Gemeente maakt deel Rembrandtlaan 30-km zone

SLIEDRECHT – De Rembrandtlaan tussen de Frans Halsstraat en de laad- en losplaats van Albert Heijn wordt 30-km zone. Dat kondigt de gemeente Sliedrecht woensdag 3 mei 2017 aan. De omslag van 50-km naar 30-km worden komende week al gemaakt.

Maandag 8 en dinsdag 9 mei 2017 vindt de herinrichting het deel van de Rembrandtlaan plaats. (Archieffoto Sebastian Schramm)

Volgens de gemeente kan het verkeer op de Rembrandtlaan deze dagen hinder daarvan ondervinden. Er worden bijvoorbeeld ‘plakstrips’ geplaatst op het wegdek, waardoor verkeer om de werkzaamheden heen moet rijden. Parkeerplaatsen voor bakkerij Vlot-Van der Wiel en slagerij Van Tilburg zijn dinsdag 9 mei afgezet. De gemeente raadt doorgaand verkeer af om van de Rembrandtlaan gebruik te maken komende maandag en dinsdag. Omrijden via de Thorbeckelaan is een optie.

Reacties
Bij de redactie van Sliedrecht24 komen woensdag veel reacties van inwoners binnen per e-mail en via sociale media. Inwoners noemen de plannen een ‘verlate 1 april-grap’ en vragen zich af waarom de Rembrandtlaan over de volle lengte als doorgaande weg geen 50-km blijft. Anderen verbazen zich dat bijvoorbeeld het Havenkwartier nog altijd geen 30-km zone is of de Thorbeckelaan ‘als racebaan’ niet wordt aangepakt. Vooral de inwoners die zich kritisch uitlaten, voelen zich overvallen door de plannen van de gemeente Sliedrecht. Ze missen de onderbouwing voor de aangekondigde verandering. 

19 gedachten over “Gemeente maakt deel Rembrandtlaan 30-km zone”

  1. Dit plan komt weer uit de koker van onze wethouder uit Hilversum. Ik vind het wel knap als auto’s daar harder rijden dan 50 km per uur op dat stuk liggen namelijk 4 zebrapadden. Is de hufterigheid in Sliedrecht zo groot of wordt er weer een bepaald probleem gecreëerd? Is er überhaupt wel met de belanghebbenden gesproken (omwonenden en de winkeliers)?

    Mark Jongeneel
    Voorzitter Slydregt.NU

  2. Belachelijk, 30 km per uur zorgt juist voor langere opstoppingen en dus je er dan een nog groter probleem bij, want dan kan je ook amper invoegen.

  3. En waarom de Stationsweg niet een paar drempels en dertig.
    Alles blaast hier met grote snelheid voorbij.

  4. Verkeers handhaving in Sliedrecht is er niet of nauwelijks. Een lachterje dus eigenlijk. Tot je bij Bram van Hemmen door de straat gaat scheuren. Dan wordt de pakkans groot.

  5. Racefietsers minderen zeker te weten vaart wanneer er drempels en/of betonblokken/grote bloembakken op weg staan.

  6. Heel goed hoor gemeente Sliedrecht.
    Nu graag nog eens wat doen aan die hordes wielrenners, die met 40km+ langsrazen.
    Voorzien van twee keer twee remblokjes en een hele grote mond.

  7. Als genoemd gedeelte echt een racebaan is, is dan een permanente flitspaal geen optie? Kost natuurlijk ook geld, maar verdiend z’n geld vanzelf terug. Kan je van (dure?) wegaanpassing niet zeggen.

  8. Maar een goede en bovenal veilige route/ oversteek rondom de Henri Dunant is er nog steeds niet!! Hier worden de kinderen gewoon genegeerd bij de zebra of praktisch omvergereden door automobilisten die niet verder kijken dan hun neus lang is en bovenal veel te hard rijden.

  9. Het moet niet veel gekker worden hier in Sliedrecht!
    Vraag maar eens aan de politie hoe ze dit gaan handhaven ze kunnen niet eens 50 km wegen handhaven laat staan dit achtelijke idee.

  10. Zet een paar zware betonblokken neer die je dwingen vaart te verminderen en probleem is grotendeels opgelost. Zodanig plaatsen dat je vanzelf op de gewenste snelheid uitkomt. Of drempels aanbrengen. Nadeel van deze maatregelen is dat het afremmen en optrekken zal toenemen en dus ook de overlast voor de bewoners.

  11. Een paar figuren verzieken het weer voor de rest. Pak die eerst eens hard aan in plaats van de normale doorrijder.

  12. Havenkwartier is wel een 30 km zone.
    Kijk maar in de Havenstraat, maar ja niemand houdt zich er aan.

  13. Wat een waardeloze ideen allemaal weer, straks kun je nergens meer fatsoenlijk rijden.
    Rotondes, versmallingen, idiote bochten en nu weer 30.
    Je krijgt hier toch amper de kans om 50 te rijden.
    Zo jammer dit…

  14. Waarom ook niet de Thorbeckelaan? Er wordt dikwijls met vreselijke hoge snelheden gereden. Het lijkt vooral ’s avonds wel een racebaan!

Plaats een reactie

*=Verplicht veld