de bewoners op de hoogte. Daar is een bewonerscommissie voor. Zeker voor algemene belang welke alle bewoners raken. Toch zijn ze tevreden volgens bovenstaande mededeling. Prima toch?

    Het mooiste is dat er dan een brief van Tablis op de mat valt. Met de mededeling; Er is een fout in de vorige brief geslopen. Geen fout. Ze zijn wakker geschrokken. Maar de huldiensten kunnen gelukkig op tijd bij een calamiteit zijn. Dat was, en is het belangrijkste.

  6. In Nuenen, waar ik 30 jaar vlakbij woonde, staat een plakkaat op een rijtje vooroorlogse huizen: Woningbouwvereniging Helpt Elkander !
    (op het poortje tussen nr.45-47 Parkstraat)

  7. Een nieuwe directie was hoognodig bij Tablis Wonen.
    Menselijk en empatisch vermogen voor de klant/huurder.
    Fijn dat dhr. Kreeft wel een oplossing ziet in deze.

    Deze oplossing is denken in mogelijkheden wat rust geeft.
    Er kunnen altijd oplossingen bedacht worden, als men maar wilt. En er kan best veel.

    Sliedrecht24 is een parel in de journalistiek door de ingezonden brieven te plaatsten.
    Nogmaals dank hiervoor!

    Fijn dat het bij het Rondeel nu toch anders kan. Ook in de Tuinfluiter functioneren de liften weer.
    Als huurders moeten we eigenlijk elkaar zien te helpen om ons recht te laten zegevieren. We betalen best veel iedere maand.
    Een huis hoort thuis te zijn, met veiligheid voorop.
    Dat betekent ook…..je veilig voelen bij het bestuur.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld