Japans restaurant Oishi Fusion

Cruiseschip Carnival Vista bovenop BOKA Vanguard goed voor reputatie Boskalis

FREEPORT / PAPENDRECHT / SLIEDRECHT – Koninklijke Boskalis Westminster N.V. heeft met succes het cruiseschip Carnival Vista op zijn halfafzinkbare zware-ladingschip BOKA Vanguard geladen en getransporteerd naar een werf in Freeport op de Bahama’s voor een unieke droogdokoperatie. 

Een staaltje van Hollands vakmanschap! Tijdens een succesvol verlopen operatie is zaterdag 13 juli 2019 bij zonsopgang begonnen met het laden van het cruiseschip Carnival Vista op de BOKA Vanguard. Dat gebeurde enkele kilometers voor de kust van Freeport op de Bahama’s. (Foto Boskalis)

Goed voor de reputatie van Boskalis! Bij het statutair in Sliedrecht bedrijf, ontstaan in Sliedrecht, nu gevestigd in Papendrecht net over de gemeentegrens van Sliedrecht, werken verschillende inwoners van Sliedrecht. 

Tweet gaat onder video verder.
(Video Boskalis)

 

De laadoperatie inclusief het opdrijven van de BOKA Vanguard duurde twaalf uur. De BOKA Vanguard heeft de Carnival Vista vervolgens veilig naar de nabijgelegen Grand Bahama Shipyard vervoerd, waar de reparaties zullen worden uitgevoerd terwijl het cruiseschip op het zware-ladingschip rust. Na voltooiing van de reparaties zal de Carnival Vista op tijd worden gelost voor zijn volgende cruise-reis zaterdag 27 juli 2019 vanuit Galveston in de Verenigde Staten.

Tekst gaat onder tweet verder.

Trots Boskalis
Als grootste halfafzinkbare schip ter wereld is de BOKA Vanguard uniek gepositioneerd voor het droog en veilig vervoeren van zeer zware ladingen. Het schip heeft een indrukwekkende staat van dienst op het gebied van het transporteren van grote offshore olie- en gasplatforms maar kan ook andere vaartuigen vervoeren en gebruikt worden als offshore droogdokfaciliteit. Het unieke aan de BOKA Vanguard is dat het een open en platte achtersteven heeft en een dek zonder boeg, zodat het in staat is om ladingen te vervoeren die langer en breder zijn dan het dekoppervlak van 275 bij 70 meter. Als de ballasttanks worden gevuld, zinkt het dek van het schip op een gecontroleerde wijze af tot onder de waterspiegel, zodat ladingen met een grote diepgang kunnen worden geladen. Hierdoor ontstaat een alternatief droogdok waarmee inspecties en reparaties veilig en efficiënt kunnen worden uitgevoerd op locaties waar geen traditionele droogdokfaciliteiten beschikbaar zijn.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld