INGEZONDEN BRIEF: Liften defect Tuinfluiter

Alle fracties van de politieke partijen in de gemeenteraad Sliedrecht hadden het bericht dat ze uitgenodigd waren door Tablis Wonen. Ze zouden de ontevredenheid betreft het huren bij Tablis Wonen in ieder geval aankaarten. Het was enige partijen ook opgevallen dat huurders geen steun vinden bij Slim Wonen.

Drie weken geleden was er een liftopsluiting in de Tuinfluiter. De brandweer kwam eraan te pas. Na de eerste 2 weken zonder lift aan de lange kant kwam het bericht dat het nog zeker 6 weken ging duren. Maar dit gaat met deze doelgroep niet. Ze moeten steeds te ver lopen met hun beperkingen om naar de andere kant te gaan. Sommige mensen deden er gemiddeld 20 min. over. We moeten wel in acht nemen dat ze soms met veel moeite zelfstandig moeten blijven wonen.

Wat gebeurt er vanavond?! De enige lift is nu buiten werking, ook defect!

Wat als er met spoed hulpdiensten nodig zijn? Het laat zien dat er totaal geen plannen klaar liggen voor zulke calamiteiten. De burgemeester heb ik een tijd geleden hierover al geïnformeerd. Vanmiddag heb ik de manager wonen gevraagd of de mensen door het zaaltje mochten om de weg te verkorten. Maar die deur blijft gesloten, is alleen open voor commercieel gebruik. Ook heb ik gevraagd om in ieder geval huurvermindering. We betalen voor een service die er niet is. Geen antwoord ontvangen van Tablis Wonen.

Op dit moment is er helemaal geen lift. De zorg gaf al aan dat dit echt niet kan. Natuurlijk kan dit niet! Ook de omliggende straten liggen constant open. De mensen lopen van hot naar her. Ouderen die nu vast zitten omdat de trap niet gaat, voelen zich in de steek gelaten. Ik heb ingesproken voor de gemeenteraad dat het wonen betreft het huren niet goed gaat. Maar waar doen we eigenlijk ons best voor?!

Onze huismeester doet altijd z’n best voor ons. Daarover echt geen klachten. Dat een woningcorporatie soms ook voor moeilijke taken staat en soms niet gelijk iets op kunnen lossen, is ook nog te begrijpen. Maar onderhoud doen en problemen denken op te lossen met de Franse slag… dat gaat toch echt wel wegen bij de mensen. Maar ja, de managers denken goed werk te leveren en dat heel veel mensen blij zijn met het huren. Aan de doofpot hebben we echt niks! Oplossingen voor de mensen moeten er komen! Het is echt te treurig in Sliedrecht.

Met vriendelijke groet,
Jeannette de Groot

Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op online krant Sliedrecht24 is verschenen.

Redactie Sliedrecht24

8 gedachten over “INGEZONDEN BRIEF: Liften defect Tuinfluiter”

  1. Ik vraag mij bovenal af welke ‘deskundige’ bij Tablis in deze de beslissingen neemt. De oude liften welke tot voor acht maanden terug gewoon goed functioneerden (eerlijkheidshalve waren deze liften ook wel een paar maal per jaar onderhevig aan een storing) moesten volgens Tablis dan ook nodig vervangen worden.

    Wie op ‘Astralift’ googeld (het bedrijf dat de oude liften volgens Tablis ‘nodig’ moest gaan vervangen) stuit echter op een trits aan negatieve ervaringen, welke tot meerdere jaren teruglopen. De meneer bij Tablis welke heeft besloten met Astralift in zee te gaan, heeft blijkbaar niet de moeite genomen deze recensies -alvorens zijn handtekening onder het contract te plaatsen- te lezen.

    M.b.t. de verleden week door Tablis aan mij toegezonden berichtgeving als zou betreffende lift nog zes weken buiten bedrijf blijven, heb ik op betreffend ‘Astralift forum’ allereerst mijn verhaal gedaan. Astralift geeft echter de schuld van de liftschade volledig aan de brandweer, welke na uren (een medewerker van Astralift was blijkbaar niet direct beschikbaar) uiteindelijk de ingesloten mensen hebben bevrijdt. Astralift gaat hier echter finaal voorbij aan het feit dat sinds acht maanden hun liften in de Tuinfluiterflat storing op storing vertonen. Daarnaast gaat Astralift niet in op mijn wetenschap dat ook in meerdere door Tablis beheerde hoogbouw Astralift- liften zijn geïnstalleerd, waarna ook daar dergelijke problemen voortdurend voorkomen.

    Overigens bleken de laatste jaren ook -achteraf- problemen m.b.t. bedrijven -aannemers- welke een zogenaamde ‘verduurzaming’ hebben doorgevoerd in Tablis flats, waarna is gebleken dat betreffende ‘verduurzaming’ c.q. ‘renovatie’ van betreffende flatwoningen deze woningen juist meer tochtig/oncomfortabel hebben gemaakt.

    Na zowel tijdens alsook daarna gevoerde gesprekken m.b.t. betreffende Tablis verantwoordelijken aangaande deze werkzaamheden is mij echter duidelijk geworden dat men bij Tablis elkaar de handen boven het hoofd houdt. Men veegt bij Tablis als het ware elkaars straatje schoon. Dit is uiteraard niet ongewoon: een organisatie dient als geheel te ‘functioneren’, ook als dit disfunctioneren betreft.

  2. De bovenstaande flyer (foto) hangt er wel aan de andere kant.
    Deze lift is nog defect, al keer dan 3 weken.

  3. Inmiddels doet de ene lift het weer. Maar 0 communicatie hierover van Tablis Wonen.
    Ze moeten het van ons horen dat het defect is…..daarna onzekerheid en paniek bij diegene die echt afhankelijk zijn. Verder 0 communicatie.

    Ik kan me geheel in uw reactie vinden Bart Willemsen! Dank voor uw mooie rake reactie!

    Ik vind het echt heel erg voor uw moeder Stevien de Groot.
    Ik ben het geknok tegen Tablis Wonen ook spuugzat.
    Het gaat mij om de kwetsbare waar zo overheen gewalst wordt.
    Zo hoort een dienstverlening echt niet te gaan!

  4. Dit keer zat mijn moeder vast in de lift. Ze is 92 jaar! Gelukkig kon ze met hulp van de brandweermannen weer naar boven komen. Maar dat geldt niet voor iedereen die daar woont.Ik vindt dat dit echt NIET kan!! 6 weken voordat er een onderdeel pas kan zijn??? Hulpverleners kunnen zo weleens te laat komen. Er moet echt snel iets gedaan worden!

  5. Jeanette,

    Mooie en zeer beheerste reactie. Dit kan toch eigenlijk niet. De ouders die ons hebben grootgebracht en laat het ze nu maar uitzoeken. Ook pas geleden aan de Rijstraat gebeurd hoor. De enige lift waar een brancard in zou kunnen minimaal 3 maanden buiten gebruik. Mensen van 94 jaar he! Het interesseert Tablis en de gemeente Sliedrecht gewoon helemaal niets. Echt niet, totaal niet. Die zijn bezig met grootse plannen . . . Zullen we de hemel hierover maar laten oordelen? Als ik dit soort dingen aankaart krijg ik alleen maar sores – nu denk ik ook weer hoor. Je moet de overheid eren . . . Ik ben er hier helemaal klaar mee. Niet met onze hemelse vader, die wil dit echt niet. Maar iedereen zwijgt.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld