Bronbad was Eerste Pinksterdag gesloten vanwege overmacht

SLIEDRECHT – Graag wil Optisport Sliedrecht dinsdag 26 mei 2026 toelichten waarom bronbad De Lockhorst aan de Sportlaan op Eerste Pinksterdag gesloten was. “Wij zijn al jaren standaard gesloten op Eerste Paasdag en Eerste Pinksterdag. De reden daarvoor is dat het bezoekersaantal op deze dagen in het verleden structureel te laag was, waardoor openstelling meer kosten dan opbrengsten met zich meebracht”, verklaart het zwembad. Optisport Sliedrecht beroept zich ook op overmacht en reageert op een ingezonden brief

Het buitenbad ligt er uitnodigend bij. (Foto Optisport Sliedrecht)

Hoewel het dit jaar uitzonderlijk mooi weer was, kreeg Optisport Sliedrecht door een groot aantal zieken het rooster helaas niet rond. “Daarnaast hebben wij medewerkers in dienst die vanuit geloofsovertuiging niet op zondag werken. Door deze combinatie was het voor ons niet mogelijk om op Eerste Pinksterdag open te gaan. Voor tweede Pinksterdag hebben wij extra personeel via inleners kunnen regelen, waardoor wij alsnog open konden”, aldus Optisport Sliedrecht. Ook dinsdag 26 mei 2026 zijn ze extra open gegaan in de buitenruimte om hun bezoekers tegemoet te komen.

2 gedachten over “Bronbad was Eerste Pinksterdag gesloten vanwege overmacht”

  1. Hallo Optisport,

    Bedankt vr de reactie op ingezonden brief
    Maar helaas, het is en blijft jammer
    Zoveel ziek personeel, een epidemie? En dat op die 1e Pinksterdag .
    Voor hun niet fijn om ziek te zijn
    Hopend dat ze gauw weer beter zijn en aan het werk kunnen , zodat het bad niet dicht hoeft.Beterschap
    2e pinksterdag hebben jullie je best gedaan met inleners
    Dat personeel verdient wel een pluim , want om in een vreemd bad te werken ,waar je heg nog steg weet , is erg knap .

    Geloofsovertuiging van personeel , respect
    Maar plots velen naar de kerk of naar de opwekking ?

    Optisport, ik weet niet hoe het in andere baden gaat,maar jullie zorgen, dat de bezoekersaantallen naar beneden blijven gaan in Lockhorst .Zijn alle Optisportvestigingen dicht op feestdagen ?
    Kerst en Pasen zijn dagen die in het winterrooster vallen, dus binnen bad
    Pinksteren valt meestal in zomer seizoen , dus buitenbad

    Ik blijf hopen op goed beleid van OptiTOPsport voor de klanten jong en oud en voor personeel
    Maar dat het geen OptiFLOP wordt ……….
    We houden moed en proberen positief te blijven , en hopen dat
    het Sliedrechtse publiek en er buiten ,kunnen genieten van fijne zwembad dagen in de zomer !

    Zonnige groet Tineke

  2. Top gedaan Optisport, jammer dat een aantal mensen blijkbaar een duik in de azijn heeft genomen.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld