SLIEDRECHT – Een aanrijding zaterdagmorgen 3 juni 2017 vroeg in de ochtend op bedrijventerrein Noord-Oost Kwadrant. Dat bericht wijkagent Hans van Schaik op Twitter. De aanrijding was op de Parabool.
De auto en vrachtwagen raakten beschadigd. (Twitterfoto Hans van Schaik / Politie)
Van Schaik zegt dat er geen persoonlijk letsel was, alleen blikschade.
Dank je wel Cor, eindelijk cijfers. Is wel al bijna 7 jaar terug, dus wellicht niet helemaal up to date, maar jij komt i.i.g. met data.
Uw eigen waarneming is natuurlijk geen grond om dit te gaan generaliseren. Zat van de week nog bij een Nederlandse buschauffeur in de bus die ook aangaf af te remmen bij een viaduct (niet stil te gaan staan), omdat vertrouwen in je apparatuur goed is, maar controle beter;-)
Met alleen jouw ervaringen kun je geen uitspraken doen over al die vrachtwagenchauffeurs. Feit blijft dat er blijkbaar voldoende werkgevers bereid zijn deze chauffeurs voor hen te laten rijden. De schuld daarvoor ligt op een heel ander vlak, er is nl. wetgeving die dit mogelijk maakt.
Ik werk ermee nomen nescio. Deze mensen werken helemaal niet hard. Een Nederlandse vrachtwagenchauffeur werkt 5x sneller. Dat deze mensen hard werken is gebakken lucht.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/aantal-ongelukken-door-dronken-poolse-chauffeurs-stijgt~a1012042/
Hardwerkende, goedkope arbeidskrachten die de banen van de Nederlandse chauffeurs inpikken en het inderdaad niet zo nou nemen met de verkeersregels. Kijk maar eens hoe vaak er een te hoge vrachtwagen voor een tunnel staat. Dan zijn meestal buitenlandse vrachtwagens.
Dus….? Heeft u cijfers waaruit blijkt dat ze relatief vaker bij ongelukken zijn betrokken? Graag onderbouwd reageren, nu lijkt het alsof deze chauffeurs brokkenpiloten zijn. Over het algemeen zijn het mensen die hard werken om een boterham te verdienen.
En ja hoor, weer een oost-europese vrachtwagenchauffeur.