door Peter Donk
SLIEDRECHT – Opnieuw wordt een deel van de Parallelweg / Ouverture tijdelijk afgesloten voor een leiding. Het gaat om de tweede en laatste leiding voor warmtenet voor het project ‘Boring onder de Merwede’. De afsluiting is volgens de gemeente Sliedrecht van maandag 16 september 2024, 05.00 uur t/m vrijdag 20 september 2024, 06.00 uur. Doorgaand verkeer is dan op de genoemde wegen nabij station Baanhoek in Sliedrecht-West niet mogelijk.
Het gaat om een soortgelijk project als twee weken geleden. Het gaat opnieuw om een warmteleiding van 1200 meter onder de rivier de Merwede tussen Sliedrecht en Dordrecht aangebracht. In opdracht van HVC wordt de leiding aangebracht. (© Archieffoto RPAS Peter Donk / Dronetv.nl)
Tekst gaat verder onder situatieschets.
Verkeersmaatregelen
Voet- en fietspaden blijven bereikbaar. Op verschillende plaatsen worden verkeersregelaars ingezet. De belangrijkste verkeersmaatregelen op een rij:
- Vanaf vrijdag 13 september is de autotunnel Ringersstraat afgesloten. Er geldt tot zaterdag 21 september een omleiding voor het verkeer tussen Sliedrecht en Wijngaarden via Provincialeweg N482 of via Parallelweg (noordzijde A15) naar Dordrecht. Fietsverkeer kan gebruik blijven maken van de fietstunnel en de speciale fietsbrug.
- Afsluiting Parallelweg aan de noordzijde A15 ter hoogte van het viaduct. Voor het verkeer van en naar bedrijventerrein Nijverwaard blijven de op- en afrit bereikbaar.
- Afsluiting Parallelweg zuidzijde A15 bij Ouverture en ter hoogte van Craijensteijn. Voor het verkeer richting Gorinchem en vanuit Rotterdam naar Papendrecht blijven de op- en afrit (zuidzijde A15) bereikbaar. Verkeer vanuit Gorinchem en naar Rotterdam (op- en afrit noordzijde A15 zijn afgesloten) leiden we om via Papendrecht-Oost en via de N3.
- Afsluiting parkeerplaats Intermezzo bij Station Baanhoek. Reizigers kunnen gebruikmaken van de parkeerplaats bij Sporthal De Basis. Let op! De parkeerplaats is alleen vanuit de richting Sliedrecht-Centrum via Craijensteijn bereikbaar.
Zodra de werkzaamheden zijn afgerond en de materialen zijn opgeruimd, worden de wegen zo snel mogelijk weer vrijgegeven voor het verkeer. (© Archieffoto RPAS Peter Donk / Dronetv.nl)
Beste heer Schutte,
U ziet het wel heel erg positief! Als de werkzaamheden (specifiek het intrillen van de damwanden) “wat overlast” hadden gegeven, dan waren die werkzaamheden niet stil gelegd wegens (ontoelaatbare) overlast! En was er vervolgens niet een gigantisch geluidsscherm ter plaatse gekomen.
Komende week staan we gezellig weer in de drukte voor deze 2e kachelpijp van een warmtenet wat niet duurzaam is, veel te duur is en waar alle grote energiebedrijven inmiddels mee stoppen.
Daarna moeten de damwanden er ook weer, met overlast, uit!
Maar laat de koffie smaken! De marketing doet z’n werk kennelijk…..
Het enige wat ik er over kan zeggen is dat het keurig was geregeld de vorige keer.
Kinderen die gingen kijken kregen een rolmaat met daarin een waterpasje, er was een koffiestandje waar je vragen kon stellen etc etc.
Correcte communicatie vooraf en een cadeaubon voor de geluidsoverlast.
Natuurlijk gaf het wat overlast, dat laatste hoort er nu eenmaal bij bij grote werken, maar petje af hoe er naar de bewoners is gecommuniceerd.