INGEZONDEN BRIEF: Doorstroming

(Archieffoto Peter Donk / Sliedrecht24)

Heeft u dat nu ook? Dat u komende vanuit de richting Rotterdam, Sliedrecht in wilt en u zich ergert aan het feit dat je aan moet sluiten in de rij auto’s die afrit 24 moeten gebruiken om in ons dorp te komen?

En dat u zich vooral ergert, omdat je eerst een wegversmalling moet nemen voor je weer naar rechts de Craijesteijn in kan en links via de Parallelweg richting Nijverwaard kan rijden?

De rij auto’s wordt daardoor volgens mij onnodig opgehouden. Is dat om sluipverkeer te voorkomen of dient het een ander doel?

Ik ben geen verkeersdeskundige, maar ik snap het doel van die wegversmalling niet, u wel?

Ik heb een idee: haal alsjeblieft die wegversmalling weg, volgens mij bevordert het de doorstroming en voorkomt het heel veel ergernis, veel mensen hebben al zo’n kort lontje.

Jan Bons

Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op online krant Sliedrecht24 is verschenen.

Redactie Sliedrecht24

18 gedachten over “INGEZONDEN BRIEF: Doorstroming”

  1. Zoals de schrijver schrijft, is dit inderdaad een dagelijks probleem. Weet ik helaas uit ervaring. Ik denk dat het echte probleem ligt bij het feit dat er te veel verkeer vanuit de nieuwe woonwijk Baanhoek West en bedrijven Baanhoek hoekwest/Papendrecht moeten gaan over te weinig wegen. De nieuwe woonwijk heeft namelijk maar 1 ontsluitings weg. Dit zouden er 2 kunnen worden als ze de zogeheten busbaan opzeggen en daar een gewone straat van maken. Dit is nu namelijk ook extreem veel ruimte verspilling.

  2. Het is helemaal geen probleem,als je nu vanaf de afrit gelijk de goeie kant pakt dus of links of rechts is er helemaal niets aan de hand.Er is voldoende ruimte,er is nu een hele brede midden strook die de je de helft smaller kunt maken.Aan de rechtse kant waar info bord staat kan je zo smaller maken,bord meer naar rechts en klaar.Onder het spoor viaduct is naar rechts voldoende ruimte om ruimte te maken.Daar fietsen nu heel weinig fietsers langs,die kunnen ook aan de andere kant bij de busbaan naar het station.Als deze weg zogenaamd bij Rijkswaterstaat hoord,zoals gezegd wordt dan kan de Gemeente met Rijkswaterstaat overleggen toch?
    .

  3. Met het doortrekken naar 2 wegen maak je het alleen maar erger. Doordat men nu via 1 weg naar de stoplichten moet voorkom je invoegproblemen bij de stoplichten. Omdat als je vanaf de snelweg komt bij altijd de buitenste baan zal nemen en degenen die vanaf de kant van Papendrecht komen de binnenste baan. Zeker tijdens spitstijd. Hierdoor krijg je invoegproblemen en gevaarlijke situaties voor het stoplicht. En aangezien daar voetgangers en fietsers voor oversteken is dat enorm onveilig.

    Daarnaast is het doortrekken van die buitenste baan niet mogelijk omdat je daarmee het invoegen richting het station blokkeert waardoor er aan de andere kant weer opstoppingen ontstaat. Verkeerstechnisch is de situatie zoals die nu is dus de juiste. Als mensen meer rekening met elkaar houden en tijdig stoppen en wachten scheelt het al enorm.

  4. Als men zich gewoon aan de verkeersregels zouden houden en ongeacht dat het groen is maar je niet door kan rijden gewoon eens een keer bij het stoplicht blijft staan. Zou dit al heel veel drama voorkomen. En als ze dan al vanaf de a15 de linker baan pakken en moeten ritsen dan gewoon rustig met iedereen mee rijden en daadwerkelijk te ritsen. Ipv hem gelijk aan het begin er tussen te proppen. Maar ik snap het hoor, want ja die mensen op de rechterbaan geven je ook geen mogelijkheid om met enig fatsoen te kunnen ritsen. Als iedereen wat toleranter zou zijn, dan kan iedereen prima rust doorrijden. Het verbaast mij hoe achterlijk mensen tegenwoordig rijden. Het is allemaal ikke ikke ikke. Nee we delen allen mee aan het verkeer. Dus heb jij groen en je kan niet door omdat je dan de kruising blokkeert dan blijf je met je blije hoofd gewoon even staan. Tot er een fatsoenlijke mogelijkheid is om door te rijden.

    We kunnen nu wel gaan gillen dat die wegversmalling onzin is. Maar je moet er ook even bij nadenken dat er ook nog verkeerd vanaf het station moet komen. Als je daar tweebaans aan sluipverkeer gaat neergooien dan kan men het helemaal vergeten.

    Nee het is puur de mens in het verkeer die de verkeerssituatie daar ondragelijk maakt.

    Begin eerst bij jezelf.

  5. Het is volgens mij niet de wegversmalling daar , maar de file op de A15 ,daar door neemt bijna iedereen die ergens in Sliedrecht moet wezen de ze afslag inclusief het sluipverkeer dat probeert deze dagelijkse file te vermijden , het gevolg is dat alles op de doorgaande wegen in het dorp opstropen, wij wonen aan de Thorbeckelaan en van af 15.30 uur begint hier de boel ook op te stropen richting Hardinxveld-Giessendam, en dat zijn ook de bewoners die naar huis willen en door de file op da A15 een afslag eerder nemen , en dan wil onze gemeente ook nog een nieuwe verbindingsweg aanleggen voor vele miljoenen waar voor sportvelden het zwembad enz moet wijken ? Als deze weg naar de toekomstige nieuwe wijk over het spoor doorgaat ,en er geen verbetering van de doorstroming op de A 15 komt staan we met ons allen s’morgens en s’avonds muur vast in ons mooie dorp , daarvoor hoef je geen verkeers deskundige te zijn , als je een nieuwe wijk gaat plannen , die waarschijnlijk ook in de toekomst groter wordt dan nu gepland ga je niet voor een aansluiting door het dorp hoog uit voor een verbindingsweg weg , en die is er nu al , maar ga je ruim om het dorp heen , verbreed de bestaande weg , ik meen de zwijnskade en trek die door naar de N3 bij Papendrecht met ook een aansluiting naar afslag Sliedrecht Noord en Oost , is mischien uiteindelijk nog goedkoper dan het slopen en nieuw opbouwen van onze sport velden en zwembad in iedergeval een stuk rustiger voor de bewoners die aan de doorgaande wegen wonen in het dorp ,tot dan kan ik nog genieten elke dag van een grote groep dorps genoten die hier elke middag 20 meter van mijn raam voorbij kruipen en zich waarschijnlijk dood ergeren iedere dag met in hun achterhoofd dat dit alleen maar erger wordt in de toekomst.

  6. Het is inderdaad heel eenvoudig op te lossen,vanaf de kant van de Burgerking heb je al 2 stroken,nu nog alleen doortrekken en probleem is opgelost! De wethouder heeft het te druk met de nieuwe noord-zuid verbinding om er door te duwen,dan word het nog veel erger.Rond 3uur gaat het vast lopen,en al het verkeer komt door Sliedrecht heen met alle gevolgen.Nog meer fijnstof,en wij hebben al Chemours, de Hvc en de a15 daar zitten wij midden in.Hoezoo Sliedrecht groen,en dan ook nog een prachtig park met hele zeld zame bomen(Willem Dreespark) om zeep helpen.Snap werkelijk niets,waar zij mee bezig zijn!

  7. Ik heb dit al lang geleden op fixi gevraagd aan de gemeente en kreeg als antwoord dat dat rijkswaterstaat d’r pakkie aan was.

  8. Helemaal mee eens wat een drama dat moet toch beter kunnen zeker met de uitbreiding van alle bedrijven die net aangelegd zijn ……. Benieuwd hoe de gemeente hier tegenover staat.

  9. Het is iedere dag weer raak. Lekker op tijd ritsen en de volgende scheurt weer door om op het laatste moment er tussen te moeten. Haast, haast, haast. Richting rotterdam lekker over en N. Richting gorinchem eerst over de dijk naar de andere kant van Sliedrecht. Waarom 2 banen bij de stoplichten en ritsen? Om de file op de A15 te voorkomen die er toch al staat? Na het doortrekken van de 3 banen van de a15 is het alleen maar erger geworden.

  10. Tijdje terug was ik onderweg naar Hardinxveld.
    Zoals zo vaak stond er file op de A15.
    Toevallig stond mijn navigatie nog aan.
    Deze gaf aan dat als ik de afrit zou nemen en dwars door Sliedrecht, Craijenstein Deltalaan, Thorbeckelaan, Rivierdijk,
    Dan zou ik 4 minuten eerder in Hardinxveld zijn!
    Hoe komt het toch dat het zo druk is in ons dorp?
    De enigste reden die ik kan bedenken voor de wegversmalling is om te ontmoedigen dwars door Sliedrecht te rijden.

  11. We lopen met het aantal inwoners in Sliedrecht en de regio met het ‘bijbehorende’ aantal auto’s erbij klem in wat de wegen in en om Sliedrecht aankunnen denk ik. Ik heb er geen studie van gemaakt of feiten voorhanden, maar sta (te) vaak vast om Sliedrecht in of uit te kunnen. Voordat Sliedrecht nog verder gaat uitbreiden qua aantal huizen/inwoners + auto’s lijkt het me goed om alle knooppunten en doorstroming eens goed onder de loep te nemen.

  12. @Jan Bons uw gedachte is onze gedachte, wij, lees mijn man en ik, hebben het diverse keren bedacht, waarom zo naar 1 baan terwijl de doorstroming juist meer kan bevorderen door gelijk te splitsen. Tuurlijk rijden ze vanaf de rijksweg als een kip zonder kop door en hoouden compleet kruispunt bezet. Die snap ik ook nooit… maar ik zeg, verdrijvingsvlak weg en duidelijk de splitsing aangeven en het lost niet alles op maar wel iet wat meer doorstroming.

  13. Wij zien de door de heer Bogaert genoemde oorzaak ook in de spits. De briefschrijver heeft daarom mogelijk een punt. Waarom zou je alles op één baan drukken richting Craijenstein / Parallelweg komend vanaf de Ouverture, om vervolgens weer twee banen te maken om af te slaan? Mogelijk een aandachtspunt voor de verkeerswethouder om dat eens te bekijken. Het is er elke avond prijs.

  14. De opstoppingen ontstaan hoofdzakelijk doordat de automobilisten als ze groen licht hebben als een blind paard met oogkleppen doorrijden, terwijl dit eigenlijk niet kan, dus wordt het kruispunt volledig geblokkeerd.
    Verkeer wat vervolgens groen licht krijgt kan niet rijden omdat het kruispunt geblokkeerd is.
    Geef elkaar de ruimte en ga gewoon wat eerder van huis weg.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld