INGEZONDEN BRIEF: Is dit de oplossing?

(Archieffoto Peter Donk / Sliedrecht24)

Afgelopen dagen heeft Slydregt.NU veel reacties ontvangen naar aanleiding van onze raadsvragen over het disfunctioneren van het warmtenet. Veel Sliedrechters zitten in de kou en kunnen hun huis amper op temperatuur krijgen. Dit probleem mag niet langer genegeerd worden.

Eén van de berichten die wij ontvingen, bevatte een mogelijke oplossing voor dit ongemak. De briefschrijver deelde zijn ervaring en liet zien hoe een eenvoudige technische aanpassing bij hem en zijn buurtgenoten het probleem grotendeels oploste. Hij schrijft:

“Wij zijn aangesloten op het warmtenet en hadden in het begin alleen maar ellende. Alles wat we zelf konden doen, hadden we geprobeerd, maar Stedin en Tablis verwezen ons continu naar elkaar zonder een echte oplossing te bieden. Totdat we een tip kregen van een bewoner uit de Havikflat. Daar bleek dat de thermostaatknoppen niet goed waren ingeregeld door degene die ze had geplaatst. Onder de witte knop met cijfertjes zit een klein koperen knopje met standen. Als die op nul staat, wordt er nauwelijks warmte afgegeven. Nadat wij dit wisten en de stand goed instelden, werkte het systeem ineens wel.”

Deze bewoner meldde dit direct bij Tablis, in de veronderstelling dat deze kennis meteen zou worden gedeeld met andere gedupeerden. Maar in plaats van actie werd het probleem gebagatelliseerd en werd er gezegd dat de klachten wel meevielen. Een kans om mensen uit de kou te helpen werd dus genegeerd.

Hopelijk is dit de oplossing en kunnen we hiermee mensen die op het warmtenet zijn aangesloten helpen, zodat zij niet langer onnodig in de kou hoeven te zitten.

Mark Jongeneel
fractievoorzitter Slydregt.NU

Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op online krant Sliedrecht24 is verschenen.

Redactie Sliedrecht24

4 gedachten over “INGEZONDEN BRIEF: Is dit de oplossing?”

  1. Dat is een slechte actie van beide partijen. Weten zij zelf eigenlijk wel van dat koperen knopje? Het had zo simpel opgelost kunnen worden.
    De dames en heren van de werkvloer zijn waarschijnlijk niet even geraadpleegd.
    Het is een knullig verhaal.

  2. Dat er startproblemen zijn is begrijpelijk.
    Dat mensen echter geen luisterend oor krijgen, heel lang moeten wachten op hulp en dus uiteindelijk zelf maar uit moeten gaan vogelen hoe het werkt is erg onprofessioneel van zowel Tablis als Stedin.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld