CDA wil nieuwe, bredere brug met ruimte voor zowel fietsers als voor voetgangers

SLIEDRECHT – Op de huidige brug tegenover station Sliedrecht is geen ruimte voor een apart voetpad. Het voetpad houdt op bij de sloot. Voetgangers die dat op tijd doorhebben, kunnen via het fietspad over de brug lopen. Het CDA Sliedrecht stelt maandag 30 november 2020 vragen erover aan het College van B & W. Een geplande nieuwe brug moet breder worden, waar ruimte is voor zowel fietsers als voor voetgangers.

Raadslid Vincent Prins (CDA) heeft vragen ingediend over de bestaande brug bij station Siedrecht. (Foto gemeente Sliedrecht)

Op 10 november 2020 stelde de gemeenteraad de Begroting 2021 vast. Volgens de Begroting 2021 komt er volgend jaar meer aandacht voor een veilige en inclusieve samenleving. “In de Begroting 2021 staat dat de brug naar het Stationsplein wordt vervangen op grond van het meerjarenprogramma voor groot onderhoud van wegen. De vervanging van de brug is onderdeel van de geplande werkzaamheden aan het fietspad en het voetpad achter de Stationsweg-Noord. Het CDA wil graag een nieuwe, bredere brug met ruimte voor zowel een veilig fietspad als een veilig voetpad”, zegt raadslid Vincent Prins CDA. Dan wordt volgens Prins de situatie veiliger en beter toegankelijk voor o.a. slechtzienden en mensen die slecht ter been zijn.

Vragen
Prins wil van het college weten wat zij vindt van de huidige situatie voor voetgangers bij de brug tegenover station Sliedrecht. “Onderschrijft het college het uitgangspunt in de Begroting 2021 dat volgend jaar nog meer wordt ingezet op een veilige en inclusieve samenleving?”, vraagt Prins, die ook wil horen of het college erkent dat een bredere brug tegenover station Sliedrecht bijdraagt aan een veiligere en inclusievere samenleving. Prins: “Is het college bereid om een bredere brug naar het Stationsplein aan te leggen met ruimte voor een fietspad én een voetpad? Zo nee, waarom niet en hoe past dit collegestandpunt dan binnen het in vraag 2 genoemde uitgangspunt?” Prins hoort graag vanaf wanneer de nieuwe brug door het verkeer kan worden gebruikt.

3 gedachten over “CDA wil nieuwe, bredere brug met ruimte voor zowel fietsers als voor voetgangers”

  1. Ik wil niet blijven schrijven maar moet toch even reageren op Riens van der Aa. Hij gaat er namelijk van uit dat er eventueel gebouwd moet gaan worden ten noorden van de spoorlijn. Dat is niet zo. Dat blijkt uit een onlangs verschenen rapport van het bureau RIGO . Op verzoek van Pro Sliedrecht moet het college dat rapport binnenkort gaan behandelen in de gemeenteraad.

  2. En, voortbordurend op Johan,: Je kunt je voor jaren tijd geven als je, zo er echt in het noorden gebouwd moet gaan worden, evenals aan de zuidkant van de spoorlijn ook eenzelfde weg wordt aangelegd IN ELK GEVAL voorlopig mogelijkheid BEHOUDEN om zo’n zelfde weg ook aan de noordzijde aan te kunnen leggen!!! En dan ook beginnen met bouwen in het uiterste noordoosten, zodat vooralsnog men een rechtstreeks afrit van de A15 verkrijgt!!! Bovendien gelijk dichterbij Hardinxveld t.b.v. verbinding met hun voorzieningen en station H’veld. Voor latere tunnel(s) uiteraard ook WEL ruimte laten. Je bent hier met TOEKOMST bezig!!!

  3. Het is goed dat Vincent Prins aandacht vraagt voor de veiligheid van fietsers en wandelaars op dit bruggetje . Een raadslid dat aandacht heeft voor eenvoudig op te lossen dorpse problemen. Mooi !
    Maar hoe is dat nu te rijmen met andere plannen van datzelfde CDA die lijken op allures van een wereldstad ?
    Ik doel o.a. op de Lijstertunnel. De vele miljoenen verslindende tunnel die volgens het CDA moet komen onder de A-15 in het verlengde van de Lijsterweg.
    Pal langs Hof van Sliedrecht, Sleyeborgh en de Sperwerflat ! En waarschijnlijk ten koste van ijsbaan, sociale moestuin en volkstuinen ?
    Nog afgezien van de onzinnigheid : wie moet dat betalen ?

Plaats een reactie

*=Verplicht veld