Gemeente zit erachteraan; verwacht wordt dat lift medio mei weer werkt

door Peter Donk
SLIEDRECHT – Na wat druk vanuit de Gemeente Sliedrecht lijkt er wat beweging te zitten in de reparatie van de personenlift bij station Sliedrecht-Baanhoek. Al is de lift al drie maanden kapot en had vanuit de gemeente Sliedrecht misschien eerder aan de bel moeten worden getrokken. Na contact met eigenaar spoorbeheerder ProRail zegt de Gemeente Sliedrecht te verwachten dat de lift medio mei 2025 weer kan worden gebruikt.

In de afgelopen weken kreeg de gemeente van ProRail het bericht dat de lift bij station Sliedrecht-Baanhoek nog lange tijd defect zal zijn. ProRail gaf aan dat de lift door personeelstekort en lange levertijden voorlopig nog lange tijd buiten gebruik zou blijven. (Foto Hans van der Aa / Sliedrecht24)

Tekst gaat verder onder foto.

“Als gemeente snappen wij dat installaties storing kunnen hebben, maar wij verwachten van een beheerder als ProRail wel dat dit binnen een acceptabele termijn verholpen wordt. En dat gebruikers op een duidelijke manier goed en snel geïnformeerd worden”, bericht de Gemeente Sliedrecht. Die heeft aangegeven dat er een tijdelijke oplossing moet komen, zodat het station ook toegankelijk is voor mensen met een mobiliteitsbeperking. “Inmiddels hebben we van ProRail reactie gekregen dat het defect sneller verholpen kan worden. Zoals het er nu naar uitziet zal de lift medio mei weer in gebruik genomen kunnen worden”, aldus de Gemeente Sliedrecht, maar dus de komende tijd nog niet kan worden gebruikt. Dat betekent dat de lift gedurende vier weken nog niet te gebruiken is.

Tekst gaat verder onder foto.

Beter informeren
Intussen gaat ProRail de informatievoorziening aan de gebruikers verbeteren. Op de websites van de
vervoerders en ProRail komt betere informatie. En op de lift worden (betere) informatiestickers aangebracht, waarin gebruikers worden geattendeerd over het buiten gebruik zijn van de lift. Een tijdelijke oplossing is er volgens de Gemeente Sliedrecht nog niet. Die heeft bij ProRail aangegeven dat ze bereid zijn om mee te denken voor een tijdelijke oplossing.

Vragen
Heb je vragen over dit onderwerp? Neem dan contact op met de Gemeente Sliedrecht, tel. 14 0184. Je kunt ook contact opnemen met ProRail via NS Klantenservice, tel. 030  2357822. 

1 gedachte over “Gemeente zit erachteraan; verwacht wordt dat lift medio mei weer werkt”

  1. Typisch geval van van het kastje naar de muur sturen en vooral niet erkennen dat jij er schuld aan hebt dat de lift niet tijdig gerepareerd wordt.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld