CDA Sliedrecht opent meldpunt voor klachten over Qbuzz

SLIEDRECHT – Daags voordat de gemeenteraad uitgebreid gaat praten tijdens een beeldvormende vergadering (dinsdag 21 mei 2019, ‘Stand van zaken uitvoering concessie Qbuzz’ – red.) over Qbuzz-klachten opent het CDA Sliedrecht een meldpunt omtrent problemen Qbuzz (zowel bus als trein) in de regio.

Het CDA Sliedrecht gaat voor de beeldvormende vergadering klachten over Qbuzz verzamelen. (Foto Peter Donk / Sliedrecht24)

“We willen de inwoners van Sliedrecht graag oproepen om hun slechte ervaring die zij hebben met de vervoerder, te delen met het CDA / de gemeente in aanloop naar de beeldvormende vergadering in mei. Hiermee kunnen we de problemen in kaart brengen”, licht communicatie-manager Jeroen Vlot van CDA Sliedrecht. Je kan de klacht online aanmelden. 

Problemen in kaart
Het CDA Sliedrecht wil actie omtrent het openbaar vervoer in de regio te verbeteren. Die is volgens hen ‘ver onder de maat’. Sinds begin december 2018 heeft vervoerder
Qbuzz het stokje overgenomen van het regiovervoer, maar sinds de start. Om deze reden heeft de Sliedrechtse CDA-fractie ervoor gekozen om een meldpunt te openen om daarmee de problemen goed in kaart te kunnen brengen.

Reeks problemen
Deze klachten en problemen worden vervolgens besproken tijdens de beeldvormende vergadering in mei waar dit thema uitgebreid aan bod zal komen. CDA Sliedrecht zegt al een aantal problemen te kennen. “Het zal voornamelijk gaan om problemen met de reistijden van zowel trein maar voornamelijk de bus, maar ook in- en uitcheckpalen zouden niet altijd helemaal correct werken en er zouden ook andere problemen zijn met de voertuigen waar de reizigers direct of indirect last van zouden ondervinden. Chauffeurs van Qbuzz zijn er ook goed klaar mee. Eerder gingen er al een poosje stemmen op om stakingen te houden en een petitie te regelen. Kortom, ook zij zijn de puinhoop helemaal beu.”

Niet enige
Eerder verzamelde het CDA in de gemeente Vijfheerenlanden ook al klachten van reizigers door middel van een ov-meldpunt. Deze meldingen werden vervolgens aan de provincie Utrecht overhandigd. Reizigers klaagden daar voornamelijk over de lange reistijd en gevaarlijke situaties omdat haltes verspreid staan en mensen rijbanen oversteken.

3 gedachten over “CDA Sliedrecht opent meldpunt voor klachten over Qbuzz”

  1. Het online formulier achter de afbeelding lijkt niet te werken. Ik wil daar graag mijn klacht kunnen melden. Ook ik vind dat bepaalde (hoognodige) bushaltes in Sliedrecht terug moeten komen!

  2. Bedankt Sliedrecht 24 en het CDA dat er nu eindelijk eens naar de burger zijn mening wordt gevraagd. Betreffende de ellende van het door de provincie door onze strot heen geduwde nieuwe vervoer beleid. Ik heb op de online klachtenlijst aangegeven hoe iemand uit Sliedrecht naar het ZH Dordtwijk moet gaan. Ik ga even van ons uit. Wij wonen in het rondeel. Dan moeten we eerst naar de Maaslaan lopen. Daar op de bus stappen naar Papendrecht. Bij de N3 uitstappen. De weg oversteken, 20 min. wachten op de bus naar de Dordtse kil die dan langs het ZH gaat. Reistijd tussen de 55 en 60 min. Voorheen ieder half uur vanaf de grote kerk op de dijk rechtstreeks. Denk ik dat er iets aan gedaan wordt. Nee. Want de provincie kijk alleen maar naar centen. En de politiek.????

  3. Graag weer rechtstreekse lijn naar albert schweitzer ziekenhuis vanuit sliedrecht

Plaats een reactie

*=Verplicht veld