INGEZONDEN BRIEF: DELTA glasvezelaansluiting (2)

(Archieffoto DELTA Netwerk)

DELTA Netwerk,

Heel sliedrecht krijgt glasvezel, heel Sliedrecht? Nee, een klein stukje Sliedrecht krijgt het niet?!

De glasvezel ligt in de dijk, bovenaan de stoep, met een labeltje met mijn huisnummer erop, de schouwer is langs geweest, de plaats van het modem is bepaald, het contract is afgesloten….

Maar dan krijg ik opeens een email van mijn toekomstige provider dat ik in overleg met de klantenservice het contract heb opgezegd????

Een paar dagen later krijg ik een brief dat de aannemer een ’technische obstructie’ heeft gevonden, waardoor mijn aansluiting niet kan worden gerealiseerd.

Eerst eens bellen met DELTA Netwerk: Nee, wij kunnen niets voor u betekenen, de uitvoerder heeft het besloten dat het niet gaat, en daarom hebben we uw contract geannuleerd. Wat gaat er dan niet? geen idee, daar moet je de aannemer voor hebben.

Dan maar bellen met de aannemer: Ja, we moeten onder asfalt door, en dat kan nou eenmaal niet! Maar jullie hoeven niet onder asfalt door, daar is met de schouw al naar gekeken, en de route loopt netjes langs het asfalt. Helaas, we kunnen niets voor u doen, de uitvoerder heeft gezegd dat het niet gaat.

Kan ik dan misschien de uitvoerder bereiken? Nee, we mogen geen telefoonnummer doorgeven. Kan ik een second opinion aanvragen? Dat kunt u wel doen, maar dat gaat toch niet helpen. U krijgt geen glasvezel.

Misschien woon ik net van de dijk af wel te ver weg, mijn tuin is met 15 meter net iets verder dan de gemiddelde voortuin… net iets te duur voor het aangenomen werk?

Er zijn trouwens genoeg sleuven door het asfalt gemaakt de afgelopen maanden dat dat ook het probleem niet zou mogen zijn.

Zijn er meer inwoners die op deze manier geen glasvezel kunnen krijgen, bijvoorbeeld onderaan een stoep, of met een grote tuin?

Ik kom graag in contact, zodat we misschien samen wat kunnen organiseren naar DELTA. E-mail mij op delta@jbezemer.freedom.nl

Met vriendelijke groet,

Jeroen Bezemer,
Baanhoek,
Sliedrecht

Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op online krant Sliedrecht24 is verschenen.

Redactie Sliedrecht24

6 gedachten over “INGEZONDEN BRIEF: DELTA glasvezelaansluiting (2)”

  1. Wij hebben te horen gekregen dat ze toch niet gaan aansluiten bij ons omdat in gemeente Altena ook een andere provider komt met glasvezel en daar zijn ze het niet mee eens. We zaten er ook al een tijd op te wachten.. zo te horen steeds een andere ‘smoes’..

  2. 15 mtr is het probleem niet, asfalt ook niet. Bij mij Nieuwe-Tonge, zijn ze,zonder mij als bewoner te raadplegen…. ,30 mtr gestuurd geboord door te tuin gegaan. Ik denk dat ze ergens anders een misrekening hebben gemaakt. Verdeelkast?Wijkcentrale?

  3. Ik ben inmiddels 4 keer benaderd om een afspraak te maken, 4 keer een bevestiging gekregen. Alle 4 de keren zijn ze komen opdagen. De reden? Die kunnen ze niet vertellen. Afstand kavel tot gevel is 40 cm, dus dat is het probleem niet. Het lijkt wel of ze men niet aan willen sluiten die geen abbonement erbij hebben. Gr. Uit professoren buurt.

  4. Wees maar niet teleurgesteld, dat je nog geen glasvezel hebt.
    Wij hebben het nu ruim een half jaar en wil op mn knieën terug naar de tijd van de “kabel”.
    Iedere keer ellende met de tv, veroorzaakt door het Delta-modem.
    Wel heel NL willen veroveren met glasvezel maar bestaande klanten laat men lekker sabbelen.

  5. Hier in Vlijmen anders niets dan lof over Delta. De aansluiting netjes binnen gebracht terwijl wij nog geen klant konden worden ivm contract Ziggo. Hetzelfde gebeurde drie maanden later met KPN glasvezel die moesten ook zonodig prima ook die zit in de meterkast. Een half jaar later kwam er een verkoper langs van Delta ik zeg prima maar ik zit nog 9 maanden aan Ziggo vast. Daar kon die mij bij helpen ik zeg goed als je dat lukt heb je een klant erbij. En nu zitten we al weer dik tevreden 3 maanden bij Delta. En tegenwoordig ga ik niet zomaar meer klantvast zijn want dat levert geen drol op! NU krijg ik twee jaar dikke korting tot het einde abonnement en dan zie ik wel weer. Want ik was trouw deccenia klant bij Ziggo dan bel je wat ze voor je kunnen betekenen, ik ben werkelijk nog nooit zo geschoffeerd.

  6. Delta is raar bezig. De reacties op social media liegen er niet om. Complete dorpen wachten al 3 jaar, en soms 4 jaar op een aansluiting. Het lijkt er zelfs op dat ze nergens in Nederland meer overgaan tot aansluiten.

    Zelf woon ik in gemeente Altena en heb mijzelf 3 jaar geleden aangemeld. De glasvezelkabel ligt nu 1 jaar ongebruikt tegen mijn voordeur. Alleen nog een kwestie van aansluiten, zou je zeggen.

    En als je het de klantenservice vraagt? Dan zeggen ze dat aansluiten nu eenmaal (veel) tijd kost. Het kost ze in ieder geval veel geld. Ze hadden immers al 12 maanden abonnementsgeld kunnen verdienen…

Plaats een reactie

*=Verplicht veld