Gemeente plaatst verkeersdrempels om snelheid te minderen

SLIEDRECHT – In het dorp zijn op verschillende plaatsen recent een aantal drempels aangebracht. Het moet de snelheid van gemotoriseerd verkeer omlaag brengen in straten. 

De situatie in de Havenstraat woensdagmiddag 8 februari 2023, ter hoogte van Café Korevaar. In de Reinenweer is er ook een drempel geplaatst. Waarschijnlijk na wensen en / of klachten van omwonenden. (Foto Hans van der Aa / Sliedrecht24) 

Wethouder Ton Spek (CDA) van Mobiliteit zegt erover: “Het idee van verkeersdrempels is dat auto’s er zachtjes overheen gaan. Automobilisten moeten vaak wennen aan de nieuwe situatie en gaan met te hoge snelheid eroverheen. Dat sommigen er last van hebben, is dus precies de reden waarom een drempel wordt aangelegd.”

7 gedachten over “Gemeente plaatst verkeersdrempels om snelheid te minderen”

  1. Niet meer nog meer aanleggen als gemeente zou ik zeggen wat geld bespaart” drempels zorgen voor extra vervuiling en trillingen. Het is slimmer om veel goedkopere flitspalen halverwege elke straat te zetten. Of ontwerp wat flits drone’s die samenwerken met palen aan de grond wat nog geld oplevert ook.” Verkeersdrempels kosten meer in onderhoud wat bekent is, en wij maar belasting betalen voor de overlast en extra garage kosten” ook de extra scheuren in huizen niet te vergeten, veel rechtszaken als resultaat. Dat telkens extra optrekken na elke drempel veroorzaakt meer herrie last en energie” “dat willen we toch niet meer in deze tijd?
    Sommigen gemeenten onderzoeken nauwelijks of drempels wel verantwoord zijn in een regio, want veelal hebben ze maar één weg waar alles samen met zwaar verkeer gedeeld moet worden. die drempels en versmallingen zorgen bij gladheid voor meer problemen en opstoppingen.
    De verkeersslachtoffers zal men nooit tot 0 kunnen terugbrengen wat nooit een het uitgangspunt moet zijn. Ik woon zelf aan een dijk met veertig pestende drempels elke dag te moeten trotseren wat nergens op slaat”, Ik zou zeggen weg met alle drempels in Nederland en maak er weer een veilige rechte weg van met extra flitspalen.” En al dat extra voorjaarsverkeer vinden de meeste dijkbewoners die er geboren zijn fijn.

  2. Het ligt niet aan de wegen maar aan een paar randdebielen die te hard rijden, voor de normaal rijdende burgers wordt het een drama al die drempels.
    Besef wel dat een drempel ook schade aan je woning kan veroorzaken met name door bussen en vrachtwagens die met een bepaalde snelheid over een drempel heen gaan, die constante trillingen veroorzaken scheuren in je huis wie ga dat vergoeden( jij zelf).

  3. Rembrandtlaan 30 km zone aub! De auto’s racen er afwisselend met een wiel over het fietspad of met het andere wiel over de middenstreep. En afremmen voor de zebrapaden? Op het allerlaatste moment als je midden op het zebrapad loopt. En dat terwijl er bijna elke 100 meter een zebrapad is. De enkele auto’s die zich wel netjes gedragen qua snelheid worden steevast gevolgd door een bumperklever.

  4. Precies zoals hierboven beschreven! Al meerdere keren aangegeven dat hier aan de rembrandlaan iets moet gebeuren, drempels of versmallingen! Krijg je als antwoord, het is maar een kleine groep die te hard rijd. Drempels geven meer overlast. Wachten tot er een dood wordt gereden hier!

  5. En natuurlijk de Thorbeckelaan tussen Bas v/d/ Heijden en de rotonde richting Rivierdijk. Een ware race baan. Het is op dit stuk race baan wachten op het eerste dodelijke ongeluk. ER worden vaak snelheden gemaakt die op Zandvoort thuishoren. Het zebrapad neem je met gevaar voor eigen leven.
    Gemeente doe hier wat mee !!!!

  6. Lijkt mij slimmer om zoiets eens te doen op de Rembrandtlaan en Deltalaan, snap trouwens toch niet dat de politie nooit controleert, op beide wegen wordt echt asociaal hard gereden.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld